• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

beta versie W 10 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1276

Gevestigd lid
Lid geworden
7 aug 2010
Berichten
462
Waarderingsscore
1
Hallo ik heb een ISU DVD gebrand van Computer idee (nl versie) kan ik deze ook op de D schijf installeren, ik heb een 1 TB harde schijf van 50/50 Gb, en eventueel een externe Harde schijf, wat kan ik beter doen , en hoe krijg ik deze op de computer of op mijn Externe schijf
 
Ruimte vrijmaken op een schijf en met de W10 DVD opstarten.
Je kunt geen windows op een externe schijf installeren, althans niet zomaar.
Je kunt ook in een virtuele omgeving W10 installeren, overigens.
https://www.virtualbox.org/
Begrijp alleen die 50/50 Gb niet, wat bedoel je daarmee?
 
Bedankt voor je reactie, ik bedoel de harde schijf is in tween gedeeld 500Gb C schijf en 500 Gb op de D schijf (50/50) was niet correct , het is een 64 Bits uitvoering, als ik hem installeer moet ik dan na het opstarten een party maken, en kan ik hem als de originele uitkomt deze ook weer verwijderen, ik heb nu W 8.1
 
Zal dan wel 500GB voor de C: en 500GB voor de D: zijn, b staat voor bit en B voor byte.

Ruimte op de D: dan vrijmaken en je krijgt vanzelf een dual boot optie, wat je met "party" bedoeld ontgaat mij.

Het verwijderen zal lastiger worden vandaar m'n optie om het virtueel te doen.
 
Bedankt, ik ben bezig geweest met de virtuele , maar ik kom niet verder als kies het ISO bestand en staat in E, dat is mijn CD speler ,en damt er een zwart schermpje en er gebeurt niets, heb ook verwijderd via programma's maar als ik hen opnieuw installeer komt het zelfde weer.
 
Wat bedoel met dat ISO bestand branden, moet er dan een DVD in de speler?
 
maar ik kom niet verder als kies het ISO bestand en staat in E, dat is mijn CD speler
Je vermeld het zelf, wat bedoel je dan daarmee?
Indien je de DVD speler gebruikt of wil gebruiken dan dien je de iso als image op een DVD hebben gebrand.

Je kunt gewoon naar het iso bestand verwijzen op die op de schijf staat, lees die link eens aandachtig.
 
Ik ben er nog niet uit, ik krijg de manager, en op starten en krijg dan een zwartscherm met de tekst> FORMAD: No bootoble medium found systeem ......< en kom verder niet
 
Dacht, probeer het eens zelf.

Maar het is geweldige software van Oracle zoals gewend, not, niets mee te beginnen....

Geen 2e harde schijf in je bezit?
Met alleen die installeren, als het klaar is 1e schijf er weer bij en via de BBS, bios boot selector de schijf kiezen waarvan je op wilt starten, de W7 schijf als eerste zetten, die is dan default.
 
in bericht #3 komt er een vermelding " het is een 64 bit uitvoering " word er hier mee bedoeld dat je de Windows 10 x64 bit virtueel wilt gebruiken !
indien dit de bedoeling is dient het huidige systeem (Windows 8.1 ) over meer dan 4 GB ram geheugen te beschikken ....
het is best mogelijk om de virtualbox op een externe schijf te installeren of op een 2 de partitie ....
je zou dus tijdens de installatie van de virtualbox moeten aangeven dat je de installatie bestanden op de externe schijf of op de 2 de partitie wilt hebben ..
vervolgens word er dan een programma map met de installatie bestanden aangemaakt op de externe schijf of de 2de partitie ...
eenmaal virtualbox geinstalleerd is en vervolgens gestart word dien jij er dan ook op te letten dat de virtuele schijf die je aanmaakt ook naar dezelfde locatie gaat als waar de installatie bestanden staan ....
de Windows 10 .iso ga je via een virtuele drive mounten ...of je plaatst de gebrande dvd in de drive ...
start je virtualbox op dan dien je voordat je op nieuw klikt om een nieuwe virtuele schijf aan te maken eerst via de instellingen na te gaan of de hardware versnelling aangevinkt is ...ook de 3d versnelling als ook dat de drive vermeld word welke de iso geladen heeft of de dvd..
 
aanvulling op bericht 11
zelf heb ik virtualbox op een 2de partitie van de 2de interne HDD
zowel de installatie bestanden als ook de virtuele schijf draaien vanaf deze partitie ...

5546604c75199-Ashampoo_Snap_2015.05.03_19h51m25s_013_.png
 
bedankt voor de reacties, maar ik nog niet verder, ik heb de box genstalleerd met behulps van de site gratisSoftware, en kom tot 3 C en dan op start en krijg ik dat zwarte schermpje, met de fout melding, maar hoe kom ik nu in 3E - 3F
 
Dat is al verder dan ik kwam, bleef bij mij bij 3d hangen en niets meer mee te doen, had dat ding nooit eerder gebruikt..........
Alles eraf, opnieuw genstalleerd, zelfde euvel.

Met Vmware player was het binnen een uur draaiend....................
 
het is me niet duidelijk wat er bedoeld word met 3C ..3E en 3F
 
Als je de beschrijving van GratisSoftware volgt dat loopt op volgorde van installeeren en dat is de volgorde van installeren en kom maar tot 3C.
 
Lol, adviseer ik om het met Virtualbox te doen werkt het niet, op een andere PC geprobeerd, nop.......

Heb 'm zelf op een harde schijf die ik boot via de BBS en had die Vmware player niet eens nodig maar die werkt wel prima.
 
Als je de beschrijving van GratisSoftware volgt dat loopt op volgorde van installeeren en dat is de volgorde van installeren en kom maar tot 3C.

ok het is me duidelijk waar jij de mist ingaat ...

het lukt je dus duidelijk niet om een virtuele schijf aan te maken ....
ook lukt het je niet om de Windows 10.iso te laden via een virtuele drive ( mounten noemen ze dit )
wat betreft 3F wel dit kan en mag je overslaan ( duidelijk werd er een verkeerd plaatje neer gezet )

volg deze werkwijze eens op !

Windows 10 preview en VirtualBox

We gaan eerst Virtualbox installeren ...


Start deze dus op ...
54ce639cb9a6b-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h33m48s_002_.png


Ik kies een 2de partitie op een HDD om virtualbox te installeren ...
Dit hoef je niet te doen indien jij deze op de C installeert ...
54ce63efe2278-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h35m24s_003_.png


Klik vervolgens 3x op Next 1x op Jes En bevesig dit dan nogmaals ...
Ook dien je een bevestiging te geven betreffende een netwerk instelling ....
Vervolgens gaat de installatie van start ...en krijg je het scherm dat deze gereed is .
54ce653de3077-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h40m50s_004_.png

Je mag nog niet op Finish Klikken ...

Je dient nu eerst de te gebruiken iso virtueel te laden .
Ik navigeer nu naar de te gebruiken Windows 10 x32 bit iso ...
En deze klik ik met rechts aan om deze te laden in een virtueel station ...
( eerst dien ik een station aan te maken ..
dit doet poweriso voor mij ik dien maar aan te geven hoeveel stations ik wil hebben )
*1 is dan ook genoeg !


54ce67adba51e-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h48m29s_005_.png



M is hier dus mijn virtuele drive met de Windows10 preview x32 bit NL
54ce68b37c167-Ashampoo_Snap_2015.02.01_18h55m35s_006_.png
.

Nu mag je op Finish Klikken en zal je virtuele drive ook herkent worden .

Je krijgt vervolgens nu een nieuw venster te zien ...
54ce6a2c9beec-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h01m57s_007_.png

Klik in dit venster op Nieuw .... we dienen nu eerst een virtuele schijf aan te maken ...

**Neem dezelfde instellingen over indien je een 32 bit versie gebruik ...en klik op aanmaken .
Verdubbel deze instellingen indien je een 64 bit versie gebruikt...
noteer ook dat indien je een 64 bit versie virtueel wilt gebruiken je huidige systeem over meer dan 4GB geheugen moet beschikken ....
denk er dus aan dat je pc zelf dan meer dan 4 Gb dient te bevatten anders krijg je een foutmelding ...wil je een virtuele 64 bit gebruiken !

54ce6ae5a7223-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h05m02s_008_.png


Weet je nog dat ik koos voor de partitie I op de HDD wel deze locatie dien ik hier nogmaals te bevestigen ...
Doe ik dit niet dan word de virtuele schijf aangemaakt op mijn C schijf ...dit wil ik dus niet .
Je kan de grootte van deze schijf zelf bepalen ...ik maak deze 70Gb groot .en klik nu op aanmaken

54ce6ae5a7223-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h05m02s_008_.png



Na het klikken op aanmaken verschijnt nu dit onderstaande scherm en hier dien je enkel nog op Start Te klikken om deze dus te gaan instaleren ..

54ce6d54c5ba3-Ashampoo_Snap_2015.02.01_19h15m18s_010_.png


**Noteer dat je meerdere virtuele machienes kunt draaien via virtualbox ..
Hou er rekening mee dat ook deze dienen gebruikt te worden zoals een gewoon besturingssysteem ..
 
Bedankt voor je uitleg, maar dat vanaf Finish snap ik niet helemaal hoe ik de ISO kan installeren op mijn DVD speler
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan