• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop valt steeds uit!....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luc.L

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2009
Berichten
219
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb weer nieuwe problemen..

Ik ben nu bezig met een laptop van medion.
Deze was al een hele tijd niet meer gebruikt en weet dat hij heel traag was.
Ik heb nu de schijf geformateerd en windows xp opnieuw geinstalleerd en werkt nu gewoon prima.

Althans tot hij uit valt..gewoon plof... lampje van accu blijft wel branden.
Dit is eigelijk het grootste probleem.
Laptop valt dus uit wanner hij zin heeft.. na 5, 1 of 10 minuten of een paar seconden...

Ik heb al wat rond gesurfd op het world wide web en vind veel mensen met soort gelijke problemen maar ik vind nergens oplossingen vandaaar ik dit topic nu start.

Ik heb um nu ook weer aangezet maar valt weer gelijk uit dus denk niet dat het met de koeling te maken heeft of kan dat even goed?
Heb um voor de zekerheid ook op een rek gezet zodat de lucht goed weg kan maar dat mag niet baten.

Verder als ik de laptop start komt er zwart scherm met tekst en deze blijft er ook op staan.
kon afbeelding niet toevoegen in bijlage omdat deze te groot is.
dus typ ik het maar even over.

Er staat dus:

Intel UNDI , PXE-2.1 (build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel corporation

This Product is covered by one or more of the following patents:
US5, 307, 459, US5, 434, 872, US5, 732, 094, US6, 570, 884, US6, 115, 776 and US6, 327, 625

Realtek PCI Express Fast Ethernet controller Series v1.14 (090121)
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM.

Kan hem wel gewoon starten via recovery (F3 toets is dat volgens mij) en dan windows normaal starten aan klikken.
dan kom ik gewoon op het windows buro blad en werkt alles prima.
buiten internet maar dat is voor latere zorg...

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat dit kan zijn en mee willen denken in oplossingen, zelf kom ik niet meer verder..

Alvast dank! :)

In afwachting van jullie reactie's.
 
Hoi Luc, lang niks van jou gezien.
Druk met de studie?


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Hoi Luc, lang niks van jou gezien.
Druk met de studie?


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.


Ik ben inderdaad niet meer veel actief hier druk met andere dingen maar heb wel nog af en toe hulp nodig zoals nu.

Dank voor je reactie.
Ik heb alleen dus geen internet op die laptop -_- maar zal proberen om via een usb stick te werken.
Ik ga het proberen en hopen dat hij nu niet al te vaak uit valt.. :wacko:

--- Update ---

Ging sneller dan ik dacht, en laptop nog niet uitgevallen..nog.. niet..

link: http://speccy.piriform.com/results/aVIHnlHKrjmKzfklWxasxRH
 
Moderbord 72 graden celsius!

De netadapters zijn conform Speccy niet genstalleeerd.....
Zo missen er nog wel meer drivers!

Kijk eens op Medion support of je die laptop daar kan vinden, want het is inderdaad al een ouwertje.
Met 1 tot 2GB erbij is windows 7 wel mogelijk denk ik.

Alternatief kan je kijken naar Linux Mint 17.2 Rafaela Mate - geen gedoe met drivers en alles aan boord en lekker snel en stabiel.
 
hey, dank voor je reactie!
zie je bericht nu pas, geen mail ontvangen dat er een nieuw bericht was dacht ga zelf eens kijken.
maar buiten dat.

een aantal puntjes:

- Ik had inderdaad nog geen drivers erop staan maar heb contact gehad met medion en nu alle benodigde drivers geinstalleerd.

- verder valt hij nog wel uit maar minder snel.
Snap niet goed hoe het kan maar kan nu bijna een hele dag aan blijven! wel niet steeds bezig.
Maar hij wordt dus wel te warm? en daardoor valt hij uit?

- zwart scherm met die tekst bij opstarten komt nog steeds. Moet hem steeds opstarten via recovery.

- tot slot krijg ik internet ook niet aan de praat.
Ik snap er niets meer van, dacht dat hij zo zou werken maar krijg een fout melding bij het wachtwoord invoeren voor draadloos netwerk en ja het wachtwoord klopt :p,
via de lan kabel werkt ook niet. Krijg wel msn pagina erop maar als ik naar bv google wil is de pagina niet meer beschikbaarbaar..

Dus nu maar Linux proberen? ben hier niet bekend mee is deze lichter dan windows dan? en gratis?
Zoekt Linux zelf dan de benodigde drivers? ook zonder internet oplaptop? of hoe bedoel je?
Wil gewoon graag dat de laptop lekker snel is, natuurlijk niet voor zware games maar gewoon internet, word en muziek.
 
Elke Linux distributie is om de Linux-kernel gebouwd.
De kernel bevat alle drivers.
Zeker oudere hardware wordt volledig genstalleerd.
 
Wat kan ik nu het beste doen?

Linux installeren en dan kijken of laptop het wel redelijk normaal kan doen, zondere alle problemen die ik in mijn vorige bericht beschreven heb?
en is Linux te downlaoden? Ik ben eigelijk niet van plan om er veel geld aan uit te geven..

Zal ik via Linux dan eerst weer de harde schijf formateren zoals ik dat bij windows xp heb gedaan?
of wat is het beste?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe groot is de HD in die notebook?

Linux Mint 17.2 "Rafaela" - Cinnamon (32-bit): http://www.linuxmint.com/edition.php?id=189

Maak je er een installatie DVD van of wil je Mint via USB installeren?

thanks voor snelle reactie en link!

Ik kan niet zien hoe groot die HD is ik krijg um op dit moment niet meer op het buroblad. ppff
Kreeg een melding dat hij een dll bestand niet kan vinden.
Heb systeem herstel uitgvoerd en nu komt er in beeld: "Het systeem is niet volledig geinstallerd. voer setup opnieuw uit."
dat is lulkoek!.. ik heb hem wel volledig geinstalleerd want hij werkte wel..:fury:

maar via usb is makkelijker, heb geen cd-rom la in laptop dan moet ik de externe aansluiten.
Kan ik Linux nu wel installeren buiten windows/buroblad om?
via dvd laten opstarten of kun je ook via usb laten opstarten?
 
Gebruik Rufus dan in combinatie met een 4GB USB-stick en zet de formattering ervan op FAT32.
 
Gebruik Rufus dan in combinatie met een 4GB USB-stick en zet de formattering ervan op FAT32.

oke, ik ga het proberen.

--- Update ---

:coffee:
met usb stick wil niet lukken dan toch maar op een dvd zetten.
maar moet ik dan het zip besatand of de uitgepakte bestanden erop zetten?
 
Kan deze laptop booten via USB apparaat ? Als deze bootoptie niet mogelijk is kun je de laptop dan ook niet booten met het Linux Mint Live schijfje via het extern CD/DVD apparaat . Je moet het ISO bestand downloaden en naar een DVD schijfje branden. Voor een CD schijfje is het ISO bestand te groot . Als je laptop toch de mogelijkheid heeft om via USB te booten dien je het Linux Mint Schijfje in de CD/DVD lezer te leggen en hiermee de laptop te booten.
 
Laatst bewerkt:
Kan deze laptop booten via USB apparaat ? Als deze bootoptie niet mogelijk is kun je de laptop dan ook niet booten met het Linux Mint Live schijfje via het extern CD/DVD apparaat . Je moet het ISO bestand downloaden en naar een DVD schijfje branden. Voor een CD schijfje is het ISO bestand te groot . Als je laptop toch de mogelijkheid heeft om via USB te booten dien je het Linux Mint Schijfje in de CD/DVD lezer te leggen en hiermee de laptop te booten.

bedankt voor je reactie.

Ik heb nu weer een externe dvd/cd-rom lezer op de laptop aangesloten.
Met het windows XP schijfje getest of ik hem kon starten buiten het buroblad/windows om en dat werkte.
dus zal nu het ZIP bestande op een DVD branden en dan zou het moeten werken..

wordt vervolgt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi, Ben er weer!

Ik heb nu een aantal keer geprobeerd om linux te installeren maar telkens valt hij uit als de installatie (volgens mij) bijna klaar is.
Het lijkt er toch op dat als de laptop hard moet werken dat hij op een gegeven moment te heet wordt en dan uit valt...
Ik heb nu dus proberen te installeren via usb vanuit externe cr-rom lezer.
Maar is er nog een snellere manier? zodat ie het misschien wel net kan halen om de installatie te voltooien

want linux is volgense mij wel lichter in gebruk dus als ie eenmaal erop staat dat laptop wel langer aan kan blijven bij gebruik van alleen lichte programma's zoals interbrowser.
want laptop maakte nu wel gelijk zonder problemen verbinding met internet voor hij ging installeren.

of toch nog eens xp proberen erop te zetten?
op dit moment staat er dus niets op. zwart scherm met een knipperd streepje na opstarten.
 
Het lijkt er toch op dat als de laptop hard moet werken dat hij op een gegeven moment te heet wordt en dan uit valt...

We hebben dit jaar een uitzonderlijke zeer warme zomer . Ontstoffen is zeker geen slecht idee. Bij deze zomerse zeer warme temperaturen zorg er ook voor dat je laptop ook voldoende gekoeld word. In de handel vind je laptop coolers .
http://www.conrad.be/ce/nl/overview...8J&gclid=CMKF59CIpscCFUXItAoduSYNcw&WT.srch=1
Ook de laptop niet in bed of fauteuil gebruiken want hierdoor gaan de koelsleuven ook verstopt raken en schade toebrengen aan interne onderdelen.
 
hallo, ben er weer.

Ik heb contact gehad met medion maar die wilde me niet helpen omdat ik geen geratie meer heb..

Maar goed heb dus maar zelf de laptop open gemaakt. het koste wat moeite maar wel gelukt. :p
Er zat inderdaad best wel wat stof vooral in de koeling.
Ik heb hem helemaal schoon gespoten met zo'n lucht spuitbus.
Vervolgens heb ik hem weer in elkaar gezet.
Toen nogmaals geprobeerd om Linux te installeren en het lukte er kom gewoon te staan installatie voltooid! :-D
Laptop werkt op dit moment super!
Hij wordt wel warm maar dat is naar mijn idee normaal want hij wordt lang niet zo heet meer dan eerst.
Als ik naast de laptop voel dan voel ik hem ook echt blazen, dat was eerst ook niet echt.
Internet werkt ook gewoon heb Linux alles laten updaten wat hij vond.

Alleen nog een klein dingetje: waar en hoe kan ik de teotsenbord indeling wijzigen?
het @ en nog een paar zitten onder een andere toets van het toetsenbord..

tot slot bedankt voor de hulp! :-D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan