• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 komt er aan op 29 juli

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Windows 10 is uit !!!

Zo voelt het ook aan, ja. En, zo is het ook: niets meer of niets minder.

Ik was dan ook niet echt gecharmeerd toen dat ongevraagde icoontje plotsklaps opdook: het werd meteen een ongewenst icoontje. Ik bepaal zelf wel welke icoontjes ik wil zien.

Een ongewenst icoontje dus, met een aanbieding die ik ook niet wens. Weg ermee !

Gisteren heb ik dit icoontje op "Alleen meldingen" gezet, maar vandaag stond het weer op "Pictogram en meldingen weergeven".

Komt inderdaad weer erg opdringerig over.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

dat klopt ..
ook hier werd onder de Win8.1 pro (verkregen door een upgraden vanaf de upgrade Win7> Win8 ) het icoontje meermaals verborgen door de instelling op " pictogram en vermelding altijd verbergen " in te stellen ....tevens werd dit telkens ook bevestigd maar hij dringt zich er telkens weer door...nu beweerd men dus dat je eerst de KB3035583 dient te verwijderen en als deze weer aan komt kloppen dien je deze te verbergen !
 
Re: Windows 10 is uit !!!

nu beweerd men dus dat je eerst de KB3035583 dient te verwijderen en als deze weer aan komt kloppen dien je deze te verbergen !

Klopt Emi: ik heb gisterenavond KB3035583 verwijderd, na een heropstart was de opdringerige melding verdwenen. Dan heb ik Windows Update naar nieuwe updates laten zoeken: KB3035583 werd opnieuw aangeboden. Ik heb hem verborgen en ook vandaag is deze PC nog altijd verlost van het icoontje. :wink:
 
Re: Windows 10 is uit !!!

mooi dat je dit effe bevestigd ... want ik had er zo mijn twijfels over !
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Graag gedaan Emi. :wink:
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Emi/Ec Cetera bedankt voor deze tip ,werkt inderdaad:worship:
mvg
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Ik heb (op een andere pc) een proefversie van W 10 draaien. Op mijn eigen desktop (W7 SP1, Ulyimate) krijg ik wel mail van MS, mogelijk zelfs al een aantal ontvangen. Maar met geen mogelijkheid zie ik een MS venstertje in het systeemvak om iets te reserveren. Bij zoekactie draai ik steeds in een kringetje rond, en kom dan weer terecht in: "hoe meld ik mij aan voor w 10 update", maar dat levert niks op.Ik wil me best aanmelden, maar krijg het niet voor elkaar.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

@ Najsnarf dit is dan ook normaal aangezien jij de Windows 7 Ultimate gebruikt ...
de Ultimate is dan ook voor de zakelijke wereld en jij bent dus een particuliere gebruiker !
bijgevolg krijg jij geen upgrade mogenlijkheid en dien je deze aan te kopen ....of te wel installeer je de legale Windows 7 pro

lees de tekst maar eens in de afbeelding die uit de mail komt die me vandaag werd toegestuurd ..
556f0929d474d-Ashampoo_Snap_2015.06.03_06h14m29s_001_.png


--- Update ---

je kan eender welke legale Windows 7 installeren behalve de Ultimate ..

--- Update ---

lees ook eens de vraag " Waarom beschik ik niet over de app Download Windows 10? " en het antwoord hierop !
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Tja, wist ik veel toen ik keuze had vanaf de W7 dvd een versie te kiezen.
Kan alsnog kijken of ik dat met een her-install kan "downgraden", anderzijds kost mij dat altijd veel tijd en moeite en frustratie en kan ik t.z.t. ook een andere mogelijkheid overwegen. Eventueel betaald. In ieder geval hoef ik nu niet meer verder te zoeken, hartelijk dank.
FJS
(waarom ik nu 3 email-meldingen kreeg van n post? )
 
Re: Windows 10 is uit !!!

@Najsnarf, je kreeg 3 meldingen, omdat Emi zijn post 2 keer had aangepast. (Er staat twee keer Update in post #28)
De eerste melding kreeg je nadat Emi post #28 had geplaatst.
De tweede melding kreeg je nadat Emi die post voor de eerste keer had aangepast.
De derde melding kreeg je nadat Emi die post voor de tweede keer had aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Windows 10 is uit !!!

Tja, wist ik veel toen ik keuze had vanaf de W7 dvd een versie te kiezen.

dit geeft me sterk het vermoeden dat het een niet legaal geactiveerde Windows is die jij gebruikt ...
let hierbij op ...indien je dus de Windows ultimate gaat vervangen voor een Windows versie die lager is ...maar tevens dus ook geactiveerd werd met een activator !
je kan ook deze dan upgraden naar de Windows 10 en deze gedurende 1 jaar gebruiken maar wanneer de aanbieding van de gratis upgrade word stop gezet verkrijg jij een niet geactiveerde Windows10 en ben je genoodzaakt om als nog de licentie aan te kopen ..
upgrade je een legaal geactiveerde Windows dan blijft deze ook geactiveerd nadat de gratis upgrade periode stop gezet word ...
tevens krijgen de legale versies ook verder gratis de app's binnen ... volgens Microsoft .
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Aanvulling: in het plaatje dat Emi laat zien in post #28 staat dat Windows Enterprise niet in aanmerking komt voor een gratis upgrade naar Windows 10.
Najsnarf heeft echter Windows 7 Ultimate, heb ik begrepen.
Die versie (als hij legaal is...) komt in aanmerking voor een gratis upgrade naar Windows 10 Pro: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10#Free_upgrade

Ik zou voorlopig gewoon nog even afwachten. Op 2 van de 3 Windows pc's (die draaien op Win 7 of Win 8.1) heb ik het pictogram Windows 10 downloaden in het systeemvak staan. Op de derde nog niet. Het is nog geen 29 juli. En daarna hebben we nog een jaar de tijd om gratis te upgraden.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

zover dat ik weet is de Ultimate gelijk aan de Enterprise versie ...

Windows 7 Enterprise/Ultimate
Windows 7 Enterprise is een versie apart.
Deze wordt niet verkocht in de winkel, maar is alleen via een zogenaamde volume-licentie te koop, oftewel alleen voor bedrijven die het product willen uitrollen op systemen binnen een bedrijf.
De Enterprise-versie is samen met de Ultimate-editie de meest uitgebreide Windows 7-versie , beiden zijn dan ook aan elkaar gewaagd.
Behalve het licentiemodel is er tussen Windows 7 Enterprise en Windows 7 Ultimate geen enkel verschil.
Beide versies beschikken over dezelfde mogelijkheden.
Windows 7 Ultimate wordt voorgenstalleerd op systemen en is - in tegenstelling tot de Enterprise-versie - ook gewoon los te koop in de winkel.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Ter verduidelijking in deze discussie:

Windows 7:
Windows 10 Home krijgt u, indien u Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic of Windows 7 Home Premium gebruikt.
Windows 10 Pro krijgt u, indien u Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate gebruikt.

Windows 8:
Windows 10 Home krijgt u, indien u Windows 8.1 gebruikt.
Windows 10 Pro krijgt u, indien u thans Windows 8.1 Pro of Windows 8.1 Pro voor studenten gebruikt.
Windows 10 Mobile krijgt u, indien u actueel een Smartphone met Windows Phone 8.1 bezit.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Niet echt, mensen krijgen nu geen reservering met bepaalde windows uitvoeringen.
U heeft 29 juli een afspraakje met Windows 10

3 juni 2015 - De langverwachte releasedatum van Windows 10 is bekend gemaakt. Op 29 juli verschijnen de pc- en tablet-versies van het besturingssysteem in 190 landen tegelijk. Wacht u op de smartphone-variant of wilt u een bulk licenties voor Windows 10 Enterprise, dan moet u nog iets meer geduld hebben.

Gebruikers van Windows 7 Professional, Windows 7 Ultimate of Windows 8.1 Pro kunnen 29 juli in hun agenda zetten. Op die dag verschijnt namelijk de gratis upgrade naar Windows 10. Niet iedereen kan meteen profiteren van de fonkelnieuwe versie van het besturingssysteem; alleen de pc- en tablet-varianten verschijnen in juli. Natuurlijk kunnen bedrijven die geen gebruik maken van versie 7 of 8 ook het nieuwe besturingssysteem aanschaffen vanaf de zomer, alleen moeten zij ervoor betalen.
Wachten op Windows 10 Enterprise

Windows 10 voor smartphones verschijnt op een later moment, maar wel nog dit jaar. Windows Enterprise-klanten kunnen ook niet meteen overstappen. Bedrijven die licenties in volumes willen aanschaffen, moeten even wachten op een apart aanbod van Microsoft. Dat aanbod is nog niet uitgekristalliseerd, maar wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt samen met de datum waarop het mogelijk wordt om over te stappen naar Windows 10 Enterprise.

Bron: http://www.rendement.nl/pc/nieuws/id15920-u-heeft-29-juli-een-afspraakje-met-windows-10.html
 
Laatst bewerkt:
Re: Windows 10 is uit !!!

Wat ik mijn vorige bericht heb gepost is officieel; ik heb echter geen data genoemd.
Ik denk ook dat velen eerst de kat uit de boom willen kijken; per slot van rekening heb je een jaar de tijd voor de gratis upgrade.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Volgens mij hoef je zelfs niet te reserveren, iedereen kan op eender welk moment updaten naar W10. Het is een zeer uitgekiende campagne van Microsoft om iedereen binnen 5 jaar op hetzelfde besturingssysteem te krijgen. Heb je geen melding gekregen, geen nood, ook jij kan vanaf 29 juli eender welk moment upgraden. Het is trouwens niet verplicht en als je de upgrade doet, kan je nadien ook terug downgraden als het je niet bevalt. Tenzij je - zoals ik op mijn test pc - alle update bestanden en oude versies verwijdert om plaats te winnen/experimenteren :coffee:
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Bij mij eveneens de melding dat hij gereserveerd is in Windows update.
 
Re: Windows 10 is uit !!!

Gebruikers van Windows 7 Enterprise zouden naast de prijzen pakken voor dit "genereus" aanbod van MS. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan