• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn laatste Windows 10 had netjes de originele boot overgenomen, daarna kon ik via Grub alsnog ook voor Mint kiezen.
 
Bij Windows 8 meldde ik al dat mijn (eenvoudige Lenovo laptop G50-30 ernstig ziek is. Lang verhaal kort: probeerde naast de oorspronkelijke W 8 Mint te installeren, lukte niet. Toen W 8.1, dat bleek (ondanks toezegging) geen productcode te bevatten. Noch MS noch Lenovo helpen mij hierbij.Daarna DBAN alles schoon, maar toen kon ik er alln nog maar een build 10074 van W10 op installeren. Andere versies (7 of 8.1: worden niet herkend). Hier is dus mijn W 10 verhaal - i.t.t. een wat oudere HP Compaq - gn succes. In tegendeel. Als iemand nog een nuttige suggestie heeft om die Lenovo te reanimeren?
 
Misschien dat je bij een pc zaak kan vragen die ook dat type laptop verkoopt of zij een recovery kunnen maken , die jij dan weer op jouw laptop kan gebruiken.
Verder zag ik bij tweakers iemand met het zelfde probleem maar die heeft het geluk gehad dat die wel een dvd wilde sturen met windows bing
 
Bij Windows 8 meldde ik al dat mijn (eenvoudige Lenovo laptop G50-30 ernstig ziek is. Lang verhaal kort: probeerde naast de oorspronkelijke W 8 Mint te installeren, lukte niet. Toen W 8.1, dat bleek (ondanks toezegging) geen productcode te bevatten. Noch MS noch Lenovo helpen mij hierbij.Daarna DBAN alles schoon, maar toen kon ik er alln nog maar een build 10074 van W10 op installeren. Andere versies (7 of 8.1: worden niet herkend). Hier is dus mijn W 10 verhaal - i.t.t. een wat oudere HP Compaq - gn succes. In tegendeel. Als iemand nog een nuttige suggestie heeft om die Lenovo te reanimeren?

Voorzover ik weet kan je bij Lenovo suppurt/drivers de recovery bestanden downloaden.
Tenminste,dat is voor mijn Thinkpad mogelijk.
 
@ pdexie: Ik ga dat (nog) eens proberen. N.a.v. een andere reparatie wist men te vertellen dat ik een "verkeerde"W 8.1 genstalleerd had.
@Abraham54: de (voor mij) slecht verstaanbare tel.helpdesk de laatste keer dat ik hen belde was niet erg behulpzaam.Dat ging toen nog over het product-code van W 8.1 waar ze me niet mee helpen konden.
Conclusie (in feite wijk ik af van het onderwerp..) als ik moed heb overleg ik weer eens met Mycom. Bijkomend voordeel is dat ik daar makkelijk kan parkeren.
Met mijn W 10 heb ik vooralsnog geen problemen; als ik dit zo lees was ik wellicht toch wat te nieuwsgierig.Maar het is maar op een reserve-pc.
P.S. ik krijg alwr geen emailbericht van een nieuw antwoord.Wat is dat toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik heb W10 genstalleerd. Ik ben een doorsnee gebruiker. De gevoelige mousepad is zwaar irritant. Abraham adviseerde mij om de installatie erug te zetten naar W8.1, maar ik ga d'r eerst even mee werken en aan wennen. Hiervoor had ik Vista, dus dat is sowieso anders met de app's enz... Ik heb een nieuwe Toshiba L50-B-1H1.
 
Windows 10 raakte op een uurtje geinstalleerd. Mijn startscherm ziet er behalve een donkerder blauwe achtergrond helemaal onveranderd uit. Alleen als ik op het windows-logo druk zie ik het nieuwe scherm. De muis vertoont wel een irritant bewegend cirkeltje maar ik wen er hopelijk aan. Ik heb een gevoel dat er weinig veranderd is.
 
Ik moet eerlijk toegeven dit is veel beter dan Windows 8 en 8.1, de mogelijkheid van het hebben van meerdere bureaubladen is echt wel fijn, als je leeg wilt beginnen op een nieuw bureaublad.
 
Ik heb het op mijn beide desktops gedownload maar nog niet geinstalleerd. Ik heb Windows 7 en Windows 8.1 en die werken allebei eigenlijk goed dus ik wacht nog even af
 
nee
nog steeds geen melding ontvangen om hem te downloaden
weet niet hoelang dit nog duurt staat wel op gereserveerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is bezig als het gelukt is meld ik dat even
 
Klopt duurt nog wel even maarja dan heb je ook wat ik zit achter de tablet :meeting:

--- Update ---

zo alles staat er weer op en ziet er goed uit
alleen mijn email van live en hotmail doet het niet
wat kan ik hier aan doen
 
ik heb windows 10 genstalleerd en tot nu toe nog geen problemen ondervonden....
 
Ik heb windows 10 inmiddels al weer 1 week op mijn computer staan. Hiervoor had ik windows 8.1 en ik moet zeggen dat windows 10 mij heel goed bevalt! Afgelopen woensdag windows 10 ook geiinstalleerd op de laptop van mijn ouders. De laptop van mijn ouders draaide op windows 7 en ze zaten te klagen dat ie weer traag werd, dus ik dacht ik doe even een clean install. Ik windows 10 setup doorlopen en toen vroeg ie om de productcode. Ik dacht dat ik gewoon de windows 7 product key in kon voeren maar hij bleek hem niet te pakken. Wat nu dacht ik? Heb er eerst weer windows 7 opgezet en key ingevoerd daarna upgrade naar windows 10. Alles werkt perfect en ook geen driver problemen gehad gelukkig!
 
Ik heb Windows 10 wel in de Microsoft update staan, dus ik zou hem zo kunnen downloaden en installeren. Maar ik heb er geen haast mee, er zijn nog zoveel bugs, zoveel kinderziektes, als ik zo lees. Bovendien wil ik ook zeker weten dat het Thunderbird emailprogramma van Mozilla en Libre Office, die ik beide tot volle tevredenheid gebruik, ook zullen werken onder Windows 10. Er is nog zoveel tijd (bijna een jaar) en in die tijd kan er nog zoveel verbeterd zijn.

--- Update ---

Het schijnt dat, als je vanuit Windows 7 naar Windows 10 hebt geupgrade, je bij een clean install geen product key nodig hebt. Als je Windows 8.1 had, wel.

--- Update ---

Nou ik heb de upgrade uitgevoerd en het is goed verlopen. Computer draait snel en gelikt. kortom een geslaagde actie. Nu maar even kijken hoe ik mijn productkey tevoorschijn kan toveren voor het geval ik een keer een schone installatie wil doen. Ik had al ergens gelezen hoe dat moest. even weer zoeken.

Het schijnt dat je bij een clean install geen product key nodig hebt als je Windows 7 had, maar wel als je Windows 8.1 had. Dat heb ik ergens gelezen.
 
Gister geprobeerd te installeren op de laptop, leek me wel even leuk om te proberen.

Echter blijft na de installatie de eerste opstart hangen met de melding "one moment" (iets in die richting). Maar 10 minuten vind ik geen "one moment" dus nu heb ik Linux er op staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan