• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

verouderd cerificaat

  • Onderwerp starter kerstvrouw
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kerstvrouw

Gast
Dag allemaal, bovenaan mijn Outlook.com is een geel driehoekje verschenen. Het schijnt iets te maken hebben met een verouderd certificaat. Moet ik nu iets doen, of verdwijnt het vanzelf. Graag jullie reactie. Bij voorbaat dank.
 
Via deze link ga je in je browser naar Outlook.com: https://col125.mail.live.com/default.aspx

Ik krijg dan zelf geen melding over een verouderd certificaat.
De bijzonderheden van het certificaat zie je in onderstaande afbeelding (mail.live.com = outlook.com):

554f6553dfc1f-2015-05-10_16_00_08-Certificaatweergave__mail.live.com_.png


De geldigheid van het certificaat is begonnen op 13-5-2014 en verloopt pas op 14-5-2016. Dat betekent dat het nu geldig is.
Krijg je de melding over het verlopen certificaat nog steeds?
Soms krijg je zo'n melding wanneer je systeemtijd niet klopt. Geeft de klok in het systeemvak (rechts onderaan) de juiste datum en tijd aan?
 
Dank je wel voor je reactie. Ik heb op jouw link geklikt en toen kreeg ik outlook.com met een geel driehoekje! En toen ben ik doorgegaan: certificaatinfo/ verklaring van de certificeringsinstantie/ vrijwaring! Dat klinkt toch goed. Die is verleend aan een lange naam (VeriSign.....) en daarna ben ik het certificeringspad maar op gegaan. De certificaatstatus zegt: dit certificaat is in orde. Nou, waarom dan zo'n geel driehoekje? En toch zit het me niet lekker. En o ja, mijn datum en tijd kloppen.
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna is Malwarebytes MBAM als gratis versie genstalleerd, die telkens gebruikt kan worden.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.


  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Dag Abraham,
Bedankt voor je meedenken. Het door jou voorgestelde programma heb ik al een hele poos op mijn laptop staan en het wordt regelmatig gebruikt. Zo ook vanmorgen en ik had 1 object vermeld gekregen. Dat heb ik subiet verwijderd, maar ik herinner me nog dat het iets met Delta te maken had. Ik heb wel weer gekeken bij het malware programma, maar ik kan geen gedetailleerd logboek vinden. Komt dat soms alleen in beeld als ik de scan eindig? Na vanmorgen ben ik maar niet weer aan een scan begonnen, dus daar ben ik blijven steken bij jouw aanbevelingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan