• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptopscherm verdeeld in drie delen...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frtelg

Junior lid
Lid geworden
30 sep 2010
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn scherm (zie foto). Wat is hier in vredesnaam aan de hand?
10341725_1007575682610253_1537823367044376739_n.jpg
 
ziet er hip uit :)

wat je denk ik het best kan doen is je videokaart drivers verwijderen en opnieuw je drivers installeren.

lijkt toch op een driver issue. wat je ook kan proberen is om te kijken wat er gebeurd als je een extern scherm aansluit (vga, dvi, hdmi net wat je laptop heeft)

je drivers kan je het best totaal verwijderen met het volgende programma (het best kan je je laptop in safe mode booten, maar het kan ook zonder)

http://www.guru3d.com/files-get/display-driver-uninstaller-download,20.html

en dan video de Nvidia de nieuwste drivers downloaden en installeren.
 
en dan video de Nvidia de nieuwste drivers downloaden en installeren.

Wat geeft jou de zekerheid dat het hier over NVIDIA drivers gaat? :huh:

frtelg, wat is het merk en type van jouw laptop?

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:

  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.


Speccy van Piriform gebruiken:

  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
je heb 3 browsers open en deze staan vervolgens langs elkaar open !
klik om de beurt op al de geopende browser met de Windows toets + pijltje naar boven ..
en je zal zien dat ze alle terug vergroot worden weergegeven ..

*dit heeft niets met je drivers te maken ..!

5560d5f8ae580-Ashampoo_Snap_2015.05.23_21h31m23s_007_.png
 
Er is 1 browser geopend, in 2 tabbladen en 1 venster: Google Chrome. Bekeek je ook de taakbalk Emi, kijk eens naar de positie van de startknop en de klok?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er staan volgens mij toch wel 3 brouwers open ...
dit is zijn afbeelding ...

5560d9dfea81c-Ashampoo_Snap_2015.05.23_21h49m13s_008_.png


--- Update ---

het viel me juist op dat zijn klok inderdaad aan de verkeerde kant word weergegeven
 
blijkbaar ben ik de enige die zorgvuldig de bijgevoegde foto heeft bekeken.

Hoe weet ik dat hij een Nvidia kaart
in zijn laptop heeft zitten? nouw kijk eens zorgvuldig naar de bijgevoegde foto. daar staat toch echt dat utility programma van Nvidia open. als je dat op je laptop hebt staan is het zeer, zeer aannemelijk dat hij een Nvidia kaart heeft.

nee hij heeft geen 3 browser schermen naast elkaar openstaan. ook hier geld weer kijk zorgvuldig naar de bijgevoegde foto. zijn taak balk ziet er ook niet optimaal uit.

dit verwijst dus wel degelijk hoogstwaarschijnlijk naar een Driver issue
 
Zag ik, maar wat geeft je de garantie dat hij niet op zijn Intel Graphics werkt met deze ASUS? :)

Emi, kijk eens goed: 1 en 3 zijn van plaats verwisseld, terwijl 2 nog op de juiste plaats staat.

5560dcabccd8e-10341725_1007575682610253_1537823367044376739_n.jpg
 
Lol, in het verleden heb ik logs gehad van notebooks met AMD/Radion videokaart en daarnaast de nVidia 3d driver!
 
Tuurlijk het kan allemaal, we kunnen het zo ver gaan zoeken als we willen.

Misschien draait hij wel Linux met een Windows skin eroverheen wie weet....

We moeten natuurlijk ergens beginnen, we kunnen natuurlijk het helemaal op safe spelen:

mogen wij een log van speccy zien, mijn gewaardeerde mede forum gebruiker heeft hierboven al een uitleg gepost.

pas na deze log kunnen we je eventueel verder helpen.


--- Update ---

Lol, in het verleden heb ik logs gehad van notebooks met AMD/Radion videokaart en daarnaast de nVidia 3d driver!

dat zou natuurlijk ook kunnen komen doordat er een AMD processor inzat, al moet ik toegeven dat het een beetje ver gezocht is :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De enige die in dit gesprek nog ontbreekt is de topicstarter. :D
 
Dag mensen,

Na een jaar wil ik dit topic nieuw leven inroepen.
Het probleem loste zich uit zichzelf op, maar is daarna weer een aantal keer teruggekomen, waarna het zichzelf steeds weer oploste (vaak na het herhaaldelijk in- en uitpluggen van een hdmi-kabel of opnieuw opstarten), maar nu lijkt het toch niet meer werkbaar zo.
Ik heb via Speccy een link aangemaakt met alle specs. (zie: http://speccy.piriform.com/results/kTru7AV7sBqeAt07INXQsn0)

Ik ben benieuwd of jullie hier nog iets van kunnen maken...
 
Ik weet niet hoe oud jouw notebook al is, maar de temps zijn bepaald ongezond.
Dus laat de boel een goed ontstoffen via bijvoorbeeld een echte PC winkel.
 
Hoi,

Kun je uitleggen wat er precies ongezond is? Zit er ergens een link met het slecht werkende beeldscherm? Laptop is ruim 5 jaar oud en is vorig jaar ontstoft.
 
Ik ben me ervan bewust dat de temperaturen wat hoog zijn, maar helpt me dat ook om het scherm weer normaal te krijgen?
 
het kan best zijn dat het probleem dan verholpen is ... ja

--- Update ---

de vraag zijn de juiste drivers aanwezig is hier ook van toepassing ...
 
Mogelijk dat ook de koelventilator vernieuwd moet worden.
 
vraagje welk model heb jij van de GT 520M is dit de U36SG of eerder de U36SD of de K53SV


er werden geen drivers meer ontwikkeld voor de Windows 10 de eerst genoemde en de laatste hebben wel drivers voor de Windows8 en deze dien je dan te gebruiken ... heb je echter de tweede genoemde dan zit je met de Win7 drivers ..


http://www.asus.com/be-nl/search/results.aspx?SearchKey=GT%20520M&IsSupport=True
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed de K53SV.
Ik heb overigens zojuist nog drivers van Nvidia gedownload voor Windows 10 via hun officiele website.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan