• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nog geen windows 10 melding upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Ik heb nog geen melding gehad dat win 10 kon downloaden. Het icoontje rechts onder is wel verdwenen. Bij het zoek naar updates staat nog wel dat win 10 is gereserveerd etc. Is het een kwestie van geduld... of iets anders.

--- Update ---

Lees net op de engelse site van MS dat het ca 1 week kan duren voordat je een melding kan krijgen. Dit ivm de grote vraag.
 
Hier zelf de probleem, tot gister icoon in taakbalk rechts nu niet meer ??
inderdaad bij win update staat wel heel groot rechthoek met win 10 gereserveerd .....met link klik hier voor informatie maar als je daar op klikt gebeurd er helemaal niets ?
laptop vrouwtje hier heb ik hem wel binnen gekregen en er op gezet en werkt perfect ...zit toch op zelfde netwerk ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had gisteren last van het zelfde, ik heb mijn laptop echter net gisteren opgehaald en gelukkig was de mediamarkt zo slim geweest om windows 10 voor mij te reserveren en hadden ze hem a voor mij geupdate. Echter mijn vaste game pc heeft last van het zelfde probleem. ik zou zeggen kijk hier eens naar voor mijn vaste pc triggerde dit helaas niet de update ik kreeg echter het windows 10 icoontje wel terug.
 
Op laptop niks meer te zien van de reservatie, icoontje weg, en bij update is ook niks meer te zien, het enige dat ik heb is een e-mail dat mijn win 10 is gereserveerd en op 25/7 een mail met "u hebt windows gereserveerd wat nu?" daar staat de link naar de veelgestelde vragen bij.
 
Op 2 van mijn computers had ik Windows 10 gereserveerd:
1. een desktop pc, draaiend op Windows 8.1 Pro, 32-bit
2. een HP Mini netbook, draaiend op Windows 7 Starter.

Het reserveren van Windows 10 op het netbook ging niet eenvoudig. Ik kreeg namelijk het pictogram 'Get windows 10' niet te zien. Met wat trucjes (een script van internet) kreeg ik het heel even te zien, waarna ik Windows 10 kon reserveren. Daarna verdween het pictogram uit het systeemvak om nooit meer terug te keren.
Ik heb trouwens mijn twijfels of Windows 10 wel zal kunnen draaien op dat netbook. Het voldoet maar net aan de minimale vereisten.

Mijn desktop pc zou volledig voldoen aan de vereisten voor Windows 10. Er waren geen problemen te verwachten. Dat had ik gecontroleerd via het menu van Get Windows 10.
Ja ja... Vandaag kon ik Windows 10 inderdaad downloaden op die desktop pc. (Op het netbook kreeg ik die melding nog niet)
De installatie van Windows 10 gaat in 3 stappen, waarbij er tussendoor telkens opnieuw wordt opgestart:
1. Bestanden kopiren
2. Onderdelen en stuurprogramma's installeren
3. Instellingen configureren.

Fase 1 en 2 werden volledig doorlopen. Daarmee stond de totale voortgang van de installatie op 75%. De pc werd opnieuw opgestart, waarna de configuratie zou beginnen. En daar ging het mis: "Er is een probleem met deze computer...
En daarna las ik: "Uw vorige versie van Windows herstellen..."
Fout: C1900101-4000D Er is een probleem met Windows Update.

Natuurlijk gegoogeld op die fout. Ik ben duidelijk niet de enige. Tientallen meldingen van die fout bij het upgraden naar Windows 10 op internet.
Er werd aangeraden om de virusscanner uit te schakelen en nog liever helemaal te verwijderen.
Ook werd aangeraden om de verbinding met internet te verbreken, wanneer de download van Windows 10 op 100% stond.
Allemaal gedaan, maar dat maakt niets uit. Kreeg bij nieuwe pogingen hetzelfde resultaat.

Voor mij is dat allemaal geen ramp. Ik werk intussen wel door op een andere pc. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen die dit overkomt, een zware teleurstelling is.

Ben nu bezig met het downloaden van een iso van Windows 10 Pro 32-bit. Misschien lukt het daarmee. Ik heb mijn twijfels.
Als ik slechts 1 pc zou hebben, dan zou ik nog wel eens goed nadenken of ik wel over wilde gaan naar Windows 10, want waarom zou je, wanneer bij jou Windows 7 of 8.1 goed draait? Beide besturingssystemen zullen immers nog jarenlang beveiligingsupdates krijgen: Windows 7 tot 14 januari 2020 en Windows 8.1 zelfs tot 10 januari 2023. Bron: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/lifecycle

Misschien is het sowieso verstandig om als je van plan bent te upgraden naar Windows 10, daar toch nog een paar weken of maanden mee te wachten. Windows 10 zal in die periode naar mijn mening steeds weer aangepast worden om dat besturingssysteem geschikt te maken voor zoveel mogelijk verschillende pc-configuraties.

Intussen is de iso gebrand op een dvd. Ik ga weer even verder porrelen met de desktop pc. :)
 
Kijk eens in de root, had de icoon ook niet maar er was gisteren wel de installatiefile gedownload en in de root gezet, $windows.~WS, geen popups o.i.d. erover gekregen en vandaag nog eentje $windows.~BT, zijn updates vermoed ik.

Maar goed, had 'm al.
 
Misschien is het sowieso verstandig om als je van plan bent te upgraden naar Windows 10, daar toch nog een paar weken of maanden mee te wachten. Windows 10 zal in die periode naar mijn mening steeds weer aangepast worden om dat besturingssysteem geschikt te maken voor zoveel mogelijk verschillende pc-configuraties.

Intussen is de iso gebrand op een dvd. Ik ga weer even verder porrelen met de desktop pc. :)[/QUOTE
] Daar ben ik het wel mee eens, ondanks dat mijn notebook nu dus al windows 10 draait denk ik dat ik nog evnetjes wacht met het updaten van mijn vaste pc. Niet omdat windows 10 mij niet bevalt in tegendeel zelfs het is snel de meerde bureaubladen zijn geweldig en alles draait goed. Maar ik wil voorlopig nog eventjes ene windows 7 pc achter de hand houden voor eventuele compatibaliteids problemen.
 
Op de laptop van mijn vrouw de reservering in zijn geheel verdwenen. Dat is opzich geen probleem. Ze werkt via cisco vpn naar het werk, daar zou win 10 nog niet kunnen. Op mijn laptop nog niks. Met win 7 heb ik geen probleem. Ik zou win 10 er alleen opzetten uit nieuwschierigheid. I heb wel een image klaar staan voor het geval dat...Mits natuurlijk acronis blijft werken ond er win 10.
 
Je kunt ook een backup maken in windows die je via de W7 systeem herstel cd weer terug kunt zetten voor de zekerheid naast die image.

Kijk in de root, daar staan vast die installatie bestanden, val nu in herhaling.....
 
In de root zie ik niets. Verborgen bestanden staat op weergeven.
Ik zal een herstel cd via windows maken, goed plan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en wat te doen met die mappen windows WS en windows BT???
want ik heb een usb stick gemaakt das gelukt.
en een ISO is bezig te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan