• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Ik gebruik Firefox. Maar bij openen scherm verschijnt Google. Nu weet ik dat dit bij Firefox in te stellen zou moeten zijn (je klikt op de drie streepjes rechtsboven, en dan opties en dan verder... weet ik). Helaas blijft bij wat ik ook instel: Google steeds maar verschijnen- en dus niet... de Firefox zoekmachine/browser, met dat Bekende Firefoxembleem boven het zoekbalkje. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.
Rara hoe moet dat nu ? Want ik wil wl... van Google af (tenminste: ik wil niet dat ie in het openingsscherm verschijnt, maar dat Firefox dat dus is).
 
DE Firefox zoekmachine bestaat niet. Mozilla (de maker van Firefox) heeft nooit een zoekmachine gemaakt.
Standaard heb je de keuze uit de volgende zoekmachines: Google, Bing, DuckDuckGo, bol.com, Marktplaats en Wikipedia.
Je kunt zelf ook andere zoekmachines toevoegen.

Jij wilt de startpagina met de zoekbalk met daarboven het pictogram van Firefox. Dat kan. Dat is de standaard startpagina van Firefox.
Ga daarvoor naar deze pagina: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-standaard-startpagina-bevat-snelkoppelingen-naar-functies
Begin te lezen bij Hoe kom ik bij de startpagina van Firefox?
En volg de instructies.

Maar van welke zoekmachine zul jij gebruik maken wanneer je die standaard startpagina van Firefox gebruikt?
Dat kun je zelf instellen via Menu (pictogram met de drie streepjes) > Opties > Zoeken.
Als jij zelf nog niets veranderd hebt, zal dat hoogstwaarschijnlijk de zoekmachine van Google zijn...
 
Je hebt helemaal gelijk, Porrelaar. Het gaat me om die zoekbalk met daarboven het pictogram van Firefox. Op andere computers kreeg ik dat wel in beeld ! Daarbij is het dus idd. zo dat als ie dan gaat zoeken, meestal idd. Google in beeld komt.
Ik formuleerde het dus ook niet goed, omdat het (nogmaals) mij om dat zoekbalkje ging met dat Firefox pictogram erboven.
Ik zal ff naar de link kijken (duurt ff, want ik heb het voor een andere laptop nodig).
Mijn dank voor je medewerking alvast.

--- Update ---

Op m'n vaste PC blijft ie het goed doen, m'n balkje met dat Firefoxicoon erboven. Op de Laptop wisselt het. Het kan zijn dat ie er staat- of... Google staat er weer... ? En als Google er weer is, verandert het niet automatisch in dat balkje met Firefoxicoon. Moet ik dan zelf weer opnieuw instellen. Vreemde zaak. Nu moet ik bekennen dat ik CCleaner weleens laat lopen. En die heb ik zo ingesteld dat ie alles meeneemt. Maarrrrr zo heb ik hem op m'n vaste PC ook ingesteld. En daar blijft het allemaal dan toch wel zoals ik het wil.
 
Normaal is dit mijn startpagina van Firefox: https://www.google.nl/
Dan zie ik dit:

55b8e3043a677-Google_startpagina.PNG


Speciaal voor jou heb ik de standaard startpagina van Firefox ingesteld. Dan zie ik dit wanneer ik Firefox opstart:

55b8e36d5c027-Firefox_standaard_startpagina.PNG


Wanneer ik Firefox afsluit en CCleaner laat lopen, wordt de standaard startpagina van Firefox bij mij niet gewijzigd.
Ik houd dan dus het zoekbalkje met daarboven het logo van Firefox.
Dit zijn bij mij de instellingen voor Firefox van het onderdeel Cleaner van CCleaner:

55b8e41399c15-CCleaner_Firefox.PNG
 
ik snap niet dat jullie nog een start pagina van google willen ,google zit gewoon in firefox rechts boven.
mijn start pagina is NCF :)
 
Dank voor het meedenken allemaal. Ik kijk er m.b.v datgene wat jullie aangeven nog even naar.
Lukt het me ? Dan geef ik dat hier aan en hoe dat gedaan is.
 
Nog een puntje, waarik momenteel ff niet uitkom:
In Firefox, rechtsboven die drie streepjes, waarmee je diverse zaken in kunt stellen.
In mijn geval ga ik daarmee naar: "Privacy" // "Geschiedenis"
In Geschiedenis klik ik aan: "Nooit geschiedenis onthouden"
Bij de Locatiebalk (bij gebruik van de locatoebalk suggereren) Vink ik de drie opties uit, te weten
- Geschiedenis
- Bladwijzers
- Open Tabbladen

Nou, tsjonge, jonge... dan denk je dat je alles toch goed ingesteld hebt t.a.v. privacy, toch ?
Helaas, bij het opnieuw opstarten van firefox, blijkt ie (in de locatie/intypbalk: linksboven) toch je vorige acties weer te geven...

Opnieuw via het vakje met die drie streepjes naar "Privacy" - enzovoorts.
Dan blijkt dat alles wat ik instelde toch niet meegenomen is. Ook de drie opties bij de Locatiebalk staan weer aangevinkt ? Terwijl
ik deze toch zeker Uitgevinkt had.

De vraag is dus: hoe de Privacy toch zo in te stellen dat alle geschiedenis wl echt wg is daarna ?
Of moet ik naar een andere browser kijken waarbij de privacy wl makkelijk en goed in te stellen is ?
En zo ja ? Welke ?
 
Firefox resetten.

Klik rechtsboven op de bladwijzerknop en scroll geheel naar beneden.
Klik daar op alle bladwijzers tonen.
Er opent nu een nieuw venster; klik in de bovenste menubalk op Importeren en reservekopie maken en klik dan op Reserve kopie maken.
Het reservekopiebestand heeft als extenctie json en sla dit bestand nu in een makkelijk terug te vinden lokatie op.
Noteer ook de add-ons die je gebruikt, om ze straks weer makkelijk te kunnen installeren.

Is dat gebeurd, dan ga je naar Configuratiescherm\Programma's en onderdelen en verwijder daar Firefox.
Op de vraag of al jouw gebruikersgegevens ook verwijderd moet worden, klik je bevestigend.

Hierna start je de PC opnieuw op en dan ga je vervolgens met IE naar http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Is Firefox weer genstalleerd, ga dan met Firefox naar http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ voor de nieuwste Adobe Flash Player;
wil je de Gratis Google Chrome webbrowser (optioneel) (2,12 MB) of Gratis! McAfee Security Scan Plus (optioneel) (0.98 MB) niet erbij hebben, haal dan eerst het vinkje weg en download vervolgens de Flashplayer.

Sluit de browser en installeer vervolgens de Flashplayer.
Ik ben benieuwd of dit zal helpen.
 
Dank Abraham54. Ik moet het nog ff uitproberen. Maar zelfs als het werkt ? Wat een gedoe ! Ik geloof trouwens wel dat je het goed ziet, maar nogmaals: wat een gedoe. Wat slecht eigenlijk dat dit niet veel simpeler kan- en dan werkt. (ontmoedigingsbeleid van bedrijven & C ??? [je moet tegen woordig ook al bijna overal die verschrikkelijke Cookies accepteren, anders kom je bijna nergens meer]). Maar goed, in elk geval bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt in jouw ogen misschien veel gedoe, maar dat valt echt reuze mee.
 
Heb het uitgeprobeerd Abraham54. Maar ook dat hielp niets. Ik zal naar een browser over moeten stappen waarbij je wel je geschiedenis kunt wissen dus. Welke dat is, moet ik nog bekijken... Tips ?
Firefox blijft, wat ik ook doe (incl. datgene wat jij me aanraadde de geschiedenis weergeven als ik nog maar 1 letter in de locatiezoekbalk ingetypt heb.
Zal er ff, 'n voorbeeld bij doen.
firegraphfox1.jpg

Kan het ook aan de versie van firefox liggen ? Ik meen mij te herinneren dat het met oudere versies wel lukte. Ik stel dus alles best goed in onder opties, privacy enz. Maar bij opnieuw opstarten blijft ie nu dus de geschiedenis vasthouden- en niet datgene wat ik instelde.

--- Update ---

Volgens mij heb ik (vreemd genoeg trouwens, maar goed, we gaan er maar van uit dat resultaat telt...), nu wel de oplossing gevonden, die werkt. Koste wel ff wat tijd, maar ineens ging deze instelling nu, nu, nu... ineens wl werken. 'k Heb foto van de instelling bijgevoegd.
firegraphfox2a.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een puntje: bestaat er een browser die echt werkelijk helemaal geen geschiedenis onthoudt ? Nu zorg ik er wel voor dat ik niets doe op internet waar ik problemen mee zou kunnen krijgen, daar niet van, maar het gaat me om het principe. Of bestaan die browsers niet- of moet ik dan naar Linux ? Zelfs in Firefox is dit klaarblijkelijk niet helemaal goed uit te schakelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel simpel in Firefox.
Klik op de streepjes rechtsboven en kies voor Opties.
Klik dan op Zoeken en haal daar het vinkje weg bij.........
 
Zo simpel is het niet. Heb alle opties (Fiefox) al doorlopen, ook met uit en aan vinken enz. Zowel bij zoeken als bij geschiedenis en meer.
Op een of andere manier blijft er zoekmachinegeschiedenis bewaart.
 
Schoonmaakprogramma's en dergelijk die ik gebruik zijn de volgende:
- Advanced System Care 8
- CCleaner
- Glary Utilities
- Malware Bytes (MBam)
- NCleaner setup (moet je weten wat je doet !)
- Emisoft Emergency Kit
 
Verwijder Iobit Advanced System Care 8 - Iobit is een Chinees softwarebedrijf dat nauwelijks iets zelf ontwikkeld maar wel leentjebuur speelt zonder andere softwaremakers daarvoor te vergoeden.
In 2009 is bewezen dat Iobit Malwarebytes MBAM heeft gestolen.
Hun huidige antispywarescanner is daarvan nog steeds een aflegger, maar vindt nog niet eens 5% van wat MBAM vindt!
Jouw Windows zal overigens ook blij zijn als dat Advanced System Care met al zijn processen er uit is.

Wil je een perfect allround systeenm optimalisatietool hebben, dat gratis is en alles heeft waardoor al het andere overbodig is, kijk dan eens naar Wise Care 365.
http://www.wisecleaner.com/wise-care-365.html
Dan heb je uit de lijst die je gepost hebt alleen nog MBAM nodig!
 
Zo simpel is het niet. Heb alle opties (Fiefox) al doorlopen, ook met uit en aan vinken enz. Zowel bij zoeken als bij geschiedenis en meer.
Op een of andere manier blijft er zoekmachinegeschiedenis bewaart.
Gebruik dan "nieuw priv venster" via die 3 streepjes (menu), wordt er niets bewaard.
 
Dankje Abraham54 Ik zal dat programma dan maar verwijderen- en kijken hoe ik met: "Wise Care", omga. Nogmaals: dank voor je tip.
Lange Pier, ik heb zelfs dat al doorlopen. Maar goed, wel mijn dank voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan