• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zelf een Windows 10 NL DVD (Home - Pro) maken (32 & 64).

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb al lang daar heen gekeken en me de iso opgehaald ...
de product key dien je via een regedit op te zoeken ... als je de upgrade gedaan heb .

start een "regedit " op en ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "

55b926cc05f98-Ashampoo_Snap_2015.07.29_21h12m31s_004_.png
 
BackupProductKeyDefault die map heb ik dus ook, maar mijn licentiecode daar begint dus ook met VK7JG ........................
Dus morgen ga ik toch maar even contact opnemen met Microsoft hoe dat nu zit met die lincentiecodes.
Ik zelf had verwacht dat de code die ik toenderijd had van windows 8 (upgrade gekocht via microsoft actie) en daarna ook voor windows 8.1 pro nu ook voor windows 10 pro zou gelden, maar die code lijkt er totaal niet op.

Emi jouw code eindigt ook op 6T?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja deze eindigt ook met 6T
 
Bij mijn weten kan dat alleen met de upgrade die je download en apart kunt zetten voor later gebruik en niet de versie die je kunt verkrijgen via die download link.
Maar probeer het en meld de bevindingen.
Wel een image van de huidige installatie maken is het advies.
 
Hoi Emi,

Heb een legale versie van Windows 8.1 NL. Eerst Windows 8 dan update 8.1. Heb het register doorzocht, doch vind ik geen BackupProductKeyDefault. Dan is mijn iso-bestand waardeloos? Of hoe kan dit opgelost worden?

Kunt u mij uitleggen hoe dit verwezenlijkt kan worden --> http://www.imgdumper.nl/uploads8/55...8-Ashampoo_Snap_2015.07.29_21h12m31s_004_.png.

Mvg,

jij dient in de Win8.1 op een andere plaats te zoeken in het register ...
HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / Win8
 
Een productcode is de code om windows te activeren . Een licentiecode is de code die bij je windows hoort . Twee verschillende begrippen.
 
OOk hier eindigt de productcode op 6T, tenminste de Pro-versie. Op de 2de pc staat een Home-versie en daar is de productcode helemaal anders.
Voor de rest werkt alles perfect, behalve de 360 Total Security ... daar geeft win10 regelmatig de melding dat 360 TS is uitgeschakeld. We gaan op zoek.
 
Emi,

Heb de code inderdaad gevonden in HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / Win8.
Niettemin als ik de setup uitvoer van de DVD die je zelf kunt maken via "https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10", wordt gemeld dat de code niet correct is. Heb vervolgens die code vergeleken met mijn aankoop licentie (een klein kaartje met de code daarop) en dat blijkt wel degelijke dezelfde code te zijn. Hoe komt het dan dat ik de setup niet verder kan uitvoeren omdat wordt gemeld dat de code niet juist is?

Misschien belangrijk om melden, heb later Windows 8.1 pro aangevuld met een legale versie van Media Center.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emi,

Heb de code inderdaad gevonden in HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion / Win8.
Niettemin als ik de setup uitvoer van de DVD die je zelf kunt maken via "https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10", wordt gemeld dat de code niet correct is. Heb vervolgens die code vergeleken met mijn aankoop licentie (een klein kaartje met de code daarop) en dat blijkt wel degelijke dezelfde code te zijn. Hoe komt het dan dat ik de setup niet verder kan uitvoeren omdat wordt gemeld dat de code niet juist is?

Misschien belangrijk om melden, heb later Windows 8.1 pro aangevuld met een legale versie van Media Center.

Mvg,

je kunt dan ook niet de Windows 8.1 code gebruiken om de upgrade Windows 10 te starten ...
ik heb gewoon de Windows 10 iso opgeladen in een virtueel station ..
deze heb ik dan in de verkenner geopend en opgestart door de setup.exe aan te klikken ..
je dient dan de pc met rust te laten en de upgrade gaat van start ...je krijgt een vemelding dat het media center niet meegenomen kan worden naar de upgrade Windows 10 pro .... hier kun je dit bevestigen of je laat alles op zijn beloop en de upgrade Windows 10 start op ...
er diende geen code ingegeven te worden indien je een upgrade opstart ...
er dient wel een code ingegeven te worden indien je voor een verse installatie gaat maar dan nog dient deze code enkel om de installatie te kunnen doen ...de Windows word niet geactiveerd .
 
Uhhh,even een domme vraag. Microsoft wil graag dat iedereen overstapt naar Windows 10. Vanwaar dan al die verwarring over product en andere keys? Een jaar lang gratis... Een jaar lang handje raden voor trouwe gebruikers?
Dit is toch helemaal niets voor een leek?

VOLSLAGEN BELACHELIJK. Ik denk dat Microsoft iets aan gebruiksvriendelijkheid moet gaan doen en minder brallen over haar (opgedrongen) producten. Hoe komt de computer Jan met de pet hier in hemelsnaam goed uit?

Just my two cents.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lol, je kunt v.a. nu upgraden en dat kan tot 01-08-2016, erna dien je een retail of oen W10 aan te schaffen.

De onduidelijk ligt m.i. in het probleem bij het opnieuw installeren indien je nu een retail 7/8/8.1 hebt, bij een oem indien er het moederbord is veranderd werkt het sowieso niet.
Maar een verse install indien je nu een oem of retail hebt blijft mij onduidelijk na dat jaar, welke key voor de installatie dien je dan te gebruiken?
 
Misschien dat een Microsoft Insider er eindelijk iets duidelijks over zou willen uiteenzetten in (bijvoorbeeld) veel gelezen computerforums?

Microsoft schept veel onzekerheid omtrent het nieuwe besturingssysteem, waarom eigenlijk? Moeten de gebruikers (wereldwijd) maar lukraak gaan zoeken op Engelstalige Microsoft sites (nog steeds een drempel voor velen) terwijl een duidelijke uitleg in de media een hoop vragen en problemen kan voorkomen?

Ik heb er geen goed woord voor over.
 
Ik snap het zelf ook niet meer en op de microsoft blog staat het volgdende bij punt 3: 3. Kan ik een schone installatie of een herinstallatie van Windows 10 doen?

Indien je jouw gratis upgrade naar Windows 10 via de Download Windows 10 app reserveert en als download ter beschikking krijgt, is het niet de bedoeling om een clean install te doen. Echter, als je de upgrade naar Windows 10 succesvol hebt afgerond als gevolg van het gratis upgrade aanbod, heb je de mogelijkheid om Windows 10 schoon te herinstalleren op hetzelfde systeem. Dit geldt zowel tijdens als na de gratis upgrade periode van een jaar, waarbij je Windows niet opnieuw hoeft aan te schaffen, en ook geen onderliggend besturingsysteem van waaruit je de upgrade hebt uitgevoerd opnieuw hoeft te installeren.
Indien je bijwerkt naar Windows 10 via een media installatie zoals een USB of een DVD, dan heb je tijdens de installatie de mogelijkheid om te kiezen voor een schone installatie

https://blogs.microsoft.nl/windows/de-10-meest-gestelde-vragen-over-de-gratis-windows-10-upgrade/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan