• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Requirementsproces

Status
Niet open voor verdere reacties.

post

Nieuw lid
Lid geworden
21 apr 2015
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Beste lezer,

Ik studeer IT Service Management en ik ben op dit moment bezig met een project voor een opdrachtgever. De opdrachtgever beschikt over een vijftal informatiesystemen die niet aan elkaar gekoppeld zijn. De opdrachtgever wil zijn informatiesystemen door middel van WHMCS aan elkaar koppelen. Mijn opdracht betreft het opstellen van het functioneel- en technisch ontwerp van de koppelingen. De bouw en implementatie valt buiten de scope van het project.

Er is samen met de opdrachtgever besloten om de systeem implementatie methode Dynamic Systems Development Method te gebruiken. De methode is meer gericht op het ontwikkelen van nieuwe software en niet zozeer op het aan elkaar koppelen van systemen. Desondanks is de fasering van de methode een belangrijk leidraad voor mijn onderzoek.

De eerste fase van de DSDM methode betreft het analyseren en het opstellen van een pakket van requirements uit de bestaande situatie en de ontwikkelopdracht. De eisen worden vertaald in een functioneel ontwerp, oftewel: hoe kunnen deze eisen straks gebouwd gaan worden, zonder de techniek te benoemen. De theorie met betrekking tot het requirements bestaat globaal uit elicitatie, analyse, specificatie en validatie. De requirements zijn onder te verdelen in business, gebruikers- en systeemrequirements.

De businessrequirements betreft een beschrijving van wat een organisatie met het systeem wil bereiken. Moet ik samen met de opdrachtgever per koppeling een businessrequirement opstellen? Of is n businessrequirement voor het (gewenste)systeem voldoende?

Ook zijn er zijn veel technieken beschikbaar om de gebruikersrequirements vast te leggen. Use-cases en scenariobeschrijving zijn technieken die veel worden toegepast. Is het nuttig om een Use-cases op te stellen als het alleen om het koppelen van een informatiesysteem gaat? Heeft iemand hier ervaring mee?

En hoe zit dat met het opstellen van prototypen? Zal dat nuttig zijn voor mijn onderzoek?

Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.

Met vriendelijke groet,
R.Post
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan