• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Xp draaien in Virtualbox, geen usb herkenning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaas Rein

Nieuw lid
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo.

Onlangs heb ik een diascanner aangeschaft, een Plustek 8100. Deze werkt niet onder Linux Ubuntu 14.04, wat mijn besturing systeem is. Nu heb ik Oracle VM Virtualbox geinstaleerd en Windows XP SP 2 en 3 geinstaleerd. Alle beschikbare updates voor XP staan er op. Daarna de drivers van de diascanner er op gezet. Echter het systeem geeft aan dat de diascanner niet aangesloten is. Tevens komt er een melding in de taakbalk rechts onder dat hij niet werkt. Heb tevens een externe harde schijf in geplugd, en ook deze wordt door XP niet herkend.

Heeft iemand een idee hoe ik de scanner wel kan zien in XP? Alvast bedankt voor het reageren.

Groet,
Klaas Rein.
 
welkom op het forum,

je moet in virtualbox aangeven dat hij je usb apparaat moet koppelen aan je VM en niet aan je host device!

dat doe je hier:

virtualbox.jpg

dan zou hij hem wel moeten herkennen
 
Beste scalfitura.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb bij de instellingen van de usb in het dialoogvenster gezien. Stond een uitroepteken bij. Moest de Oracle VM VirtualBox Extension Pack downloaden. De normale versie ondersteund geen usb? Afijn gedownload en de specs in gevuld. usb2.0 controler is ingeschakeld. Maar nog geen resultaat. Ik doe denk ik iets niet geheel goed, maar wat.
 
herstart je virtual besturingssysteem en de usb driver word geinstalleerd .
 
Beste Emi.

Heb gerestart en geen usb driver werd geinstaleerd. Ik moet voor de USB een filter instellen. Daar heb ik de naam en type nummer ingezet. Tevens dat het om een scanner gaat, maar geen resultaat.

Groet,
Klaas Rein.
 
de hp printer/scanner van mij krijg ik ook niet vermeld in de virtuele windows ...
de externe schijven dus wel ... zoek verder !

--- Update ---

Moest de Oracle VM VirtualBox Extension Pack downloaden.
De normale versie ondersteund geen usb ?
Afijn gedownload en de specs in gevuld.
usb2.0 controler is ingeschakeld. Maar nog geen resultaat.
Ik doe denk ik iets niet geheel goed, maar wat.

noteer dat de virtuele windows niet mag gestart zijn !!!

open nu eerst de Oracle VM Virtualbox Manager en klik op instellingen..
ga vervolgens naar de tap " USB " klik deze aan ...
selecteer nu het usb stick icoontje met het groene kruisje (klik daarop en al je aangesloten usb apparaten worden weergegeven )
*selecteer hier diegene die jij ook via de virtuele windows wilt benaderen ....
(ik koos hier bij mij voor mijne HP desktop F4210 all in one en voor een willekeurige externe schijf /toevallig werd het mijn externe schijf waar ik enkel backups aanmaakt )....
zijn de gewenste apparaten geselecteerd dan klik je op " ok "

start nu de virtuele windows op en de nodige usb drivers worden geinstalleerd ....wacht gedurende deze bewerking om je virtuele windows te gebruiken .

nadat deze drivers geinstalleerd zijn zijn deze ook te benaderen ..

hier een paar afbeeldingen van uit mijn virtuele win8.1 waar ik dus een externe schijf + mijne printer heb toegevoegd .

5565ed58db666-Ashampoo_Snap_2015.05.27_17h49m59s_002_.png


5565ed7709132-Ashampoo_Snap_2015.05.27_17h51m53s_003_.png


5565ed946c156-Ashampoo_Snap_2015.05.27_17h56m55s_005_.png


--- Update ---

neem er nota van dat de printer indien deze ook geinstalleerd werd op je hoofdbesturingssysteem niet meer te gebruiken is op het hoofdbesturingssysteem ...
evenals dat elk usb apparaat dat je virtueel wilt gebruiken niet meer te zien zal zijn in de verkenner van je hoofdbesturingssysteem...
daarom heb ik hier zojuist mijn toegevoegde usb apparaten terug verwijderd uit mijn virtuele windows.
 
Ik heb gedaan als je zo juist beschreven hebt. Als ik op het groene kruisje klik, verschijnt er de mededeling "geen apparaten beschikbaar".
 
Ik heb daarstraks onderzocht wat ik straks ga doen met de nieuwe m-SATA SSD die in mijn notebook komt.

Windows 7 virtueel in Linux Mint of dualboot met Windows 7 en Linux Mint.
Conclusie: ik blijf bij een dualboot om in beide besturingssystemen de maximale snelheid te behouden.
 
dus indien ik je goe begrijp dan klik je dus op het blauwe usb icoontje met het groene kruisje en hier word er dus bij u niets weergegeven van de aangesloten usb apparaten ...dan ligt dit aan het feit dat je dus Linux Ubuntu 14.04 als je hoofdbesturingssysteem gebruikt . ..
denkelijk was je beter af vermoed ik indien je Linux mint Rebecca 17.1 x 32 bit in gebruik had ...
 
Ja klaar blijkelijk wel ja. Ik draai al 6 jaar met Ubuntu en het bevalt prima. Ik heb ook gekeken om nu een dual boot te draaien. Vroeger met XP was dat een koud kunstje met Wubi, maar met Ubuntu als hoofdbesturing lijkt het me ietwat anders. Heb al het een en ander gelezen. Als iemand mij kan overtuigen en er door heen kan loodsen is het misschien een idee.
 
Toch nog even een reactie. Ik wil een ieder bedanken voor de antwoorden en oplossingen. Ik heb een oude pc tot leven gewekt en daar draait nu stanalone de software voor de diascanner op. Mijn Ubuntu pc laat ik zo als het is.

Groet,
Klaas Rein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan