• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gloednieuwe HP laptop zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelboom

Junior lid
Lid geworden
13 dec 2014
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik zou jullie iets willen vragen... sinds een week hebben wij een nieuwe HP laptop met windows 8 welke erg traag functioneert. Ik vind het lastig te zeggen of alleen het internet traag is of ook de laptop zelf, want eigenlijk gebruiken wij de laptop voornamelijk voor het internet. Ik baal er erg van want hij is gloednieuw en gewoon nog trager dan mijn vorige laptop. Wij hebben hem ook nog nauwelijks gebruikt, alleen om wat mails te openen en reclamefolders te bekijken.

Hieronder wat gegevens van de laptop:
Windows versie Windows 8.1 met Bing
processor AMD E1-2100 API with Radeon (TM) HD Graphics 1.00 GHz.
Genstalleerd geheugen 4,00 GB (3,45 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, 64-processor.

Ik hoor graag van jullie wat jullie nog meer over de laptop moeten weten en wat ik er aan kan doen. Alvast bedankt!
 
De E1-2100 is een zeer lichte processor, die eigenlijk amper geschikt is voor normaal windows gebruik. Ik zou hem inruilen tegen een laptop met minimaal een core i3 processor, of een middenklasse AMD apu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal eens met weballey.
Ik denk ook dat het een overjarige aanbieding was.
 
Een kennis van mij had verleden jaar uit eigen beweging voor 450,-- een Toshiba notebook gekocht met een dergelijke AMD processor, maar dan eentje op 1,6GHz.
Voor 25 euro meer had hij hetzelfde notebook gehad met Intel i3.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Hmm.. wel jammer om te horen. Het is dus eigenlijk niet echt een goede koop geweest.
Iets als een wifi versterken helpt dan zeker ook niet?


Kun je een processor ook laten vervangen of is het voordeliger/beter om een andere laptop met degelijke processor te kopen?
 
Deze zitten meestal op het moederbord gesoldeerd. En al zijn ze te vervangen, dan kom je meestal met de koeling in de knoei. Verder is het meestal gewoon veel te duur. Voor een redelijke laptop moet je gewoon een euro of 400-500 rekenen.
 
Re: Gloednieuwe HP laptop zeer traag - andere aanschaffen?

Hallo allemaal,

We zijn aan het rondkijken voor een andere laptop en hebben nu deze laptop op het oog:

HP laptop Pavilion 15-R230ND

Beeldschermdiagonaal :15.6 "
Resolutie :1366 x 768 Pixels
Processorfamilie :Intel Core i5
Processor model :i5-5200U
Kloksnelheid processor :2.2 GHz

zou dit een geschikte laptop zijn voor dingen als:
Mail
Youtube
Spellen van Zylom (zoek en vind)
Tekstverwerking etv. ?

Alvast bedankt!
 
Die is in ieder geval al een flink stuk beter. Zylom is zo te zien online flash games? Dat zou best moeten gaan. Gewone games zouden ook nog wel moeten gaan, al zal dat meestal met lage settings moeten.
 
Bedankt voor de reactie.
Ja Zylom kan online, maar we hebben ook nog enkele spellen in de kast liggen. Over het algemeen zijn het vrij 'eenvoudige' spellen met niet teveel poespas zegmaar...

Het valt mij alleen op dat er erg weinig recensies over de laptop te vinden zijn.. Het is toch niet toevallig weer een verouderd model?
 
Neu, juist andersom het is een vrij nieuw model. Je kunt vast wel een review vinden van de processor in een vergelijkbare laptop.
Bijvoorbeeld http://www.ultrabookreview.com/6146-intel-core-i5-5200u/

De resolutie van het scherm is vrij laag voor tegenwoordige begrippen, alhoewel ik dat zelf geen probleem vind. HD of hoger op 15" is mij veel te priegelig.
 
Bedankt voor je hulp weballey!
Ooh ok, vandaar! Ja dat klopt, ik heb wel positieve reacties gelezen over deze processor.
Ik heb toch stiekem nog even verder gekeken aangezien deze laptop niet voorradig is in de winkel (en we hem het liefst z.s.m. hebben) heb ik nog n andere laptop op het oog. (Wel voorradig) Iets boven het budget, maar aangezien we de huidige laptop nog kunnen inruilen bij de winkel misschien wel de moeite waard. Het gaat om de volgende laptop:


Asus laptop R556LD-XX888H

Beeldschermdiagonaal : 15.6 "
Resolutie : 1366 x 768 Pixels
Processorfamilie : Intel Core i7
Processor model : i7-4510U
Kloksnelheid processor : 2.0 GHz

Is dit ook een goede laptop?


Sorry voor de vele vragen, maar ik maak nu ook maar even gebruik van jullie kennis, haha! Zodat we niet weer de mist in gaan.
 
Asus is wel een ok merk voor laptops. Is wel weer een stuk duurder, bijna drie keer je eerste.

Welke winkel is het precies?
 
Ja klopt, inderdaad bijna 3 keer de prijs van de eerste laptop, maar als dit echt een goede (vooral snelle) is, hebben wij het er wel voor over.

De BCC.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan