• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

update Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Beste,

Is het juist dat de update voor Windows 10 die er op 29 juli aankomt, zal bestaan uit een ESD - Files? Kan die files dan ook opgeslagen worden? En is het mogelijk om vanaf een blanco harde schijf Windows 10 met die bewuste files te installeren?

Mvg,
 
het werd eerder al aangekondigd dat deze update uitgerold word als ESD bestanden ...
deze worden vervolgens ook weggeschreven naar een verborgen map op de C ...
deze Instal.esd bestanden vind je dus terug op C:$WINDOWS.~BT in de map Source
wil jij een verse installatie kunnen doen dan dien je deze esd bestanden te converteren of beter gezegd te decrypten met de decryp.cmd ..
deze decryp.cmd dient opgestart te worden als zijnde de administrator ...
noteer dat je zowel het esd bestand als ook de decryp.cmd in een zelfde map plaatst en vandaar uit ook de decrypt.cmd opstart .
de map waar jij het esd bestand en de decrypt.cmd in plaatst geef je de naam esd2iso (zodat je deze gemakkelijk terug vind ).
 
Haaaaaaaaaaaa, Ben je verplicht om windows 10 te reserveren of komt er ook gewoon een melding van microsoft dat je kunt upgraden? Ik zie dat windows icoontje wel, maar als ik dat aanklik zie ik niks over windows 10 staan.
 
reserveren gaat niet meer ....
iedereen die niet gereserveerd heeft krijgt ook de mogelijkheid te upgraden maar deze optie krijgen ze later ...
met later bedoel ik dan dat iedereen die wel gereserveerd hadden voorgaan ...
maar ook deze groep woed opgedeeld zodat de servers niet overbelast geraken ...dus wees geduldig .
 
En voor degene die niet kunnen wachten, windows 10 kan je hier geforceerd downloaden :https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Pagina ook in het Nederlands te lezen: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

**opgepast bij deze mogelijkheid : dit is geen upgrade dvd die je verkrijgt maar een installatie dvd er word hier wel degelijk om een licentie gevraagd.
heb je deze niet kun je wellicht enkel upgraden !
tijdens het upgraden hoeft men geen licentie in te geven , deze word overgenomen van uit je huidige Windows ....
effe vermelden dat indien er vast gesteld word dat er geen legale Windows voorhanden was dat ook de Windows 10 niet geactiveerd word .
 
Haha ik kan best wachten. Nu had ik ergens gelezen dat je niet meteen moest upgraden, maar ff wachten of er storende fouten in zaten. Is dat zo? En hoe lang moet je dan wachten?
Ik gebruik Macrium Reflect om images te maken van mijn harde schijf. Ik heb daar ook een opstart DVD bij. Dat werkt prima bij 8.1. Mocht ik toch weer terug willen naar windows 8.1 kan ik die dan nog gebruiken? Las iets dat usb sticks misschien niet meer zouden werken bij windows10. Opstart DVD's wel?
 
Ik ga niet naar windows 10. Alles werkt hier op windows 7 en de problemen zijn nihil.
Update om het updaten is volgens mij nooit een goede insteek geweest.
 
@Tineke41 jij laat je onnodig de boom in jagen ...
m.a.w. ik heb hier de upgrade gedaan naar de Windows 10 en dit zowel op de SSD als ook op de HDD er zijn een paar foutjes vast gesteld na de upgrade maar deze zijn zo verholpen ..met de usb sticks of de externe schijven zijn er geen problemen .
wat ik bedoel met deze foutjes ..
het beeldscherm resolutie diende ik terug aan te passen naar 1280 x 1024.
het afspeelapparaat diende ik weer als standaard in te stellen .
*ik ben best wel tevree met deze Windows 10 hij werkt aanzienlijk sneller .
 
Hahahaaaaaaaaaa Emi, valt wel mee. Maar ik heb verder niemand die me kan helpen. En als jullie nou ook zouden zeggen: wacht nog ff met upgraden, dan is dat voor mij geen enkel probleem. Maar de images die ik nu met Macrium heb gemaakt, kan ik dan weggooien en dan zodra alles goed werkt weer zo snel mogelijk een nieuwe image maken. Dat zal dan ook wel lukken denk ik met met Macrium en Windows10.
 
ik heb ook nog een paar image's van mijn eerdere besturingssysteem in bewaring op meerdere externe schijven ...
zolang deze ruimte niet van doen is blijven deze bewaard ...en ook al ga ik deze na een tijd verwijderen dan nog zal ik de laatste aangemaakte image behouden .
je weet immers nooit !
 
**opgepast bij deze mogelijkheid : dit is geen upgrade dvd die je verkrijgt maar een installatie dvd er word hier wel degelijk om een licentie gevraagd.
heb je deze niet kun je wellicht enkel upgraden !
tijdens het upgraden hoeft men geen licentie in te geven , deze word overgenomen van uit je huidige Windows ....
effe vermelden dat indien er vast gesteld word dat er geen legale Windows voorhanden was dat ook de Windows 10 niet geactiveerd word .

Ik heb deze manier dus uitgevoerd en het is een upgrade geworden , licentiecode is mee overgegaan , tijdens de installatie werd er gevraagd of ik wilde upgraden of dat ik een installatie bestand voor een andere pc wilde maken
 
das fijn dan voor je ... ik heb het zelf niet toegepast maar kreeg van een ander te horen dat er een code gevraagd werd ..!
had er beter niet op voort gegaan !

--- Update ---

er word nog thans wel vermeld dat je de product code bij de hand moet hebben !

55b90d1f971bc-Ashampoo_Snap_2015.07.29_19h25m18s_001_.png
 
Zoals ik zei, ik heb de upgrade uitgevoerd en met de optie alle bestanden behouden.
Dat is allemaal goed gaan , ook de omzetting van lokaal account.
Waar ik nog niet achter ben is welke productkey MS heeft gebruikt, als ik die uitlees is dat een andere die ik gebruikte bij windows 8 (upgrade).
Maar goed ik bel daar morgen Microsoft wel over op en laat ze op mijn laptop inloggen.
 
Als ik dus goed begrijp van pdexie kun je gewoon upgraden . Maar waar heb je de productkey MS voor nodig als alles goed is overgezet?
 
ja ik heb er dus mee geupgrade niks aan het handje alles werkt en windows is geactiveerd.
De licentiecode heb ik alleen maar nodig als ik in de toekomst windows 10 opnieuw moet installeren.
 
Vroeg me ook al af hoe je een volgende keer een heel nieuwe (schoone) installatie moet doen zonder code?
 
@pdexie
start een "regedit " op en ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "
 
Vroeg me ook al af hoe je een volgende keer een heel nieuwe (schoone) installatie moet doen zonder code?

waarschijnlijk lukt dat wel maar alleen icm een originele windows 7 of 8 dvd. die moet je dan tijdens de installatie van windows 10 even in je dvd drive doen ter verificatie. denk ik tenminste, zo ging dat ook bij vorige windows upgradeversies.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,

Is het juist dat de update voor Windows 10 die er op 29 juli aankomt, zal bestaan uit een ESD - Files? Kan die files dan ook opgeslagen worden? En is het mogelijk om vanaf een blanco harde schijf Windows 10 met die bewuste files te installeren?

Mvg,
Een update is een bestaande versie bijwerken of verbeteren , een upgrade is een bestaande opwaarderen naar een nieuwere versie . Wil jij een schone niuwe installatie uitvoeren zal je een licentie moeten kopen.
Vreemd maar het is waar . Ik had de Wndows 10 gereverseerd en het witte windows icoontje stond in mijn taakbalk . Vandaag was dit plotseling verdewenen zonder zelf iets ondernomen te hebben, en nergens iets terug te vinden omtrent de Upgrade naar W10 op mijn Computer . Het vreemde is dat in configurtiescherm terug een melding staat om Windows 10 te reserveren (Windows7) .

--- Update ---

Vroeg me ook al af hoe je een volgende keer een heel nieuwe (schoone) installatie moet doen zonder code?

Met een upgrade versie kun je geen nieuwe installatie uitvoeren , maar een lagere versie windows 7 of Windows 8.1 opwaarderen (Upgraden) naar Windows 10 . En iedereen die zijn windows opgewaardeert heeft zonder eerst een systeemkopie te maken van hun oudere windows 7 of 8.1 en de Upgrade ook niet naar een schijfje gebrand hebben of een opstartbare USB stick gemaakt hebben en systeem crasht zullen dan in de problemen zitten . De Upgrade is 1 jaar na uitgave gratis . Microsoft spreekt nergens van een datum upgrade uitvoeren . Wat voor mij betekent , vandaag de upgrade gratis downloaden binnen 2 of 3 jaar of langer de upgrade ook nog kunnen uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan