• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Downloads en Afbeeldingen map samengevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basgo355

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mrt 2014
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Ik ben Bas en ik loop eigenlijk al een vrij lange tijd met dit probleem, maar omdat het geen dringend probleem is heb ik er niets mee gedaan, nu wil het toch eigenlijk best graag op orde hebben.
Wat er is gebeurd:
Ik heb in mijn pc 2 schijven, 1 hdd en een ssd bij de installatie van de computer werd Windows op de ssd gezet (geen probleem), maar de bestanden (downloads,document,muziek,video's,afbeeldingen) wou ik graag op mijn hdd hebben. Ik ben toen bezig gegaan met de bestandslocatie te wijzigen van de mappen. Waardoor alle bestanden nu netjes op de hdd staan.
Maar er ging iets fout, bij het verplaatsen is op de een of andere manier mijn afbeeldingen map samen gegaan met de map Downloads, ze hebben nog wel alle 2 een ander teken, maar ze heten allebei Downloads, als ik de bestandslocatie van 1 van de 2 mappen verander verandert dat bij de andere ook. Als ik dus bestanden in de ene map zet, staan ze ook in de andere map. (wat dus eigenlijk de zelfde map is). Maar mijn, mijn afbeeldingen map is dus gewoon verdwenen uit "Deze pc". Ik al het een en ander geprobeerd en ik loop er al een half jaar mee, maar ik wil er nu toch wel graag vanaf. Nog gekker is dat wanneer ik een bestand op wil slaan de beide mappen Afbeeldingen heten, zie screenshots.Probleem.JPGProbleem2.JPG

Als jullie me kunnen helpen, heel erg bedankt!
 
De map Afbeeldingen heeft dus nu ook de naam Downloads begrijp ik.
Ik heb in mijn huidige Windows 8.1 Pro iets dergelijks meegemaakt.
De map Documentaires werd bij mij de map Documenten, die ook de naam Documentaires had gekregen.

Opgelost door in het startmenu met rechts te klikkken op de snelkoppeling Documenten.

Je krijgt dan een venster wat jij waarschijnlijk nog niet hebt ontdekt.

Jij klikt nu dus eerst met rechts in het Startmenu op Afbeeldingen en je kiest voor Eigenschappen.

In het venster klik jij nu telkens op een mapvermelding en je kiest voor de knop Verwijderen.

Is het mappenvenster leeg ga je naar de HD en je herbenoemt de ene downloadmap met afbeeldingen naar Afbeeldingen.
Ga terug naar het venster waarvan de eigenschappen nog open staat en klik dan op de knop Toevoegen en navigeer dan naar de herbenoemde map en selecteer die.
 
Ik zal er zo naar kijken, moet ik voor dit verhaal classic shell deinstallen? Want die heeft nu een ander start menu dan de normale Windows 8.1.
 
Installeer Classic dan inderdaad.
Ik gebruik Start 8 van Stardock, dat is feitelijk het beste startmenu voor Windows - kost omgerekend net geen 4 euro.
 
Sorry, ik heb van alles geprobeerd, maar ik snap je volgens mij niet helemaal :).
Als ik in start menu met rechts op downloads klik (wat dus eigenlijk de map afbeeldingen is). En dan naar eigenschappen snap ik niet echt wat ik moet doen.
Sorry :)
 
Heeft het ClassicShell menu niet de optie om rechts te klikken op Afbeeldingen en dan de Eigenschappen op te vragen?
 
Jawel, maar als ik in dat venster ben weet ik niet hoe ik verder moet. En ook in het start menu is afbeelding verandert naar Downloads, als ik rechts klik op Downloads krijg ik de eigenschappen van de map Afbeeldingen.
 
kun je deze dan niet via de tap " aanpassen " hernoemen naar afbeeldingen...of via de toets "standaard instellingen " herstellen .
hetzelfde doe je dan ook voor de map "downloads "

557a9ab7a1e83-Ashampoo_Snap_2015.06.12_10h34m48s_001_.png
 
Ik weet niet waarom maar nu zijn de mappen allebei afbeeldingen het zelfde probleem dus alleen dan met een andere naam.
Als ik naar start en dus rechtsklik op afbeeldingen doe en dan naar eigenschappen zie ik dit: (zie afbeelding 1)
Als ik vervolgens naar aanpassen ga, staat hij gewoon op afbeeldingen.
Als je op die map klikt kom je vervolgens gewoon in de map afbeeldingen van deze computer, nu is dus mijn Downloads map weg.
(zie volgende afbeelding)eigenschappen.JPGscherm.JPGaanpassen.JPG
 
Ik snap het in ieder geval echt niet meer. :) Bedankt dat jullie willen helpen
 
Sorry dat ik nog een bericht plaats, maar zouden jullie er nog even naar willen kijken? :) Ik snap dat jullie het vrijwillig doen, maar laat het dan even weten als jullie niet willen helpen. Anders zit ik zo te wachten :).
 
probeer eens het volgende ...
open de eigenschappen van "de afbeeldingen "
open dan de tap "aanpassen "
bij deze map optimaliseren plaats je de vermelding "afbeeldingen "
klik vervolgens op bestand selecteren ...en geef hier dan "afbeeldingen " in bevestig dit met toepassen en ok

doe hetzelfde voor de map "Documenten " maar deze noem je dan ook " documenten " ook dien je hier bij bestand selecteren documenten in te geven ..
en wederom bevestigen met toepassen en ok .

**als dit geen oplossing aanbrengt na een herstart van het systeem dan weet ik het ook niet meer .
 
Je kan dit hele gedoe ook vanuit de verkenner: daar vind je de desbetreffende mappen onder "Bibliotheken" en als je daar een map aanklikt met de rechtse muisknop, kies je voor "eigenschappen" en daar zou je toch ook een knop moeten vinden "standaardinstellingen herstellen" ...
 
Klopt, maar het probleem is dat als ik daar op klik bij locatie de locatie wordt terug gebracht bij de ssd (wat ik dus niet wil). En bij aanpassen gebeurt er gewoon niks.
 
Dan laat je toch even de locatie weer naar de ssd gaan. En na afloop zet je met "verplaatsen" de map weer naar de andere schijf.
Maak wel eerst backups van alle mapen, want bij verplaatsen wordt er nog weleens een volle map vervangen door een lege.

Niek
 
Is dat niet een te riskante oplossing. Straks voegen er nog meer mappen samen.
 
Is dat niet een te riskante oplossing. Straks voegen er nog meer mappen samen.

Ik tikte niet voor niets "maak wel eerst een backup van alle mappen"

Als de originele mappen weer op de ssd staan (al dan niet leeg) kan je de locatie weer wijzigen naar de HDD. Daarna zet je de (backup van) Afbeeldingen en de Downloads weer in de goed map.

Niek
 
Als ik het terug verplaats naar de B schijf, levert het helaas niets op. Sorry voor de late post, maar door een ander forum, kwam ik weer bij dit probleem uit.
Toen dacht ik, ik wil het nu toch wel een keer oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan