• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft account niet meer te benadern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom2012a

Junior lid
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Sinds een week kan ik mijn microsoft account niet meer benaderen, kan dus niet meer bij mijn One Drive cloud (foto's), noch bij mijn Outlook mail, noch gebruik maken van Skype.
Ik heb van alles geprobeerd, wachtwoord diverse malen gewijzigd, veiligheidscodes opgevraagd etc, maar na de bevestiging dat mijn account hersteld is volgt steevast het bericht dat " mijn account blijkbaar door een ander wordt gebruikt" ...ik geloof daar niets van maar krijg geen enkele ondersteuning van Microsoft: de online info verwijst enkel naar elkaar en toen ik de Nederlandse servicedesk belde kreeg ik wel een link waarop ik een formulier in kon sturen met zoveel mogelijk info zodat men kan vaststellen dat ik inderdaad de rechtmatige eigenaar ben van deze account. Dat laatste heb ik gisteren inderdaad gedaan en ik zou uiterlijk na 24 uur antwoord ontvangen op een ander email-adres van mij.
Echter: niets vernomen.
Ben ook bang dat binnenkort mijn laptop niet meer bruikbaar wordt omdat deze gelinkt is aan deze problematische Outlook account.

Wie o wie kan me op weg helpen en/of weet een "ingang" bij Microsoft zodat ik in ieder geval door iemand daar geholpen kan worden?
 
1-Ga naar de volgende link ...https://account.live.com/password/reset

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu I forgot my pasword

533db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
533db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
533db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding I don't use these anymore Ik gebruik deze niet meer
538f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
538f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
538f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next

5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
533dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png


6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
533db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png


7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
533db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png


8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
533dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png


**het is aangeraden hier effe mee te wachten ( +/-5minuten ) om je ook daad werkelijk opnieuw aan te melden ...
eerder al ondervonden dat het opnieuw aanmelden met een nieuw wachtwoord op zich laat wachten ....het is zeker niet aan te raden om deze stappen meerdere keren te herhalen omdat men dan eerder het vermoeden krijgt dat men hier met een hacker te doen heeft en bijgevolg dat men dit account gaat bevriezen ...men krijgt dan eerder de melding "dat dit account door een ander in gebruik is "...wat natuurlijk niet juist is ...

**zelf ben ik in het bezit van de account herstel code wat een gemakkelijker weg is om je account te herstellen .
 
Dank voor je snelle en uitgebreide reactie!
De meeste van deze stappen heb ik al een aantal maal gedaan, maar besefte niet dat dat het probleem mogelijk enkel heeft verergerd.
Jouw suggesties zal ik morgen in totaal navolgen, inclusief dat wachten bij de optie tot opnieuw inloggen met het gewijzigde wachtwoord.
Morgen kan ik dan melden of al dan niet gelukt is. Nogmaals dank!

--- Update ---

Zojuist je stappen gevolgd, resultaat helaas negatief: ik blijf de melding ontvangen dat "mijn account al door een ander in gebruik is" .
Wat ik trouwens niet begrijp in jouw verhaal is dat je een code hebt van 25 tekens, op mijn mail ontvang ik enkel een 7-cijferige code.
Maar, zoals gezegd, het is op deze manier niet gelukt, ook ondanks het feit dat ik 10 minuten gewacht heb alvorens opnieuw met mijn nieuw wachtwoord in te loggen.
Op mijn donderdag ingevulde en aan Microsoft ingestuurde formulier helemaal niets van Microsoft vernomen!
Het is toch belachelijk dat ze een klant (heb ooit betaald voor OneDrive en ook voor een tegoed bij Skype) op deze manier compleet laten barsten? Zal maandag hun nummer van Ned helpdesk nogmaals bellen maar daar zeiden ze donderdag al niest te kunnen doen, ongelooflijk dit! Ik had dus duizenden fotos op de One Drive Clozd staan en die zijn nu dus niet meer bereikbaar en mogelijk zelfs al vernietigd. Gelukkig heb ik op mijn IMac kopieen staan maar heb nu totaal geen vertrouwen meer: noch in Microsoft, noch in hun cloud.
Mogelijk dat er iemand nog suggesties heeft voor een ingang bij dit bedrijf?
 
de herstel code optie kun je enkel activeren als je dus ingelogd ben op je account via pc-instellingen....
is deze optie niet geactiveerd geworden en heb jij deze herstel code niet in uw bezit dan heb je enkel de optie om de 7-cijferige code aan te vragen ...
maar met de 7-cijferige code kan het eerder dus wel gebeuren dat je na meermaals deze opnieuw op te vragen of her aan te maken jezelf buiten sluit ...
dit is nu bij u aan de hand ..
**als het boven staande je geen oplossing bied dan raad ik je aan om hier eens te kijken ... http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/microsoft-account-help#microsoft-account=tab0
 
Log jij soms altijd in door ook het vinkje te zetten bij "Aangemeld blijven".
 
Dankje, ik kende die pagina al en het leverde helaas ook niets op. Vandaag voor de 2e keer helpdesk Microsoft Nederland gebeld maar zij kunnen (of willen???) mij niet helpen. Op mijn opmerking dat ik op mijn ingevulde formulier van donderdag niets van hen gehoord had was het antwoord dat ze daar niets aan kunnen doen omdat Microsoft Ierland dit afhandelt, maar dat ik wel een bevestigingsmail van mijn ingevulde formulier had moeten ontvangen. Ze adviseerden me het dus nogmaals te proberen, dus: weer een ingevuld formulier ingestuurd met dusdanige gegevens dat daaruit echt wel af te leiden valt dat alleen ik de rechtmaige eigenaar van deze account ben. Ook het feit dat ik nu niet meer bij mijn Skype-tegoed kan komen maakte bij hen geen enkele indruk. Overigens ontving ik ook op het vandaag ingevulde formulier geen bevestigings-email.
Kortom: blijkbaar is het dus mogelijk dat een bedrijf - Microsoft dus - je zonder reden of enigerlei uitleg je bewust de toegang tot je eigen fotos, mailberichten en skypetegoed kan blokkeren zonder dat daar verder nog een haan naar kraait.
Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf maar zij nog niet met mij...
K

--- Update ---

--- Update ---

Log jij soms altijd in door ook het vinkje te zetten bij "Aangemeld blijven".

Nee, hoezo?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan