• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van WIN7 naar WIN10 , doen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die ganse tegeltjes-layout is perfect aanpasbaar. Ik heb alle standaard windows-tegels eruit gekieperd en vervangen door groepen met eigen tegeltjes en - believe it or not - ik gebruik mijn snelstartbalk bijna niet meer! Het enige wat ik - voorlopig nog - mis, is de startknop met "alle programma's" waar je zelf mappen en iconen kan maken/plaatsen. Maar zoals eerder al vermeld, werk ik steeds meer en meer met die tegeltjes die nu gentegreerd zijn in het startmenu (je gaat niet meer naar een nieuw scherm). Windows 10 is qua start-menu/opties perfect kneedbaar en makkelijk instelbaar naar je eigen hand. Ik zie het een beetje als het beste van Windows 7 gecombineerd met het beste uit Windows 8.1.
Ter info: windows 10 is ook te installeren in een cleane versie (geen upgrade) als je met een propere lei wil beginnen. Na installatie kan je perfect alle "oude" bestanden verwijderen en heb je een propere nieuwe installatie die merkelijk minder plaats inneemt op je HD dan windows 7 of 8.

Heb je ook gemerkt dat je computer sneller is geworden?

--- Update ---

Voor alle duidelijkheid
Upgraden naar windows 10 kan je doen met alle versie, ook de illegale.
Maar er is 1 verschil; de illegale versies (en dat zijn er zeer veel) werken maar n jaartje.
Daarna is het betalen.
Dus illegale, niet upgraden.
Benniebobo

Waar kan ik dit controleren? Want ik heb mijn versie van een kennis gekregen en dat was geen officiele cd geloof ik.
 
Neen, ik heb niet echt snelheidswinst kunnen merken. Maar moet wel zeggen dat ik redelijk straffe pc's heb staan met SSD schijven en veel/snel geheugen. Ik spreek hier over i7 (2 pc's) en Xeon (1 pc) systemen met 16 tot 32Mb RAM en snelle pro-SSD's. Opstarttijden blijven tussen de 12 en 17 seconden met zowel windows 7 als met windows 10. Dan merk je niet of het enkel secondjes sneller of trager werkt. Heb ook een nieuwe Lumia windows Phone, ben wel benieuwd wat daar aan gaat veranderen met windows 10.

De echtheid van je windows versie kan je altijd hier controleren via "valideer nu"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik dit controleren? Want ik heb mijn versie van een kennis gekregen en dat was geen officiele cd geloof ik.

klik eens rechts op deze computer en kies eigenschappen ...
plaats hier vervolgens een printscreen neer ...
556d982c90c0b-Ashampoo_Snap_2015.06.02_13h48m29s_002_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik geef je de raad mee voordat je de upgrade uitvoert om eerst een image aan te maken van je huidig systeem ...
mocht de Windows 10 je niet bevallen dan kun je vermits je ook de bijhorende opstart cd heb aangemaakt de image die je op een externe schijfheb bewaard terug plaatsen ...
anderzijds kun je ook nadat de upgrade Windows 10 gedaan is Classic shell installeren ..
doordat je Classic Shell installeert kun je direct doorstarten naar het bureaublad (deze optie is eigenlijk al voorhanden ) maar je verkrijgt met Classis Shell het start menu van Windows 7
ook is het mogelijk om in Classis Shell de corners uit te zeten ...(niet aanbevolen ) omdat je via de pc-instellingen ook de pc kunt vernieuwen indien nodig !

Emi, hoe maak je image aan aub
 
14 januari 2020: pas op die datum stopt (wanneer hij niet wordt opgeschoven, gebeurde ook met XP) de ondersteuning van Windows 7. Als meer dan tevreden Windows 7 gebruiker ben ik dus nog een kleine 5 jaar (!) future safe en ik zie dan ook niet meteen een reden om de motor van mijn stabiel systeem in te ruilen tegen het nieuwste modelletje. :D
 
Geachte lezer,

Ik hoop dat jullie mij wijs kunnen. Is het als student/gemiddelde pc gebruiker aan te raden om de overstap van WIN7 naar WIN10 te maken?
Sinds vandaag heb ik namelijk een notificatie van Windows om gratis up te graden naar WIN10.

Daarbij moet ik vertellen dat ik altijd fan ben geweest van de Windows XP/ WIN7 interface en een ware hekel heb aan de "tegeltje-touch" interface.

Wat zeggen jullie? Doen of niet?


Bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Mitchell

Je hebt ook nog altijd start 10 http://www.stardock.com/products/start10/
 
Start 10 is een btaversie en wordt op termijn naar alle waarschijnlijkheid betalend bij Stardock, zo gebeurde het alvast met Start 8.

Classic Shell (zie reactie van Emi in bericht #12) is volledig gratis en compatibel met Windows 10.
 
Dat klopt helemaal, maar ik zelf vind die 5 euro meer dan waard, persoonlijk vind ik start (8 of 10) het fijnste
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan