• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

numlock wordt niet ingeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronkrabben

Ron (natuur moet je zien)
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
422
Waarderingsscore
0
Telkens moet je numlock inschakelen terwijl dat eigenlijk tegelijk met het opstarten zou moeten.
ik heb via regedit de keyboardindicator bekeken en die stond keurig op 2.
dus dat helpt niet.
 
Kijk eens in het bios, of daar Numlock uitgeschakeld staat.
 
Numlock werkt niet ook al staat de waarde 2 vermeld in het register.
Dat kan voorkomen.
Wanneer bovenstaande tweak niet het resultaat oplevert dat je verwacht, moeten we nog wat zaken aanpassen in de energiebeheer sectie van het configuratiescherm.
De registry instelling die je zojuist hebt aangepast wordt dan namelijk door Windows genegeerd omdat snel opstarten is ingeschakeld.
Met deze optie ingeschakeld zal Windows de zojuist aangepaste instelling in het register negeren.

Ga om snel opstarten uit te schakelen als volgt te werk:
open het configuratiescherm
kies voor de optie energiebeheer
kies vervolgens voor gedrag aan/uit knop bepalen
Klik nu op de link instellingen wijzigen die momenteel niet zichtbaar zijn
Schakel het vinkje voor snel opstarten inschakelen uit
kies bij actie als ik op de aan/uit knop drup zowel bij op accu als netstroom voor Afsluiten

Wanneer je alles goed hebt gedaan zijn de opties aangevinkt / ingesteld zoals in onderstaande screenshot. Start Windows opnieuw op om de instelling te controleren.

55641eeea489d-Ashampoo_Snap_2015.05.26_09h19m33s_001_.png


NB:
Deze tweak heeft wel het gevolg dat het opstarten van Windows zelf iets meer tijd vraagt !
Je dient dus in overweging te nemen wat je wilt behalen ..
 
Het getoonde plaatje is voor een laptop, dit is een gewone pc (pc in one) ik wel de instellingen gevolgd, maar had geen resultaat.
ik gan hem nu eerst uitzetten en dan weer starten.
 
dit is het plaatje van af een desktop...
5564323312cf7-Ashampoo_Snap_2015.05.26_10h35m22s_002_.png
 
Ja hoor, zo ziet het eruit.
 
It can be annoying if you are a frequent user of the number pad keys when you log into your PC as by default, NUM lock is turned off on the logon screen. There is a very simple trick that will automatically enable the NUM lock every time you boot up your PC.

The next time you are on the logon screen, hit the NUM lock key to turn it on.
Use the icon in the lower right of the screen to reboot your computer. This will force Windows to save the current state of the NUM lock key in the registry so you never need to hit it again on the logon screen.

Probeer dit eens....

Windows 10, hopelijk op tijd aangepast.
 
Probeer dit eens....

Windows 10, hopelijk op tijd aangepast.

Heeft helaas niet geholpen, meerdere keren geprobeert, ook vanuit helemaal uitzetten, helaas..
 
of ik hier het snel opstarten heb aangevinkt staan of niet de Numlock toets word hier steeds weer actief bij het opstarten ...
welliswaar gebruik ik hier nog steeds een gewone bios dus zonder dat de UEFI of Secure boot aanwezig is .

jij vermeld dus een desktop te gebruiken ....kun jij dan niet een toetsenbord gebruiken met een ps2 stekker ...heb je een aansluiting voor een ps2 stekker op je moederbord ....ook al kun je geen toetsenbord vastkrijgen met een ps2 stekker dan nog kun je de verloopstekker gebruiken indien er een ps2 aansluiting op je moederbord aanwezig is .

zie hier de purperen is deze voor het toetsenbord .
556475160caed-Ashampoo_Snap_2013.09.22_09h56m39s_001_.png
 
De pc is een "pc in one" met uitsluitend usb aansluitingen dus ps2 gaat niet.
pc = een aspire ZC602
 
Dit heeft gewerkt, d.w.z. eerst de registry aangepast naar 50, dan de actie met 1 x op numlock drukken en rachtsonder rebooten, daarna deed die het.
 
fijn dat het werkt nu ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan