• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] De audioservice wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACP

Nieuw lid
Lid geworden
24 mei 2015
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedemiddag beste forumleden,

Graag zou ik aan jullie willen vragen of jullie mij kunnen helpen met mijn probleem.

Sinds gisteravond geeft mn laptop (TOSHIBA Satellite C855-2HW met Windows 8.1) aan dat de audioservice niet wordt uitgevoerd wanneer ik met de muis over het luidsprekericoontje ga naast het tijd- en datumvakje. Ik heb inmiddels de ingebouwde optie Problemen met geluid oplossen geprobeerd en systeemherstel geprobeerd.

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om Windows Audio te starten via services.msc maar ik krijg steeds de foutmelding: Kan de Windows Audio-service op Lokale computer niet starten / Fout 0x800706cc: Het eindpunt is een duplicaat. En Windows Audio Endpoint Builder staat al aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet oplossen en ik zou het graag met jullie help willen proberen in plaats van meteen naar een pc-monteur te stappen, scheelt ook wel wat duiten.

Bedankt alvast voor jullie tijd!

En mijn excuses als ik deze vraag in het verkeerde thread heb geplaatst.
 
Re: De audioservice wordt niet uitgevoerd

En mijn excuses als ik deze vraag in het verkeerde thread heb geplaatst.
Geen punt. Ik heb je vraag verplaatst van Algemeen naar Hardware Problemen.

:welkom: op het forum, ACP!
 
Re: De audioservice wordt niet uitgevoerd

Thanks porrelaar!

Ik heb inmiddels het probleem kunnen oplossen m.b.v. een ander forumlid en het programma Windows Repair dat hier te downloaden is: http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Ik heb dat programma gestart en in het tabje "Repairs" de reparatie gestart met de default instellingen en met de default vinkjes. Na ongeveer 45 minuten was het geluid weer in orde. Het kan wel langer duren denk ik, maar dat ligt aan de pc in kwestie. Dus hierbij 1 oplossing voor het probleem "De audioservice wordt niet uitgevoerd" die bij mij in ieder geval heeft gewerkt.
 
Re: De audioservice wordt niet uitgevoerd

Fijn dat je probleem is opgelost en dat je hier de oplossing hebt gepost.
Thanks ACP!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan