• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

oude xp doet het niet meer !

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Soms gebruik ik ( b.v. om een oud progje te gebruiken ) de oude xp toren van mijn dochter. De laatste keer was ong. 3 maanden geleden en toen was alles nog ok ; nu echter start de pc niet door en blijft hangen net als het windows xp scherm wordt getoond en nog juist voor de icoontjes normaliter verschijnen.
Veilige modus werkt alles schijnbaar wel, maar toen ik bij "uitvoeren"het commando sfc /scannow gaf flitste even snel een beeld weg.
Een herstelpunt van circa 3 maanden geleden gaf geen soelaas.
Kan en wil iemand mij s.v.p. helpen met enige herstel tips want ik wil deze pc nu nog niet kwijt.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat er een virus opzit en zoals gezegd is er na een gewoon probleemloos gebruik geen gebruik meer van gemaakt tot mijn poging zojuist.
N.B. ik denk dat er nog wel ergens enkele trueimage backups moeten zijn maar ik betwijfel of ,mede gezien het fiasco met systeemherstel, dit bruikbaar is ( als ik ze al kan vinden).
Dank voor jullie hulp
 
Een trueimage heeft natuurlijk alles en niet alleen het register wat een systeemherstel heeft.
Nog een systeemherstelpunt van nog daarvoor?

Staat de tijd goed?

Je kunt ook zelf nog uit de systeemherstelpunten registeronderdelen naar de juiste plaats brengen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/307545/nl
 
Dank voor je antwoord Lange Pier en ik schijn toch inmiddels iets verder te zijn gekomen met een oplossing . Ik heb in vrije modus via revo uninstaller een 60 - tal oude volkomen onnutte progjes kunnen verwijderen. Bovendien bleken 2 antivirus programma's actief, dus een verwijderd en toen enkele keren opnieuw opgestart ( harde opstart ) omdat niet werd doorgestart. Daarna , na die grote opruiming, bleek toch na zeker 10 minuten "freezing"van het beeld zoals ik eerder al meldde, alsnog een complete doorstart te hebben plaatsgevonden. Inmiddels nog meer opgeruimd en nu hoop ik de TrueImage backup niet nodig te hebben. In elk geval lijkt het dat ik er voldoende mee kan doen om diverse bestanden en foto's in veiligheid te brengen .
Deze machine heeft nog een floppy drive en ik wil van mijn voorraad 1,4Mb schijfjes het een en ander naar dvd overbrengen ; daarna wordt de toren afgebroken . Nogmaals mijn dank en ik hoop dat ik terug mag komen als ik onverhoopt toch weer stagneer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan