• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows preview verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Mijn desktop heeft enerzijds een SSD met daarop mijn win 7 64 bit home en een HD die is opgedeeld in 3 partities
1: win 10 preview
2: win7 home
3: Data

voor het opstarten kies ik wat er ingeschakeld wordt SSD of HD, heb dus win 7 op beide genstalleerd, dit werkt perfect, gebruik bijna altijd mijn win 7 op mijn SSD, de Hd is mijn HD om mee te experimenteren.

Bij opstarten van de HD krijg ik dus een keuzemenu waaruit ik kan kiezen uit win 10 preview of win 7.
Nu wil ik de win 10 preview verwijderen en daarop win 10 installeren die vanaf 29 juli beschikbaar zal zijn, zou eigenlijk de preview gewoon willen verwijderen, hoe doe ik dit?
Als ik beide inschakel SSD en HD kan ik dan via win7 op mijn SSD de partitie op mijn HD met win 10 gewoon formatteren? en als ik dan opstart via de HD zal dit nog lukken?
Kan ook de HD volledig formatteren win 7 er terug opzetten en daarna win 10 erop plaatsen, is natuurlijk weer extra werk, alle updates terug ophalen, software opnieuw installeren enz.

Heb er natuurlijk nog een extra HD inzitten waarop mijn data staat.
Is een hele boterham, hopelijk krijg ik hier goeie raad hoe ik dit best oplos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je dient gewoon op te starten van af de HDD
vervolgens start je de Windows7 op en open je eerst msconfig ...
verwijder hier de opstartregel Win10 ...
open nu vervolgens schijfbeheer en verwijder of formateer hier de partitie waarop de Win10 aanwezig is ...
formateer je deze partitie dan behoud je deze partitie .
verwijder je deze partitie dan bekom je een niet toegewezen ruimte ...

*je denkwijze om de 29ste dan op deze 2de partitie de Win10 te verkrijgen kan enkel indien er een andere Windows geinstalleerd word maar dan dien je ook de 29ste hiermee op gestart te zijn ... ben je de 29ste opgestart vanaf de 1ste partitie dan word de upgrade ook op deze 1ste partitie voltrokken .
 
Bedankt Emi, zal het volgende week eens proberen, zal win 10 enkel als upgrade zijn en mijn win 7 overschrijven? of zal ik hem als een verse installatie kunnen uitvoeren?
 
volgende week ?
de upgrade komt de 29 juli uit das pas binnen 5weken !
men beweerd een verse instal te kunnen doen maar men begrijp het wellicht verkeerd...
het zit zo dat je eerst dient te upgraden .... al diegene die dan geupgrade hebben zouden dan indien zij na een tijd problemen onder vinden op hun huidige systeem Win10 via de pc-instellingen deze gewoon kunnen herinstalleren ...dit opnieuw installeren via de pc-instellingen gaf met eerder upgrade versie weleens problemen ...zo kreeg men de melding te zien om het betreffende medium te plaatsen ...wel dit zou nu dus verholpen zijn in de upgrade versie Win10...en dat is wat men dan bedoelde met een verse instal ...
m.a.w. je dient eerst te upgraden om een verse instal mogelijk te maken .
**je kunt je huidige Win7 ook naar de 2de partitie klonen ..deze upgrade je dan ...zo blijft de Win7 op de 1ste partitie behouden .
 
Ik bedoelde dat ik de preview volgende week ga verwijderen, ga dan je voorstel doen, mijn win 7 klonen en op andere partitie plaatsen, van mijn win 7 op mijn SSD blijf ik voorlopig af, eerst zien wat het geeft, maar als ik win 7 naar 2de partitie kloon, hoe gaat het opstarten dan gebeuren, zal geen keuze meer krijgen om mijn besturing te selecteren of wel?
 
je dient dan EasyBCD te gebruiken om een opstartregel toe te voegen ..
zodat je wel dus een keuze menu te zien krijgt ..
 
Zal hem maar laten staan, hier net gelezen dat ik de preview zal kunnen inwisselen voor de win 10 versie, dan blijf ik waarschijnlijk mijn keuzescherm bij het opstarten behouden.
 
je kan de insider preview Win10 laten staan indien jij je heb geregistreerd met je Microsoft account om de preview versie te testen ...
ben jij zo een tester dan zal de preview inderdaad ook geupgrade worden en verkrijg je een legale Win10...

voor diegene die momenteel een niet legale Windows 7 gebruiken wel deze kunnen zich nog steeds registreren om een insider te worden ..
bijgevolg installeren die een Win10 preview met een tijdelijke code en deze word dan de 29 juli ook geupgrade en zo bekomt men dan een legale Win10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan