• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyD

Nieuw lid
Lid geworden
16 jul 2015
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,
Ik zou, vanaf ik het kan, Windows 10 willen installeren / upgraden. Ik gebruik nu nog een "Windows 7 Home Premium"-pc, maar dat doet er niet zo toe, voor nu.
Mijn concrete vraag is:
Is het mogelijk om naar Windows 10 te upgraden, maar zo dat alle bestanden, mappen, documenten, programma's, favorieten, instellingen... verloren gaan.
Ja, je leest het goed, ik wil graag dat alle bestanden verloren gaan als ik de update doe!
Ik weet dat dit een heel vreede keuze is, maar ik doe het omdat ik weer vanaf nul MOET beginnen. Ik moet met een volledig lege PC beginnen omdat er allerhande overbodige sofware op staat die ik niet gebruik en die zeer moeilijk te verwijeren zijn.
Alvast bedankt voor het antwoord!
Mvg. Jordy
 
als je de upgrade uitvoert heb je 2 mogelijkheden ...
optie 1 je upgrade en behoud je bestanden en instellingen ..
optie 2 je upgrade naar de Windows 10 zonder rekening te houden met je persoonlijke bestanden en instellingen ..
pas je dus optie 2 toe verkrijg je een maagdelijke Windows 10
 
En is dat truckje ook te gebruiken met de Insider Preview?
En indien ja, heb je dan pers een installatie-cd nodig?
 
als je nu al de insider preview draait en je heb je geregistreerd voor de upgrade Win10....dan krijg je mogelijk 3 opties ..
optie 1 je behoud de preview maar deze zal dan geactiveerd worden ..
optie 2 je voert de upgrade uit met behoud van bestanden en persoonlijke instellingen
optie 3 je voert de upgrade uit zonder rekening te houden met je bestanden en persoonlijke instellingen ( ook deze geeft je een maagdelijke Windows 10)

--- Update ---

komt de upgrade aankloppen dan kun je beslissen om de upgrade rechtstreeks uit te voeren ...of je kiest er voor om deze later uit te voeren .

kies je om deze later uit te voeren dan verkrijg je waarschijnlijk 3 mogelijkheden (zoals dit eerder was onder upgrade Win 8 - 8.1)..
de 3 mogelijkheden om de upgrade later uit te voeren zijn ...
1..het installatie bestand word opgeslagen op de C
2...je kiest er voor om een opstartbare dvd of usb stick aan te maken ( noteer in dat geval ook de licentie **want deze heb je zeker nodig !)
3....je kiest er voor om de iso te bewaren ook hier weer dien je de licentie code te noteren !
 
Emi,
Ik was niet echt duidelijk!
Mijn vraag over die Insider Preview luidt als volgt:
Kan ik de Insider Preview installeren zodat alle bestanden en instellingen verloren gaan?
En heb je een installatie-cd-rom nodig om de installatie van de Insider Preview te doen?
(Ik weet dat ik de activatiesleutel nodig heb!)
 
wil jij de insider preview nu nog gaan installeren terwijl je binnen de 2 weken normaal gezien kunt upgraden naar de Windows 10 !

om toch maar een antwoord te geven ...
ja je kan de insider preview installeren zonder behoud van je huidige bestanden ...
de insider preview kan men ook instaleren zonder een cd-rom ...
je maakt je dan of een opstartbare usb stick aan
je start gewoon de pc op en je opent vervolgens de usb stick ...om vervolgens hier de setup.exe aan te klikken
Ashampoo_Snap_2015.07.16_21h12m25s_003_.png
nadat je de setup.exe heb aan geklikt gaat deze van start ...en zal de upgrade starten ...je krijgt 2 opties ..
kies de juiste optie .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan