Nationaal Computer Forum
Voor al je problemen met computers, tablets en smartphones

''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13
    New Member
    Bedankt
    0
    Is bedankt: 0

Standaard ''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Goedemiddag,

Ik heb een Siemens Nixdorf 5H-PCI waar ik windows 95 of 98 op probeer te installeren.
    Ik krijg het niet voor elkaar om te booten van een windows 98 cdrom. Het lijkt dus of de pc dat niet ondersteund. In de bios kan ik ook niks met cdrom vinden. Ook heb ik geprobeerd om met een win 95 floppy op te starten en vervolgens met een windows 95 cd te installeren. Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.

Ik weet nu echt even niet meer hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het gaat om een intel pentium 1 60 mhz met 32 mb ram geheugen.

Bij voorbaat dank!
    Laatst gewijzigd door Sorcovic; 25 mei 2015 om 16:44

Generalist
    Bedankt
    0
    Is bedankt: 312

Standaard Re: ''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

95 of 98 cd's waren ook niet bootable, latere versies 98 wel en zo ook 98SE.

http://www.bootdisk.com/
    Neem de 98 bootdisk eens.
    Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
    https://www.piriform.com/speccy/download
    http://www.piriform.com/docs/speccy/using-speccy/publishing-a-speccy-profile-to-the-web

Administrator Abraham54's schermafbeelding
    Bedankt
    33
    Is bedankt: 1.903
    Weblogartikelen
    2

Standaard Re: ''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
    95 of 98 cd's waren ook niet bootable, latere versies 98 wel en zo ook 98SE.

http://www.bootdisk.com/
    Neem de 98 bootdisk eens.
    Geen enkele MS-DOS Windows versie was direct vanaf de CD te installeren.
    Zelfs ME niet - altijd eerst de juiste bootfloppy gebruiken.

Wel heb ik ooit een Windows 8 SE middels Nero 6 bootable gemaakt met geïntegreerde bootfloppy gegevens.
    Domheid is ook een gave Gods, maar men mag haar niet misbruiken (Bismarck).
    Proud member of

Wens je als dank voor de goede hulp een donatie te doen? Kijk dan
    hier

New Member
    Bedankt
    0

Ik heb een goede windows 95 bootfloppy. Maar uiteindelijk moet de pc de setup starten van de cd, maar dat gebeurt niet. Dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.

Frequent Member
    Bedankt
    0
    Is bedankt: 43

Als je een Win98 rescuedisk download en daar vanaf opstart heb je tijdens de opstart o.m. de keuzemogelijkheid om op te starten met cd-rom ondersteuning.
    Luiheid: de gewoonte om te rusten vóórdat je moe bent....

New Member
    Bedankt
    0

Ik heb het nu voor elkaar gekregen om windows 95 te installeren. Ik heb namelijk de hdd op een andere pc aangesloten en toen de setup bestanden erop gezet. Vervolgens met de windows 95 opstartdiskette de installatie vanaf de hdd gestart. De installatie verliep vlekkenloos. Op een gegeven moment moet de pc rebooten om de setup te kunnen vervolgen. Zodra de pc gaat rebooten krijg ik de melding:
    DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY. De hdd is 100% in orde. Ik heb het ook met een andere hdd geprobeerd, maar dezelfde melding. Er zit alleen een floppy en hdd aangesloten. Bootvolgordes zijn er niet. Het gaat namelijk om een pc uit 1994.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik snap er helemaal niets van!

carfran
    Inactief

Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.
    Wt is de inhoud van de bestanden
    config.sys
    autoexec.bat
    Dit kun je laten weergeven met de opdracht type autoexec.bat en type config.sys
    Zonder installatiesiskette van CD-ROM station ga je die niet aan de praat krijgen .

carfran
    Inactief

Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.
    Wt is de inhoud van de bestanden
    config.sys
    autoexec.bat
    Dit kun je laten weergeven met de opdracht type autoexec.bat en type config.sys
    Zonder installatiediskette van CD-ROM station ga je die niet aan de praat krijgen .

--- Update ---

DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY
    Er word om de tweede installatie diskette gevraagd .Ik denk dat er 6 zijn .
    Laatst gewijzigd door carfran; 24 oktober 2015 om 12:36

New Member
    Bedankt
    0

DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY

Ik heb de setup bestanden van windows 95 op de hdd gezet en mbv de opstartdiskette de setup gestart. Alle installatiebestanden staan dus op de hardeschijf. Het heeft niets te maken met meerdere installatie schijven/diskettes.

carfran
    Inactief

Hoeveel diskettes heb je naar de HD verplaatst of gekopieerd . 1 of ????? ; Setup diskette is niet voldoende.
    Meerdere moet je alle bestanden naar de HD kopieren en niet de mappen
    Dus mappen op de diskettes openen en bestanden naar HD kopieren

--- Update ---

http://www.nickh.org/computer/instlwin9x.html
    Laatst gewijzigd door carfran; 24 oktober 2015 om 13:21

Frequent Member
    Bedankt
    0

Mogelijk moet je de harddisk bootable maken m.b.v. het commando 'sys c:', vooropgesteld dat dit programma op je bootdosk staat.

carfran
    Inactief

Die harde schijf maak je bootable met format c:/s maar dan is W95 nog niet geinstalleerd en kun je het CD-ROM apparaat ook nog niet gebruiken. Hiermee start de computer dan wel op maar krijg je het zwarte opdrachtprompt scherm enkel maar te zien.

Frequent Member
    Bedankt
    0

Nee, dan dus eerst de harddisk bootable maken, daarna de installatiebestanden er op (evt. door de schijf in/aan een andere pc te hangen), vervolgens de harddisk terug in de Siemens, opstarten vanaf de harddisk en dan de setup starten.
    Hij hoeft trouwens niet eerst de harddisk te formatteren om hem bootable te maken, je kunt een reeds geformatteerde schijf bootable maken m.b.v. het commando 'sys c:', vooropgesteld dat je harddisk drive c: is.
    Laatst gewijzigd door Hans60; 25 oktober 2015 om 21:47

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 2
    Laatste bericht: 2 maart 2014, 18:28
  2. Reacties: 1
    Laatste bericht: 20 augustus 2013, 05:21
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 april 2012, 10:30
  4. Reacties: 5
    Laatste bericht: 29 juni 2010, 19:00
  5. Windows Activeren onmogelijk?
    By Vimboss in forum Windows Vista
    Reacties: 14