• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van WIN7 naar WIN10 , doen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ragnar

Nieuw lid
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Geachte lezer,

Ik hoop dat jullie mij wijs kunnen. Is het als student/gemiddelde pc gebruiker aan te raden om de overstap van WIN7 naar WIN10 te maken?
Sinds vandaag heb ik namelijk een notificatie van Windows om gratis up te graden naar WIN10.

Daarbij moet ik vertellen dat ik altijd fan ben geweest van de Windows XP/ WIN7 interface en een ware hekel heb aan de "tegeltje-touch" interface.

Wat zeggen jullie? Doen of niet?


Bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Mitchell
 
Hoe heb jij die upgrade notitie gekregen?
Per e-mail soms?
 
Wat jij nu bedoelt met de melding op Tweakers is mij al langer bekend.
Waar ik op doel is dat er ook e-mails verzonden worden om gratis te upgraden naar Windows 10 - inclusief downloadlink daarvoor.
 
Zoals ik het lees heeft de ts het over een notificatie en ga ik er vanuit daarmee het icoontje onderin de taakbalk ermee bedoelt wordt.
Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat microsoft een mailtje gaat versturen hierover.

Of heb jij wel zulke mailtjes voorbij zien komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik niet maar er zijn hier al een paar berichten over geweest.
 
Zoals ik het lees heeft de ts het over een notificatie en ga ik er vanuit daarmee het icoontje onderin de taakbalk ermee bedoelt wordt.
Lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat microsoft een mailtje gaat versturen hierover.

Of heb jij wel zulke mailtjes voorbij zien komen?

Ik niet maar er zijn hier al een paar berichten over geweest.

Klopt. Ik heb onderaan mijn taakbalk een notificatie van Windows met de vraag of ik het wil reserveren.
 
ik heb inmiddels gereserveerd
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Kunnen jullie ook mijn oorspronkelijke vraag beantwoorden?

Geachte lezer,

Ik hoop dat jullie mij wijs kunnen. Is het als student/gemiddelde pc gebruiker aan te raden om de overstap van WIN7 naar WIN10 te maken?
Sinds vandaag heb ik namelijk een notificatie van Windows om gratis up te graden naar WIN10.

Daarbij moet ik vertellen dat ik altijd fan ben geweest van de Windows XP/ WIN7 interface en een ware hekel heb aan de "tegeltje-touch" interface.

Wat zeggen jullie? Doen of niet?
 
Ik zelf doe het wel, maar dat is mijn keuze.
Er is nu genoeg te vinden over windows 10 en welke kant het opgaat. Die keuze zal je toch gewoon echt zelf moeten maken
 
ik geef je de raad mee voordat je de upgrade uitvoert om eerst een image aan te maken van je huidig systeem ...
mocht de Windows 10 je niet bevallen dan kun je vermits je ook de bijhorende opstart cd heb aangemaakt de image die je op een externe schijfheb bewaard terug plaatsen ...
anderzijds kun je ook nadat de upgrade Windows 10 gedaan is Classic shell installeren ..
doordat je Classic Shell installeert kun je direct doorstarten naar het bureaublad (deze optie is eigenlijk al voorhanden ) maar je verkrijgt met Classis Shell het start menu van Windows 7
ook is het mogelijk om in Classis Shell de corners uit te zeten ...(niet aanbevolen ) omdat je via de pc-instellingen ook de pc kunt vernieuwen indien nodig !
 
Ik heb het ergens gelezen, ik kan het niet meer terug vingen en weet ook niet of het waar is, maar volgens mij heb ik gelezen dat als je overstapt naar windows 10 via een upgrade je windows licentie van je vorige windows versie onbruikbaar wordt gemaakt.
Of het waar is dat weet ik dus niet, maar er valt wel wat voor te zeggen omdat als de licentie van de vorige versie niet onbruikbaar wordt gemaakt de gebruiker ineens 2 licenties zou hebben en ik denk dat microsoft dat nooit zal doen
 
@ pdexie
een upgrade betekend dus dat je huidige besturingssysteem vervangen word door de Windows 10 bijgevolg word ook je huidige licentie Win7 -8 of 8.1 vervangen door een Windows 10 licentie ...
je doet er dus goed aan om eerst een image aan te maken of om de huidige licentie op te zoeken en om deze te noteren .
ben je in het bezit van een merk pc Win 8 - 8.1 dan zit de licentie ingebakken in je bios ....en dien je ook deze op te zoeken ...dacht dat er een opstart cd vast te krijgen was die dit kon verwezenlijken maar ken deze niet bij naam !
*wellicht word ook dus deze ingebakken licentie vervangen ! ( durf dit niet met zekerheid te zeggen ! ).
 
Nu een windows 8.1 versie met licentie 1234 . Upgrade naar windows 10 licentie wordt 5678.
Als ik terug zou willen naar windows 8.1 zou ik licentie 1234 moeten gaan gebruiken, maar kan is groot dat licentie 1234 niet meer gaat werken.
En dat lijkt mij logisch, want als je terug zou kunnen gaan naar licentie 1234 zou je licentie 5678 kunnen gebruiken voor een pc waar bijv windows vista opstaat.

Maar goed we zullen na 29 juli zien wat er met de oude licenties gebeurd.

Ik heb zelf 2 medions laptops en daar later toen windows 8 uitkwam 2 licenties gekocht a 15 euro pers stuk via microsoft.
Als ik straks een laptop update naar windows 10 en het zou mij later toch niet bevallen kan ik altijd terug naar windows 7 en daarna weer naar windows 8 , 8.1 . Ik heb namelijk een licentie van windows 8 niet gebruikt.

Maar Emi ik denk dat je wel gelijk hebt dat als je een image maakt terug zou kunnen gaan, maar er zijn genoeg pc/ laptop's gebruikers die nog nooit een image gemaakt hebben en al helemaal niet weten wat een image is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar Emi ik denk dat je wel gelijk hebt dat als je een image maakt terug zou kunnen gaan, maar er zijn genoeg pc/ laptop's gebruikers die nog nooit een image gemaakt hebben en al helemaal niet weten wat een image is.

er werd nog thans herhaaldelijk op dit forum vermeld dat men beter zijn voorzorgen kan nemen ...
ook werd er meerdere keren herhaald hoe men tewerk dient te gaan met het aanmaken van een systeemkopie ( image ) en de daar bijhorende opstart cd ..
maar wie dan nog dit nalaat en vergeet die zit op de blaren ...
 
Ik moet EMI 100% gelijk geven en dat is ook wat ik ga doen. In mijn geval via Acronis True Image. Ik gebruik dit systeem al zeer lang. Wanneer ik iets uitprobeer op mijn test-PC maak ik eerst een image zodat ik nadien snel terugkan naar mijn vorige setup, mocht er iets niet kosjer zijn. En dat is trouwens meermaals gebeurd.
@Ragnar: ik heb sinds vorig jaar ook al Windows 10 in test op een aparte PC die ik ook wel veel gebruik. Tussen de eerste en (voorlopig) laatste versie is er al heel wat veranderd/verbeterd. Ik vind het een zeer goeie versie. In het verleden is ook gebleken dat er na een "goeie" windows versie telkens een slechte is uitgekomen: ik vermeld enkel de laatsten, windows 3.1 (goed), windows NT (minder), windows 95/98 (goed), windows ME Millenium (slecht), windows 2000 (minder), windows XP (topversie), windows vista (kut), windows 7 (goed), windows 8/8.1 (slecht), windows 10 ... vul zelf maar in.
Ik heb versie 10 zelfs al getest op mijn werk-pc als upgrade en alle programma's (grafische en andere) bleven perfect werken. Ook de licenties bleven allen actief. Voor mij een geslaagde test, ik schakel over.
 
Ik moet EMI 100% gelijk geven en dat is ook wat ik ga doen. In mijn geval via Acronis True Image. Ik gebruik dit systeem al zeer lang. Wanneer ik iets uitprobeer op mijn test-PC maak ik eerst een image zodat ik nadien snel terugkan naar mijn vorige setup, mocht er iets niet kosjer zijn. En dat is trouwens meermaals gebeurd.
@Ragnar: ik heb sinds vorig jaar ook al Windows 10 in test op een aparte PC die ik ook wel veel gebruik. Tussen de eerste en (voorlopig) laatste versie is er al heel wat veranderd/verbeterd. Ik vind het een zeer goeie versie. In het verleden is ook gebleken dat er na een "goeie" windows versie telkens een slechte is uitgekomen: ik vermeld enkel de laatsten, windows 3.1 (goed), windows NT (minder), windows 95/98 (goed), windows ME Millenium (slecht), windows 2000 (minder), windows XP (topversie), windows vista (kut), windows 7 (goed), windows 8/8.1 (slecht), windows 10 ... vul zelf maar in.
Ik heb versie 10 zelfs al getest op mijn werk-pc als upgrade en alle programma's (grafische en andere) bleven perfect werken. Ook de licenties bleven allen actief. Voor mij een geslaagde test, ik schakel over.

Bedankt, hier heb ik wat aan. Was de interface niet te veel "tegeltjes-touch" achtig voor jou? Ik heb daar wel echt een hekel aan. Liefste de windows xp/win7
 
Die ganse tegeltjes-layout is perfect aanpasbaar. Ik heb alle standaard windows-tegels eruit gekieperd en vervangen door groepen met eigen tegeltjes en - believe it or not - ik gebruik mijn snelstartbalk bijna niet meer! Het enige wat ik - voorlopig nog - mis, is de startknop met "alle programma's" waar je zelf mappen en iconen kan maken/plaatsen. Maar zoals eerder al vermeld, werk ik steeds meer en meer met die tegeltjes die nu gentegreerd zijn in het startmenu (je gaat niet meer naar een nieuw scherm). Windows 10 is qua start-menu/opties perfect kneedbaar en makkelijk instelbaar naar je eigen hand. Ik zie het een beetje als het beste van Windows 7 gecombineerd met het beste uit Windows 8.1.
Ter info: windows 10 is ook te installeren in een cleane versie (geen upgrade) als je met een propere lei wil beginnen. Na installatie kan je perfect alle "oude" bestanden verwijderen en heb je een propere nieuwe installatie die merkelijk minder plaats inneemt op je HD dan windows 7 of 8.
 
Voor alle duidelijkheid
Upgraden naar windows 10 kan je doen met alle versie, ook de illegale.
Maar er is 1 verschil; de illegale versies (en dat zijn er zeer veel) werken maar n jaartje.
Daarna is het betalen.
Dus illegale, niet upgraden.
Benniebobo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan