• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thuisverlichting via computer bedienen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SCALEO 600

Chosen
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
558
Waarderingsscore
2
Hallo,

Voor sommigen misschien te hoog gegrepen, maar voor anderen misschien een uitdaging. Ik kwam laatst op het idee dat het leuk zou zijn als ik mijn thuisverlichting via de computer zou kunnen bedienen. Denk bijvoorbeeld aan die kleine kastjes die je tussen het stopcontact en de stekker van je schemerlamp kan steken en dan met zo'n kleine remote bedient. Maar dan hier met het verschil dat de computer die remote is of aanstuurt. (Misschien is er iets te bereiken door zo'n remote open te schroeven en door middel van solderen en een usb interface de remote aan de computer te linken)

Als zoiets kan en op de een of andere manier daar ook spraaksturing in te implementeren valt zou je in de woonkamer (met je laptop in de buurt) iets als ''maak het gezellig'' uit kunnen spreken en je pc dat laten herkennen als een opdracht tot inschakelen van lamp x, x en x.

Heeft iemand hier misschien ideen over??
 
Hallo,

Voor sommigen misschien te hoog gegrepen, maar voor anderen misschien een uitdaging. Ik kwam laatst op het idee dat het leuk zou zijn als ik mijn thuisverlichting via de computer zou kunnen bedienen. Denk bijvoorbeeld aan die kleine kastjes die je tussen het stopcontact en de stekker van je schemerlamp kan steken en dan met zo'n kleine remote bedient. Maar dan hier met het verschil dat de computer die remote is of aanstuurt. (Misschien is er iets te bereiken door zo'n remote open te schroeven en door middel van solderen en een usb interface de remote aan de computer te linken)

Als zoiets kan en op de een of andere manier daar ook spraaksturing in te implementeren valt zou je in de woonkamer (met je laptop in de buurt) iets als ''maak het gezellig'' uit kunnen spreken en je pc dat laten herkennen als een opdracht tot inschakelen van lamp x, x en x.

Heeft iemand hier misschien ideen over??

Dit zou wel leuk zijn, misschien is het uit te voeren met een raspberry. Je zal dan nog wel zo'n ding bij je stopcontact moeten hebben met wifi/bluetooth o.i.d.

Met spraaksturing is het al een stuk lastiger, het is wel mogelijk, maar het blijft moeilijk.
 
Je kunt het proberen met arduino en met een wifi schild. Voor de computer kun je in java een speech to text programma schrijven. Het is maar een speculatie

Dit is mischien een site die kan helpen:
http://m.instructables.com/id/Arduino-controlled-Smart-Home/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan