• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verse W 8.1 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
je heb dus een bios reset gedaan ...dit was de volgende optie die ik u wilde voorstellen ...
hoe zit het met de activatie nu ...blijft hij geactiveerd nu !
 
ja hij blijft geactiveerd blijkbaar is het een volslagen legale versie
 
als het niet zo was dan had ik je er ook niet op gewezen .
 
Het volgende probleem diende zich aan. Als ik W8.1 op de HD heb staan werkt het super mooi, is geactiveerd geen probleem. Als ik echter Linux Mint 17.1 er naast wil installeren ziet de Linux installatie deze W8.1 niet staan maar ziet wel dat de niet de hele harde schijf beschikbaar is. Nu moet ik dus nog even uitvogelen hoe ik de W kan laten staan en toch de LM er naast krijg Word vervolgd
 
@poppeschuitema
hier het zelfde ik kan Linux mint op mijn SSD direct opstarten
maar als ik windows7 wil gebruiken ,moet in bios de HDD laten starten en werkt windows 7 gewoon
een dual boot heb ik dus niet,
kreeg bij installeren van Linux Mint ook niet de mogelijkheid om Mint naast windows 7 te installeren
iemand die er verstand van heeft ,heeft geprobeerd GRUB aan te passen.
maar om dat HDD NTFS en eufi was kreeg hij het niet voor elkaar
maar ik laat het nuu zo :D
 
word er hier gesproken over de Linux Mint 17.1 Cinnamon ?
is het de bedoeling om deze naast de Windows te installeren als dual boot op zijn eigen partitie.

let op:
dit is me dus wel gelukt maar ik heb dus nog steeds hier een oude bios in gebruik dus zonder dat de UEFI of de Secure boot aanwezig zijn ..
ik heb er zelfs een werkwijze van aangemaakt en indien er hier belangstelling voor is wil ik deze hier wel plaatsen .

--- Update ---

opmerking :
ik dacht dat ik er een volledige werkwijze van had maar blijkbaar vind ik deze nergens terug in mijn database ....
 
ik heb Linux Mint Rebecca Cinnemon op 120GB SSD en werkt prima
windows staat op HDD van 1TB en werkt ook prima
enkel ik moet nu in BIOS de gene starten die ik wil :D
 
@ vanschagen
dus dien je telkens de bios in te gaan om het besturingssysteem van je keuze te starten ..
kun je de F8 toets niet gebruiken bij het opstarten om vervolgens aan te geven welke schijf er dient gestart te worden ...

ik krijg bij het indrukken van de F8 toets dit scherm te zien ....
55599487e6ceb-Ashampoo_Snap_2014.06.09_22h22m25s_001_.png

noteer dat de cd drive vervangen werd door een SSD !
ik hoef dus niet telkens in de bios het besturingssysteem van keuze te selecteren en kan van hier uit vermits ik de juiste schijf kiest ook een ander besturingssysteem opstarten ...of dit nu een 2de Windows is of een Linux , dit maakt niets uit ..

noteer dus wel dat ik geen gebruik maakt van een bootloader ....
m.a.w. indien ik de pc gewoon laat opstarten dan zal ook mijn standaard ingestelde Windows 8.1 opstarten ....er word dus geen bootkeuze menu gebruikt..
dit heb ik bewust gedaan door de schijven los te koppelen die ik niet wenste te gebruiken voor het besturingssysteem dat ik dan wenste te installeren .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Emi
Hartelijk dank
Bij mij is het F11
kan heerlijk uit kiezen
BEDANKT ,BEDANKT dikke KUS
:D
 
Yes ik heb het voor elkaar, een legale W 8.1, geactiveerd en wel, een Linux Mint 17.1, een dual boot en alles werkend
 
het zou mooi zij indien je dus een duidelijke beschrijving kon geven hoe je nu uiteindelijk dit voor mekaar gekregen heb ...
niet zozeer voor mij maar eerder voor al de anderen die dus ook een dual boot willen aanmaken .
 
* Ik heb met DBan de hele schijf overschreven dus feitelijk alles maar dan ook echt alles op de schijf onleesbaar gemaakt
* Een, via een Tweakersforumlid, verkregen download van een W 8.1 met Bing geinstalleerd na 100GB gepartioneerd te hebben middels de W install-tool
* Met G-Parted de rest van de schijf gepartioneerd en geformatteerd
* Linux Mint 17.1 geinstalleerd middels een iso op een usb-stick op de 3de partitie
Toen was de installatie niet dual boot, waarom?..... vraag het mij niet
* aan de hand van deze site alle aanpassingen aan de LM17.1 gedaan incl. de grub opnieuw installeren en vanaf toen was het dus een dual boot.
* daarna alle drivers voor W8.1 opgehaald op de site van Lenovo en geinstalleerd
* Verder beide aan mijn eigen wensen aangepast
 
ok ik heb het voor elkaar gekregen om via Virtualbox een Win8.1 te installeren met de Linux mint 17.1 als een dual boot systeem ....
en dit zonder dat ik Gparted diende te gebruiken ..

eerst had ik voor de Win8.1 een virtuele schijf aangemaakt van 160GB
bij de installatie van de Win8.1 heb ik de beschikbare ruimte van 160GB opgesplitst zodat ik voor Windows 100GB over hield ...
de 60GB die voor de Linux gereserveerd werd werd dus gezien als een niet toegewezen ruimte .... (dit laat ik ook zo )
nadat ik dus de Win8.1 geinstalleerd had op de 100GB heb ik de gemounte Windows.iso verwijderd en de Linux.iso opgeladen in het virtueel station ..
(dit kun je via de " instellingen doen "
nadat dus de Linux.iso geladen is sloot ik de virtuele Windows8.1 af ...
daarna klikte ik op de tap opstarten ( nu startte de Linux op)
hier koos ik er dan voor om de Linux naast de Windows te installeren ..
***tijdens de installatie dien je zelf niets te doen en vervolgens enkel maar een bevestiging te geven om verder te gaan ..
aangezien er eerder een niet toegewezen ruimte was aangemaakt gebruikte de Linux ook deze om zich te installeren ...
ook werd er hier een deel van de niet toegewezen ruimte gebruikt voor de swap map ( alles gebeurde vanzelf )
**het resultaat is dat ik bij het opstarten van virtualbox enkel de vermelding zie staan van de virtuele Windows8.1 maar dat bij het opstarten van deze Windows er eerst een bootscherm komt gedurende 10 seconden ...
in deze 10 seconden heb ik de tijd om met de pijltjes toets de Windows8.1 te selecteren en om op enter te klikken ...
doe ik niets dan start dus automatisch de Linux op

[video]https://youtu.be/PuGQYjQxV0Q[/video]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan