• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dell Precision M6400 met Windows 8.1 Pro.

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Dit notebook heeft in Maart 2008 de Dell fabriek verlaten en is door de eerste eigenaar voor 2100 euro aangeschaft.
Ik heb dit notebook in 2011 via marktplaats overgenomen voor 700.


Afgelopen zaterdagmorgen heb ik de twee Crucial M550 512GB SSD's genstalleerd en als Raid 0 geconfigureerd.
Mede omdat ik wou weten wat het resultaat zou zijn, omdat de aanbinding via SATA 2 is, dus 300MB doorgifte maximaal.
Windows 8.1 Pro is met succes hierop genstalleerd.
Er ontstond die morgen wel een probleem overigens - nadat Windows klaar en gereed was om met internet verbonden te worden, bleek dat niet te kunnen.
Achteraf is mij gebleken dat Ziggo in vrijwel het hele land problemen had.

Vanmiddag heb ik bij Cruciaal nagekeken of er een firmware update voor de SSD's voorhanden is en dat was zo.


Eerst een overzicht van de hardware:

5575a5b51b815-Speccy.jpg



Voordat de SSD's van de nieuwe firmware werden voorzien, had ik al een benchmark gemaakt, om te kijken wat Raid 0 in deze machine betekende:

5575a63a2b3aa-AS_SSD_Benchmark1.jpg


Niet slecht dus.
Maar de firmware update heeft zelfs voor meer tempo gezorgd:

5575a69490eb7-AS_SSD_Benchmark2.jpg



Voor een notebook dat al ouder is dan zeven jaar draait dit nu als een tierelier.
Ook het beeldscherm ziet er veel beter uit in Win 8 dan in Win 7.

Er komt nog wel een upgrade in - de 1TB HD wordt over een poosje vervangen voor een 2TB.
 
een mooie upgrade ...veel plezier ermee .
 
Dit monster verslaat nog steeds menig nieuw notebook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan