• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pmaster

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.161
Waarderingsscore
0
Hallo,

Op mijn huidige OS (Windows 7 PRO) krijg ik niet de mogelijkheid om mij te registreren voor Windows 10.
Er verschijnt geen Windows logo. Op mijn zakelijk notebook met Windows 8.1 PRO daarentegen wel.

Kan iemand mij vertellen wat hiervoor een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn?

Gr.
Pmaster
 
lees in de link hier de vraag " Waarom beschik ik niet over de app Download Windows 10 ? "
 
Het kan ook zijn dat je bij je windows 7 pro KB 3035583 nog niet genstalleerd is?
Ik zelf kreeg het icoontje als eerste bij mijn windows 7 premium laptop en pas een halve dag later voor mijn window 8.1 pro laptop
 
Vreemd..

Update KB3035583 NT AUTHORITY\SYSTEM 5/20/2015

De update is dus wel genstalleerd. Zou het aan het type licentie kunnen liggen?

Gr.
 
Nee, want zelf illegale versie's krijgen het icoontje
 
Okay, dat maakt het dan helemaal vreemd inderdaad. Is er geen andere wijze voor het oproepen van deze notificatie?

Overigens heb ik op C:\Windows\System32\GWX wel onderstaande staan:

GWXUX.exe
GWX.exe
GWXUXWorker.exe
 
in de map GWX staan 4 . exe toepassingen heb jij er maar 3 dan is je systeem niet up2date !

556dfe95c42b5-Ashampoo_Snap_2015.06.02_21h02m05s_003_.png
 
Ik heb inderdaad exact dezelfde bestanden als jij hierboven. Dus ook 4 .exe.

Ik heb KB 3035583 uninstalled en opnieuw installed, reboot, maar nog geen resultaat.
 
je zegt ik heb de KB3035583 uninstalled ...
deze dient er wel te zijn denk ik dan ...
heb je tevens dat nagelezen waar ik je naar verwees in bericht 2 en het is je dan nog niet duidelijk !
 
Nee die heb ik over het hoofd gezien. Excuses. Ja die dient er ook te zijn vandaar dat ik hem opnieuw hebt installed. Ik ga het direct nalezen.
 
Hier wordt oa. naar verwezen 'Je hebt een zakelijke versie van Windows, deze vormt geen onderdeel van dit aanbod'. Oftewel spelen de licenties wel een rol?
 
Ja de laptop van mijn vriendin met Windows 7 Pro (zelfde installatie/key) krijgt ook de notificatie...

--- Update ---

Ik heb zelf de volgende oplossing gevonden.
Indien iemand anders tegen hetzelfde euvel aanloopt als ik, zie dan onderstaande stappen welke je dient uit te voeren.

Het uitvoeren van Windows Update en het installeren van alle beschikbare updates lost de eerste 3 oorzaken op.

Indien je er zeker van bent dat bovenstaande oorzaken niet van toepassing zijn bij jou en je krijgt het icoontje niet te zien, dan kun je onderstaande oplossing proberen. Deze verifieert dat je systeem in aanmerking komt en zal vervolgens de Windows 10 Upgrade app inschakelen:
Open Kladblok
Kopieer de volgende tekst en plak deze in kladblok:

REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\UpgradeExperienceIndicators" /v UpgEx | findstr UpgEx

if "%errorlevel%" == "0" GOTO RunGWX

reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Appraiser" /v UtcOnetimeSend /t REG_DWORD /d 1 /f

schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser"

:CompatCheckRunning

schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser"

schtasks /query /TN "\Microsoft\Windows\Application Experience\Microsoft Compatibility Appraiser" | findstr Ready

if NOT "%errorlevel%" == "0" ping localhost >nul &goto :CompatCheckRunning

:RunGWX

schtasks /run /TN "\Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig"
Klik achtereenvolgens op Bestand en Opslaan als
Verander de naam naar ReserveWin10.cmd
Kies bij opslaan als voor Alle bestanden (*.*)
Kies de locatie waar je het bestand wilt opslaan. Als voorbeeld nemen we hier de C:\Temp folder. Klik op opslaan
Open de opdrachtprompt als administrator (zoek via de startknop of het startmenu naar opdrachtprompt, rechtermuisknop op opdrachtprompt en kies voor Als administrator uitvoeren)
Vanuit de opdrachtprompt voer je het eerder opgeslagen bestand uit. In het door ons gebruikte voorbeeld van c:\temp ziet het commando er dan als volgt uit, waarna je op enter drukt: C:/Temp/ReserveWin10.cmd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Pmaster en wat is de bedoeling hier van... er ontgaat me blijkbaar iets !
 
Zoals het er staat.. dit is de oplossing welke voor mij heeft gewerkt. Windows 10 notificatie werd actief en heb me zojuist al zonder problemen kunnen registreren.
 
@pmaster

heb ReserveWin10.cmd gedaan zoals beschreven maar dit heeft als effect dat dit programmaatje blijft draaien .... en dus geen icoontje tevoorschijn haalt....

--- Update ---

@pmaster

als ik gwx.exe draai zoals die staat in c:\windows\systeem32 dan gebeurt er niks en ik zie ook bij processen in taakbeheer niks dat op gwx gelijkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja het kan een poos duren gaf de website aan, voordat het icoontje tevoorschijn komt. Echter direct nadat ik dit draaide had het resultaat.
 
Hallo,
Ik had eerst het icoon ook niet, maar heb mijn pc niet gereset, maar heb wel de oplossing gevonden voor het missende icoon, probeer dit eens:
Download dit bestand via dropbox:
Link: https://www.dropbox.com/s/0u0au9xgy6ss18p/win10fix_full.zip?
Voer het uit als administrator en volg de stappen.
Bij nummer 1 kan je de updates checken, en vervolgens stappen uitvoeren om het icoon te krijgen, bij mij werkte stap 2.

Succes :)
 
De oplossing die terrig gevonden heeft, is nu op steeds meer websites te vinden. Deze oplossing heeft dan ook al veel mensen geholpen.
Ik heb hem zelf ook uitgevoerd op een HP Mini netbook. Ik moest doorgaan tot en met stap 3 (= Quick-Method #2), voordat ik het pictogram Windows 10 downloaden te zien kreeg.

Hier schrijf ik wat meer over mijn bevindingen met deze oplossingsmethode (voor degenen die ook wat plaatjes willen zien... :)):
http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=665187&postcount=15
 
heeft ook mijn 2e pc geholpen die fix
bedankt hiervoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan