• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sorcovic

Junior lid
Lid geworden
25 mei 2015
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik heb een Siemens Nixdorf 5H-PCI waar ik windows 95 of 98 op probeer te installeren.
Ik krijg het niet voor elkaar om te booten van een windows 98 cdrom. Het lijkt dus of de pc dat niet ondersteund. In de bios kan ik ook niks met cdrom vinden. Ook heb ik geprobeerd om met een win 95 floppy op te starten en vervolgens met een windows 95 cd te installeren. Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.

Ik weet nu echt even niet meer hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het gaat om een intel pentium 1 60 mhz met 32 mb ram geheugen.

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
95 of 98 cd's waren ook niet bootable, latere versies 98 wel en zo ook 98SE.

http://www.bootdisk.com/
Neem de 98 bootdisk eens.

Geen enkele MS-DOS Windows versie was direct vanaf de CD te installeren.
Zelfs ME niet - altijd eerst de juiste bootfloppy gebruiken.

Wel heb ik ooit een Windows 8 SE middels Nero 6 bootable gemaakt met gentegreerde bootfloppy gegevens.
 
Ik heb een goede windows 95 bootfloppy. Maar uiteindelijk moet de pc de setup starten van de cd, maar dat gebeurt niet. Dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.
 
Als je een Win98 rescuedisk download en daar vanaf opstart heb je tijdens de opstart o.m. de keuzemogelijkheid om op te starten met cd-rom ondersteuning.
 
Ik heb het nu voor elkaar gekregen om windows 95 te installeren. Ik heb namelijk de hdd op een andere pc aangesloten en toen de setup bestanden erop gezet. Vervolgens met de windows 95 opstartdiskette de installatie vanaf de hdd gestart. De installatie verliep vlekkenloos. Op een gegeven moment moet de pc rebooten om de setup te kunnen vervolgen. Zodra de pc gaat rebooten krijg ik de melding:
DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY. De hdd is 100% in orde. Ik heb het ook met een andere hdd geprobeerd, maar dezelfde melding. Er zit alleen een floppy en hdd aangesloten. Bootvolgordes zijn er niet. Het gaat namelijk om een pc uit 1994.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik snap er helemaal niets van!
 
Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.

Wt is de inhoud van de bestanden
config.sys
autoexec.bat
Dit kun je laten weergeven met de opdracht type autoexec.bat en type config.sys
Zonder installatiesiskette van CD-ROM station ga je die niet aan de praat krijgen .
 
Re: ''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Maar dan krijg ik meldingen als: device driver not found OEMCD001; no valid cdrom device drivers selected.

Wt is de inhoud van de bestanden
config.sys
autoexec.bat
Dit kun je laten weergeven met de opdracht type autoexec.bat en type config.sys
Zonder installatiediskette van CD-ROM station ga je die niet aan de praat krijgen .

--- Update ---

DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY

Er word om de tweede installatie diskette gevraagd .Ik denk dat er 6 zijn .
 
Laatst bewerkt:
DISK I/0 ERROR, REPLACE THE DISK AND PRESS ANY KEY

Ik heb de setup bestanden van windows 95 op de hdd gezet en mbv de opstartdiskette de setup gestart. Alle installatiebestanden staan dus op de hardeschijf. Het heeft niets te maken met meerdere installatie schijven/diskettes.
 
Re: ''Onmogelijk" om windows 95/98 te installeren op een Siemens Nixdorf 5H-PCI

Hoeveel diskettes heb je naar de HD verplaatst of gekopieerd . 1 of ????? ; Setup diskette is niet voldoende.
Meerdere moet je alle bestanden naar de HD kopieren en niet de mappen
Dus mappen op de diskettes openen en bestanden naar HD kopieren

--- Update ---

http://www.nickh.org/computer/instlwin9x.html
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk moet je de harddisk bootable maken m.b.v. het commando 'sys c:', vooropgesteld dat dit programma op je bootdosk staat.
 
Die harde schijf maak je bootable met format c:/s maar dan is W95 nog niet geinstalleerd en kun je het CD-ROM apparaat ook nog niet gebruiken. Hiermee start de computer dan wel op maar krijg je het zwarte opdrachtprompt scherm enkel maar te zien.
 
Nee, dan dus eerst de harddisk bootable maken, daarna de installatiebestanden er op (evt. door de schijf in/aan een andere pc te hangen), vervolgens de harddisk terug in de Siemens, opstarten vanaf de harddisk en dan de setup starten.
Hij hoeft trouwens niet eerst de harddisk te formatteren om hem bootable te maken, je kunt een reeds geformatteerde schijf bootable maken m.b.v. het commando 'sys c:', vooropgesteld dat je harddisk drive c: is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan