• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cover van Canon PM 620 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Na lange stilstand geeft de printer van mijn zoon een blijkbaar beruchte B200 melding. Ik heb al wat gesuggereerde acties geprobeerd, maar geen succes. Omdat veel suggesties over schoonmaken gaan, wilde ik de plaats van de ruststand eens goed schoonmaken. Miss. stroomt die wel over van verloren inkt, want al die verspeelde inkt moet toch ergens blijven.
Heeft iemand zo'n ding al eens schoongemaakt? M.a.w. kan die mij vertellen hoe de cover er af moet.
Het zal mij ook wel lukken, maar grote kans dat ik veel te veel los maak om bij de reiniging te komen. Dat geeft ook weer kans op stukken (zijn laptop lag na een aktie van mij ook in coma en moest ik professionele hulp inroepen voor herstel:biggrin:)
 
Tegenwoordig wel ja. Vroeger was ik best handig, maar ik heb de "touch" blijkbaar een beetje verloren. Die ogen he als je ouder wordt.

Ik heb ook wel op Youtube gezocht, maar vond niets. Plenty over de MP 620, maar geen demontage van de case. Mogelijk niet de juiste keywords. Dismantle en disassembly was nog even niet in me opgekomen.
Idd een echte service manual. Ik had niet verwacht die aan te treffen.
Mijn dank is groot.

Ik zie ondertussen dat ontkasten ook een hele onderneming is. Zodadelijk gebeurt me het zelfde als bij de laptop: Operatie geslaagt, patint overleden:biggrin:

--- Update ---

Het lijkt er volgens de servicedoc toch op dat de printkop is gesneuveld. Lijkt me ook best logisch als je een verstopte printkop te lang probeert te reingen.
Nu was dit toch al geen fijne printer, want hij verbruikte meer inkt dan mijn auto benzine. De resterende voorraad inkt (ondertussen ook al weer 2 jaar oud) met cartridges en autoresetchip maar op marktplaats zetten, denk ik.
Nu op zoek naar een goedkope en wat meer efficintere printer.
Zelf werk ik al vele jaren probleemloos met een HP psc 2350
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van Hardware Problemen naar Randapparatuur.

Veng, je begon je topic met deze woorden: "Na lange stilstand..."
Dat is voor geen enkele inkjetprinter goed. Dan kun je problemen verwachten. Ik heb zelf wel eens geprobeerd om een Brother inkjetprinter weer aan de praat te krijgen, die 3 jaar stil had gestaan. Niet gelukt. Ook verse cartridges en diverse schoonmaakacties hielpen niet. Ik vermoed dat dan de inkt in de printkop zo ver is ingedroogd, dat je dat nooit meer opgelost krijgt.
Ik heb hier 2 printers staan en ik zorg ervoor dat ik met die printers minimaal 1 x per maand iets afdruk. Als je niets af te drukken hebt, kun je daar een testbestandje in Word voor maken, met enkel een paar regels in zwart, geel, blauw en rood. Dan worden alle kleuren gebruikt.

Bij jou gaat het om de MP620. Een van mijn printers is een Canon MP610 (van september 2008). Die werkt nog prima. Eerst kocht ik er originele Canon inkt voor. Dat hoeft alleen maar wanneer je foto's perfect af wilt drukken. Wanneer je nooit foto's print, maar enkel tekstpagina's of tekst met wat afbeeldingen op gewoon papier, dan kun je ook klooninkt kopen.
Het is altijd even proberen welke klooninkt bij jouw printer goed bevalt. Ik heb me wel eens bezondigd aan inkt van Lidl, voor 1 of 2 euro per cartridge, maar daarbij werd zwart geprint als bruin.
De inkt van Go4inkt.nl bevalt me wel voor deze printer. Die komt op 3,95 per cartridge en dat vind ik wel meevallen.
Ik weet niet of de MP620 veel verschilt van mijn MP610. Het inktverbruik vind ik niet echt hoog. Je krijgt 2 x een melding/waarschuwing. De eerste melding is dat de inkt bijna op is van cartridge X, en dat je maar gauw nieuwe moet bestellen. Van die melding trek ik me nooit wat aan. Ik print gewoon door en wacht op de tweede melding: "Cartridge X is leeg. Verder printen kan schade aan uw printer veroorzaken."
Tussen de eerste en de tweede melding kun je vaak nog tientallen pagina's printen.

Nadeel van jouw HP psc 2350 is dat er maar 2 inktcartridges in zitten: een zwarte en een 3-kleurencartidge. Als je een tijdje veel geel print, kun je de melding krijgen dat de kleurencartridge leeg is, terwijl er nog volop blauw en rood in zit.
 
Lang is hier een half jaar. Er zijn allerlei redenen waarom dit zo gelopen is. Ik heb de printkop 24 in het water laten staan in de hoop dat hij dan schoon zou zijn. Als ik met een tissue kijk, zijn er ook vele mondjes open, maar ik kan niet alles kontroleren. Diverse fora melden dat gebruikers soms succes hebben met alerlei verschillende reinigingen, maar de service doc zeg: The internal temperature exceeded the specified value. Part replacement:- Print head and logic board (Replace them at the same time.) - Power supply unit

Een andere printer zou geen probleem zijn, maar ik had hem een navulset met cartridges met chips gegeven ( 56) Die wordt onbruikbaar als hij een andere printer neemt.

Wat betreft mijn psc (aparte cartridges voor kleuren was ook de reden om die Canon te nemen), ik vul de cartridges zelf bij, dus dat probleem heb ik niet echt (Ik druk ook nooit foto's af. Alleen soms iets in fuctionele kleuren). Al is dat ook niet zaligmakend want n zitten mijn handen altijd onder de inkt (ook al probeer ik dit nog zo zorgvuldig te doen) n wil een cartridge nog al eens de geest geven. Navullen kan nl. maar enkele keren. Dus dan zuig ik de cartridge zo ver mogelijk leeg en bewaar ik de inkt maar weer. Ik heb nu echter meerder soorten van dat vloeibare goud en vergis me wel eens welke inkt ik waarin moet doen. Nu had ik een zwarte cartridge die veel te flets afdrukte. Waarschijnlijk de verkeerde inkt gebruikt. Die heb ik dus maar als reserve weggelegd.
Het is echter niet zo dat hij abnormaal veel inkt gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan