• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Live Mail op hol geslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skyphof

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
651
Waarderingsscore
0
Dringend probleem
Op mijn Desktop Windows 7 is Windows Live Mail op hol geslagen. Ik wilde een fotoalbum versturen. Na 5 van de 7 foto's bleef hij constant draaien, maar het balkje kwam niet verder.
Ik heb 3 dingen gedaan om het te herstellen
1. Computer uit en weer aan. Windows Live Mal gaat weer met dezelfde 5 van 7 foto's verder.
2. Met Taakbeheer het programma beindigd. Ook dit helpt niet.
3. Een hertstelpunt van 2 dagen geleden ingesteld. Helpt ook niet.

Ik kan nu geen e-mails meer versturen met de desktop van Windows 7.

Ik denk aan het verwijderen van Windows Live Mail., maar loop ik dan geen gevaar mijn e-mails en mijn mappen kwijt te reken ?

Wie weet raad ?

Bij voorbaat dank
Henk
 
via taakbeheer de Wlm afsluiten ... start daarna WLM terug op en deze werkte hier terug normaal .

had vandaag hetzelfde aan de hand met het verzenden van 3 foto's
 
Als dat niet werkt kun je altijd proberen WML te herstellen (via je programma lijst (Microsoft Essentials 2012), verwijderen/wijzigen repareren)
Je raakt dan geen gegevens kwijt. Mocht je nog op een oudere versie zitten, dan kun je die gewoon over de nieuwe heen zetten, ook weer zonder gegevens verlies.
 
Dank Emi,
Maar dat werkt dus nu niet. Dat is dus wat ik bedoelde met ad 2 Met Taakbeheer programma beindigd. Het beindigt dus gewoon niet en blokkeert daardoor alles om te verzenden !!!
Wie weet raad
 
Compleet verwijderen is tricky. Tenzij hij vraagt of hij je data moet laten staan. Wil je werkelijk verwijderen, exporteer dan eerst al je mails, want als je volledig opnieuw installeert, weet ik niet of je je mails nog in kunt.
 
Dag Veng,
Dit lijkt me inderdaad de veiligste manier. Maar als ik Microsoft Essentials open en dan Windows Live Mail dan geeft hij aan dat dit programma al genstalleerd is. Wat moet ik doen om Windows Live Mail te herstellen en mogelijk te updaten ?
Bij voorbaat erg bedankt. Het is op dit moment best een heel lastig probleem.

Henk
 
kompleet verwijderen gaat dus niet omdat de toets annuleren niet aanklikbaar is ...deze word weergegeven in het grijs !
hier werkte het afsluiten via taakbeheer wel waarom dit niet zo bij u is heb ik het raden naar !
 
Idd vreemd dat programma of process afsluiten niet werkt. Of heb je alleen je programma proberen af te sluiten. Dat werkt idd niet altijd. Je moet dan naar "processen" gaan en het process "wlmail.exe*32" beindigen.

Als je via je configuratiescherm naar je programma's en onderdelen gaat en dan Windows Essentials 2012 dubbel klik, of boven aan op verwijderen/wijzigen, krijg je de optie om een van de Windows Essential onderdelen te verwijderen, of ze allemaal te herinstalleren. Kies die laatste. Waarschijnlijk kom je dan in het menu waarin je kunt aangeven welke onderderdelen je wilt herstellen, maar zeker ben ik hier niet van. Als je meer onderdelen krijgt dan je wilt, kun je die via dezelfde weg weer verwijderen.
Of dit je probleem oplost weet ik natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Veng en Emie,
Dank voor de adviezen. Het is nu helemaal gelukt. Ik kan weer verzenden. Wel blijft Windows Live Mail erg traag en dat is hoogst waarschijnlijk ook de oorzaak geweest. Zeven foto's versturen allemaal minder dan 1 MB zou moeten kunnen, maar dat kan mijn WLM momenteel niet aan. Dan blijft hij alsmaar draaien en verzend niks.
Nogmaals hartelijk dank
Henk
 
Het kan natuurlijk best dat je internetverbinding traag is. Als je dit vooral merkt bij het uploaden zou ik de malware-experts eens vragen je te helpen met het scannen van je laptop op malware.
 
Dag Veng,
Het is uiteindelijk toch gelukt met Taakbeheer en verwijderen in de kolom processen. Ik heb deze computer beveiligd met automatische malware dus dat is wel in orde. Via KPN ben ik er achter gekomen wat de kennelijke oorzaak was van vastlopen en dat zal ik apart even vermelden.
Dank voor je adviezen
Henk
 
Het uploaden gaat nu dus blijkbaar met voldoende snelheid.
Bedenkt echter dat er geen enkel programma bestaat dat letterlijk alle malware kan tegenhouden. Als ik telkens lees hoeveel verschillende tools de malware-experts in zetten!
Aan de andere kant, als je een zwaar beveiligingspakket hebt vertraagt dat zelf soms ook weer aanzienlijk.
 
Ik persoonlijk denk dat de eenvoudigste oplossing het opnieuw opstarten van Windows is.
Dan moet WLM ook weer gekalmeerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan