• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, "een momentje alstublieft" moet je soms met een pak zout nemen. Zeker als je laptop zwakke specificaties heeft.
Tijdens de installatie van Windows 10 op mijn HP Mini netbook (die in totaal 4 uur duurde), kreeg ik aan het einde van de installatie onder andere het volgende te lezen:

Er worden enkele taken uitgevoerd
Uw apps installeren
Nog wat kleine wijzigingen uitvoeren. Schakel uw pc niet uit.

[Zeker een kwartier later:] Dit duurt iets langer dan normaal, maar is bijna gereed.

Toen schoot ik even in de lach.
 
4 uur, dat is toch niet normaal.

Linux was up and running in 10 minuutjes.
 
Ja, Linux is heel wat anders... :biggrin:

Een van mijn pc's draait op een Linux distributie. Het downloaden en installeren van 100 updates voor Linux gaat sneller dan 10 updates voor Windows op een gelijkwaardige pc. Dat is althans mijn ervaring. (ik heb een tijdje Ubuntu en Windows XP als dual boot gehad op die pc)
Maar als Linux eenmaal goed draait (en het draait meestal direct al goed), dan heb je zo weinig problemen. En probleempjes oplossen vind ik juist wel leuk. Daarom blijft Windows toch mijn favoriete systeem.
 
Ik krijg W10 niet op mijn laptop genstalleerd want de Linux Mint of de Grub zit hem dwars dus ik ben bang dat ik mijn laptop helemaal opnieuw moet installeren
 
--- Update ---

Ik heb Windows 10 wel in de Microsoft update staan, dus ik zou hem zo kunnen downloaden en installeren. Maar ik heb er geen haast mee, er zijn nog zoveel bugs, zoveel kinderziektes, als ik zo lees. Bovendien wil ik ook zeker weten dat het Thunderbird emailprogramma van Mozilla en Libre Office, die ik beide tot volle tevredenheid gebruik, ook zullen werken onder Windows 10. Er is nog zoveel tijd (bijna een jaar) en in die tijd kan er nog zoveel verbeterd zijn.

--- Update ---

Het schijnt dat, als je vanuit Windows 7 naar Windows 10 hebt geupgrade, je bij een clean install geen product key nodig hebt. Als je Windows 8.1 had, wel.

--- Update ---



Het schijnt dat je bij een clean install geen product key nodig hebt als je Windows 7 had, maar wel als je Windows 8.1 had. Dat heb ik ergens gelezen.

Bij de schone installatie op mijn ouders laptop moest dit wel. Ik had gedacht dat ik de product key niet hoefde in te voeren. Ik heb toen eerst de windows 7 key geprobeert maar die pakte ie natuurlijk niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Schuitema: op die jou bekende Lenovo laptop G50-30 van mij kon ik ook alleen nog maar een tijdelijke build van W 10 installeren, dus daar ben ik fors ver van huis mee gekomen.Ik lees dat er bij jou ook problemen zijn, hopelijk lukt het jou wel binnenkort.
 
@Najsnarf je kan ook een preview vervangen door een gelicenceerde Windows 10 omdat de key ingebakken zit in jouw moederbord zal ook de Windows 10 geactiveerd worden ....
je dient het Media creation tool te gebruiken om de upgrade op te halen en deze Windows bestanden plaats je op een usb stick ( letop je mag niet vanaf de stick opstarten ) je dient de preview te starten en via de verkenner open je de usb stick om vervolgens de setup.exe op te starten van deze Windows10 upgrade ....
laat alles op zijn beloop denk er aan dat het wel tot 2 uren kan duren voordat het upgraden gedaan is ...dit is voor elk systeem verschillend .
 
Dat zou fantastisch zijn als dat gaat lukken. Ik ga het proberen en meld mij hier weer. Dat het lang kan duren weet ik: op mijn (reserve-)pc ging dat ook zo.
Van die ingebakken sleutel al veel gelezen, maar tot nu toe nooit kunnen gebruiken...
 
het is eerder gelukt op een Acer tablet waar ook een preview aanwezig was anders had ik hier geen melding van gedaan .
 
ben er mee bezig: voortgang etc. 17%...

--- Update ---

Helaas: stagneert bij de vraag productcode in te voeren ( "staat op de verpakking"). Dat zou kunnen komen omdat ik W 8 - na problemen met dual boot Mint - vervangen had door (een verkeerde?) W 8.1.Toen ik de HD had schoon gemaakt met DBAN kon ik helemaal niks meer, behalve dan die tijdelijke build. Jammer.
 
je bent wel degelijk vetrokken vanuit het opstarten met de setup.exe en niet vanaf de usb stick !

--- Update ---

het rare is dat het wel gelukt is op een Acer tablet waar ook eerder de Windows 8.1 vervangen werd door een verse instal van de Windows 10 preview ....

*de gebruiker kreeg namelijk te horen dat hij niet in aanmerking kwam om te upgraden daar het tablet maar een ssd van 32gb bevatte heeft hij dan de Windows 8.1 vervangen door de Windows 10 preview ...deze tablet draait nu reeds 2 weken een geactiveerde Windows 10
 
probleem (even?) is het opstarten vanaf USB. Hoop dat dat lukt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
meerdere keren werd er al vermeld dat je niet vanaf de stick mocht opstarten maar dat je de stick via de verkenner diende te openen om vervolgens de setup.exe aan te klikken !
ik vraag me hier dan ook soms af of ik gn chinees schrijft !
 
Ik zal het nog eens proberen, maar ik hb het progje vanaf de USB in de verkenner geopend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal het nog eens proberen, maar ik hb het progje vanaf de USB in de verkenner geopend.
nogthans vermelde je "" probleem (even?) is het opstarten vanaf USB. Hoop dat dat lukt. "" wat dus het vermoeden geeft dat je vanaf de stick bent opgestart !
 
de USB-stick zit er dan nog wel in, en via verkenner (windowsknop + E) open ik dat bestandje in de USB (die verder leeg is) . Volgens mij is dat correct.
Al met al is dit nu de 4e keer dat ik het probeer. Na "we bereiden een paar dingen voor" komt meteen de vraag om het productcode.
Dat productcode is dus kennelijk op geen enkele wijze op te hoesten, of is het met alle voorgaande manipulaties verdwenen vraag ik me af.
Of moet ik de USB "bootable"maken? daar heb ik weinig verstand van.
Ik zou bijna zeggen: ik stuur de laptop op en dan kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met de productcode bedoeld men hier de Windows 10 code en deze stap kreeg ik nooit te zien tijdens het upgraden ..
maar wel indien ik dus opstartte vanaf de DVD of de USB stick ..
 
De vraag, heb jij windows 10 al geinstalleerd? En zo nee, wanneer ga je dit dan doen?

Zelf heb ik Windows 10 nog niet geinstalleerd, ik wil dit vanavond gaan doen. Even kijken of ik eraan toe kom, maar anders wordt het zaterdag.

ANTWOORD:
Nou ik had Windows 7 op mijn Desktop en gisteren 13 augustus 2015, Windows 10 erop gezet. Ging allemaal heel makkelijk. M A A R !!!!! Mijn scherm (afbeelding) en iconen openden zich en ik schrok me rot. De schermafbeelding foto patste niet meer 25 % groter. Gigantische iconen, die mijn scherm opvulden. Alles onscherp met rare kleur (alsof de afdruk van een foto mislukt is). Geen mogelijkheid om met een mij bekende simpele ingreep, de afbeeldingfoto en iconen te verkleinen. Weer die ellendige Windows ruiten links onderin, met een andere indeling dan de 8,1 die ik op mijn Laptop heb. Mijn e-mail inbox paste niet in het scherm. Verkleinen met tandwieltje rechtsboven lukte niet. Muis pijlaanwijzer ging schokkerig over veld.
Geen enkele Game was te spelen, in mijn geval Warfare COD 2 en COD 3. Spel openen/starten was een ramp, aanwijspijl kreeg ik op een bepaald punt pas na 5 x mikken en gokken. In de game zelf sloeg de video stukken over, zo liep ik op een straat en hoppa de volgende seconden stond ik een huis met mijn geweer. Mitrailleur schoot 1 kogel per 5 seconden af en dan wel in de lucht of de grond in. Aan mijn gepdatet videokaart Gforce 580 M kan het niet liggen.
Ik huppel nu zo'n 20 jaar mee in de PC wereld en weet echt wel het een en ander recht te trekken.
WINDOWS 10 HEEFT MIJ VERSLAAN. Gelukkig op Google tips voor TERUG NAAR WINDOWS 7.
Pffff. Ik heb weer Windows 7 en alles loopt als een speer.
Wat een ellende Windows 10. Leuk cadeau als je een hekel hebt aan iemand.
 
(laatste?) reactie op antwoord # 95 en # 96: na pogingen de UEFI te vinden ( een hl klein gaatje aan de zijkant 3 sec. indrukken bij opstarten; gisteren pas ontdekt) na wat gezoek en uitproberen is nu alles van slag. Geen start vanaf USB,dvd of wat dan ook.
Build 10074 W 10 niet meer op te starten. Weg gebracht naar de reparateur.En dan hopen we op een re-animatie.
 
dat klein gaatje dat jij bedoeld is dan ook bedoeld om de Lenova terug te zetten naar de fabrieksinstelling ....
wellicht dat door het indrukken hiervan de gehele schijf gewist werd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan