• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

SGT Espurr

Nieuw lid
Lid geworden
8 dec 2013
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Mijn huidige computer is nu bijna 8 jaar oud , dus is het tijd voor een nieuwe!

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
800 euro

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
muis toetsenbord en mijn harde schijf van 1 TB

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gaming voornamelijk

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
bf4, warthunder

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
nee

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
ik weet niet of een ssd een upgrade is, zo ja, graag een met 100 gb

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
ja, een beeldscherm

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
nee

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
ongeveer 150-200 euro

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
ja

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
nee

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
de beste deal

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je wel of geen windows nodig? Een beeldscherm is geen software. :)
 
nee windows 7 heb ik zelf, heb mijn fout al rechtgezet :biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er goed uit weballey, maar kun je het verschil tussen de twee beeldschermen uitleggen?
 
De eerste heeft een AMVA scherm met veel betere kleurweergave en contrast. Maar nadeel ervan is dat ie wat trager is, en last kan hebben van black crush. Een TN scherm is sneller, maar heeft een slechtere kleurweergave, minder kleuren met soms banding als gevolg, en fletser. Als je echt een heel serieuze gamer bent, neem je overigens een 120+ Hz scherm, met eventueel freesync/g-sync, hoewel dat nog niet helemaal volwassen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan