• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Computer sluit zichzelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouisJ444

Bekend gezicht
Lid geworden
26 jun 2014
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Hallo Iedereen!

Ik moet mijn broertje helpen met zijn computer want zijn computer sluit zich opeens af.
Ik weet niet wat het probleem is.

Dit is het enige wat ik weet:

Processor: 70 graden
GPU: 62 graden

De computer heeft een best goeie koeling systeem.
En ik heb een ventilator bij gestopt om te kijken of oververhitting het probleem is.

Kan iemand mij helpen?
 
Gebeurt dat spontaan of als er een bepaalde toepassing gestart wordt ?
 
Ook al is deze discussie al best oud zal ik alsnog een paar (mogelijke) antwoorden geven als het nog steeds een probleem is:

Sommige computers (vooral laptops) hebben een systeem om automatisch af te sluiten als hij te heet wordt, en 70c is best heet voor een processor ook al zou dit nog koud genoeg moeten zijn... Weet je heel zeker dat het die ventilator ook hielp? of bleef de computer even heet?

Je broertje zou ook een virus binnen hebben gekregen, in dit geval raad ik je aan een antivirus programma te downloaden zoals MBAM en een threat scan te doen, als hij iets vind betekend het niet gelijk dat dit de oorzaak, en je moet hier wel snel voor zijn als je niet weet wanneer die af gaat sluiten.

Je kan ook proberen de computer in veilige modus op te starten en vanuit daar MBAM (of een ander antivirus programma) te installeren, dit kan je doen door tijdens dat de computer opstart elke seconde of F8 te drukken totdat je bij een scherm komt dat vraag wat je wilt doen, dan kun je met de pijltjes toetsen "veilige modus met netwerkmogelijkheden" selecteren en dan op enter drukken.

Hopelijk heb je hier iets aan :smile:...
 
Virus is niet het probleem want hij heeft net Windows 10 geinstalleerd en daarbij de HDD geformateerd.
En de ventilator hielp tijdelijk wel.
En het gebeurdt spontaan gewoon poef het is uit.
 
Koelblokken en ventilatoren van de processor en grafische kaart zijn stofvrij?

En over welke hardware hebben we het? merken en types vermelden kan handig zijn.

OF de weblink van Speccy.
https://www.piriform.com/speccy
 
Alles is stofvrij.

Specificaties:
Processor:
Intel Core 2 Quad Q9300

RAM:
4,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 398MHz (5-5-5-18)

Videokaart:
512MBATI Radeon HD 4800 Series (ATI)

Opslag:
465GB

OS:
Windows 10 Pro 64Bit
 
En het moederbord?
Die Speccy is best handig hoor....
 
De koperen koeling is wel warm.
Ik ga kijken of de pasta werkt.
 
De koeling werkt nu goed maar er zijn nu nieuwe problemen.

Probleem 1: De computer sluit zich nu af bij het opstarten (Niks Oververhit)
Probleem 2: De AMD Video Driver stopt er steeds mee bij heel eenvoudige dingen zoals youtube.

Dus kan iemand me hierbij helpen?

EDIT: De Computer sluit zich nu af bij het opstarten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp het niet helemaal, hoe weet je nu dat de videokaart er steeds mee stopt als de computer al afsluit bij het opstarten ?
Het kan van alles zijn, alles wel goed gemonteerd ? Ik weet niet of je nog een onboard videokaart hebt anders daar eens op aansluiten.
 
Eerst sluit de computer zich niet meteen na het opstarten af en toen stopte videokaart driver de hele tijd mee.
En de computer heeft geen onboard videokaart.
En alles zit er goed in.
 
Draait de fan van de videokaart wel ? Staat alles goed geconfigureerd in het apparaatbeheer ?
 
De fan draait en alles is goed geconfigureerd.

En de voeding is Fujitsu.
En moet je de input of output of iets anders weten van de voeding want er staat wel wat op.

Input = 100w
Output = 300w
 
Vrees dat het dan geen ATX voeding is waar je even een andere er voor kunt gebruiken om te testen of daar het probleem zit.
Ook al met 1 reepje geheugen geboot en eventueel die omgedraaid?
Wordt zo lastig te achterhalen waar het probleem zich bevind.
 
ik weet nog 1 ding.

Ik geloof dat dit hier los bij zit maar zijn game War Thunder die hij speelt hangt en stopt de computer.

Verder weet ik echt niks.
Ik probeer te kijken of ik nog wat dingen ontdek.
Ik geloof dat het iets met de videokaart is omdat de videokaart zijn drivers er steeds mee op houden.
En de fan maakt veel herrie wanneer de computer ermee stopt.
 
En die videokaart is ook stofvrij?
En het is de fan van die kaart die de herrie produceert?
 
De videokaart is net stof vrij gespoten.
En ik geloof echt dat het de Videokaart is die de herrie maakt en niet de processor fan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan