• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Hoe virtuele mac os x host draaiend op windows pc met elkaar verbinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobjorgos

Nieuw lid
Lid geworden
25 apr 2015
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Ik zit met een probleempje waar ik zelf niet uit kom, zo wil ik graag op mijn windows (7) computer verbinding maken met de virtuele computer mac os x Yosemite hierop, die ik emuleer met virtualbox (v4.3.26). Je zou andere computers met een mac moeten kunnen verbinden met een host via remote login. En was me al gelukt deze virtuele mac te configureren met bootload enzo en hij werkt ook, heb zo ook mijn inloggegevens enzo erop.

Echter loop ik nu vast met de functie 'remote login' op de virtuele mac waar ik dit mee bedoel wat je hier op de afbeelding kan zien:
Bekijk bijlage 6585

Waarvoor ik dit wil gebruiken, is omdat ik via het betaalde programma game maker studio (waarmee je ios apps kan maken) gemaakte apps wil 'testen' door deze uit te voeren. Van mac is het niet toegestaan dit op een windows pc te doen, hun willen pers dat je een mac computer hiervoor koopt. Er zijn mogelijkheden dat je deze app alsnog kan uittesten via een mac computer die is aangesloten op hetzelfde lokale netwerk. Hieronder een voorbeeld van hoe dat eruit ziet in game maker studio wat ik bedoel:
Bekijk bijlage 6586

Mijn plan was, met mijn ge-emuleerde mac os x yosemite aan te sluiten aan mijn lokale netwerk. Ik gebruik voor mijn windows pc echter een ethernet kabel, en wanneer ik deze virtuele mac os x opstart is hij ook hiermee verbonden, en kan er ook mee op internet enzo.

Maar wat ik ook probeer, via mijn windows pc kan ik maar niet verbinden met de host van de virtuele mac os x die hier ook op wordt uitgevoerd. wanneer ik probeer te verbinden krijg ik steeds maar de melden dat hij de host niet kan vinden. Heb ook kwa instellingen alles geprobeerd, dus ik denk sterk dat het iets heeft te maken met te netwerk. Moet ook zeggen dat dit totaal nieuw is voor mij en er ook vrij weinig af weet van netwerken enzo. Hieronder een afbeelding van de netwerk instellingen van de mac os x via virtualbox.
Bekijk bijlage 6587

Zo als te zien staat hij momenteel op 'NAT'.
Zoals ik al zij heb ik vrijwel geen kennis op gebied van netwerken, dus vraag ik me hierbij af of het hem misschien hier in zit?
Zal het mogelijk zijn de mac host te verbinden met m'n windows pc via NAT, kan ik misschien beter n van de volgende instellingen gebruiken als: NAT-Netwerk, netwerk bridge adapter, intern netwerk, host only adapter, generiek stuurprogramma, OF zal het op dit gebied helemaal niks te maken hebben?

Als iemand bij zou kunnen helpen hoe of waar ik zou moeten zoeken dat zou dat geweldig zijn, want ik heb alles geprobeerd en zit hier al vele maanden mee vast, wat mij ervan tegenhoudt door te kunnen gaan. En vind het zonde om te stoppen met het maken van apps, alleen omdat ik deze niet kan uittesten... Want alles heb ik juist ingevoerd, ip van de host, naam van de host enz.
alvast bedankt:smile:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan