• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik dan echt de enige die Windows 10 wel goed vind? Heb het al tientallen keren genstalleerd op evenveel pc's/laptops en heb eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad. Ik vind het een intutief en duidelijk systeem dat ik ook via mijn WinPhone gebruik. Jammer dat niet alle apps voor windows kunnen gedownload worden maar ja, af en toe moet dat ding ook eens eventjes uit, h.
Ik werk ook al met windows vanaf de eerste versie, toen DOS nog een vereiste was. XP vond ik de beste versie, 7 was ook goed en stabiel en van 10 ben ik ook uitermate tevreden. Ik werk dagelijks vele uren op de PC (reclamebureau) met windows 10, nu reeds bijna 2 jaar (was beta-tester). En koop je nu een nieuwe pc, dan kan je toch niet meer onder 10 onderuit, tenminste als huis/tuin/keuken gebruiker (niet iederen in zo PC minded als wij hier).
Een positieve noot tussen al deze negatievelingen (wat betreft win10) is toch ook al eens leuk meegenomen. Alles went, dat hebben we in het verleden ook al zo vaak meegemaakt en die privacy geef je op van zodra je online gaat, niet meer of niet minder. Denk je dat ze bij Apple, enz zullen zeggen "Oh nee, die info moeten we niet hebben". Ik denk het niet ... privacy is maar wat je ZELF prijsgeeft!!!
 
Natuurlijk ben jij niet de enigste - er zijn meer die er zo over denken en ook geen geen probleem ermee hebben dat data naar Microsoft en mogelijk dooorgestuurd worden naar de NSA - laat staan wat straks TTIP betekent voor al diegenen die "illegaal"films en muziek hebben gedownload.
Want TTIP gaat hele vervelende dingen beteken voor ons internetters, zo schat ik in.
 
Dit zal los gaan lopen want het is nog maar een kwestie van tijd dat het zenden van data door windows 10 ook door huis tuin en keuken gebruikers uitgezet kan worden door de inmiddels al tientallen programma's die hiervoor beschikbaar zijn. Ze moeten alleen nog de weg vinden naar dergelijke programma's. En persoonlijk denk ik dat het illegaal downloaden op z'n retour is met de komst van streaming diensten. ik vind het allemaal bangmakerij om niks.
 
Geen bangmakerij hoor, elkeen heeft een andere kijk op Privacy.
 
Windows 10 is helemaal niets mis mee. Maar dat is mijn mening. Privacy, pffffttttt...

Waarom is het zo'n issue dat persoonlijke zaken die onschuldig zijn bekend zijn bij anderen? Natuurlijk zie ook ik grenzen maar gebruik het word privacy nou niet iedere keer voor het afschermen van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Mijn standpunt sluit een beetje aan bij iets wat ik gisteren of facebook tegen kwam: dat het recht op meningsuitting niet mag betekenen dat je willekeurig wie uitscheldt, discrimineert, buitensluit...

Hier betekent dit dat het recht op privacy niet betekent dat je alles mag zolang het maar niet gezien wordt... En dat bedoel ik in twee richtingen.
 
Ik heb vanaf het begin (30 juli 2015) Windows 10 en het bevalt mij prima op mijn 7 jaar oude computer! Met steeds meer updates ga ik er vanuit dat het alleen maar beter kan worden. Soms lijkt het of iedereen het slecht vindt, maar op zich is het logisch gezien de meeste niet zo gauw op het Internet zullen verkondigen als iets goed bevalt denk ik. Er wordt meer geklaagd dan niet geklaagd, hierdoor ontstaat misschien een vertekend beeld.
 
Ik gebruik ook vanaf het uitkomen van de officile versie van Windows 10 deze echt op mijn desktop. Daarvoor heb ik lange tijd meegedaan met het Insider program van Microsoft, dat heb ik (natuurlijk) gedaan op een virtuele machine.

Ik gebruik het naar grote tevredenheid, zeker nu ik er met een goede privacy tool overheen ben gegaan en veel dingen heb aangepast. De privacy blijft namelijk wel een dingetje in Windows 10 zeker als je daar niet op let vanaf het begin dan wordt echt alles doorgesluisd naar Microsoft.
 
Ik heb de upgrade gedaan naar Windows 10 (met classic shell) voor de mooie pictrogrammetjes :yahoo:

Nog geen spijt van gehad, alles werkt goed.
 
Ik heb de upgrade gedaan naar Windows 10 (met classic shell) voor de mooie pictrogrammetjes :yahoo:

Vraagje: ben je zo gehecht aan de "oude" pictogrammen of kan je niet wennen aan de nieuwe? Wat is de reden hiervoor? (puur uit nieuwsgierigheid hoor)
 
Was niet sarcastisch, ik heb ge-upgrade omdat Windows 10 er gewoon mooier uitziet, wel met classic shell geinstalleerd natuurlijk. Hoef die tegels echt niet.
 
Ik heb het als Dualboot op mijn PC maar vindt het bagger, en gebruik in hoofdzaak 7 Prof.
Er zal ontzettend veel in 10 moeten worden veranderd wil ik het gaan gebruiken.
 
Je kan heel veel in Windows 10 zelf registeren hierover zijn ook veel handleidingen te vinden. Misschien moet je er maar een topic over starten en kunnen we kijken hoe ver we komen.
 
Deel gelezen van dit topic. Niet alles is begrijpelijk voor mij maar ja...

Gister kreeg ik de melding of ik voor 29 juli nog wilde upgraden naar windows 10. Wel gedaan, helaas er niet aan gedacht om een back-up te maken. Is dat heel erg?

Ook zit ik met malwarebytes anti exploit, deze is niet (meer) geactiveerd. Panda wel weer aangezet maar is dat wel handig?

Verder ging het installeren vanzelf. Duurde alleen erg lang. Wel heb ik bij instellingen bijna alle ja's in nee's veranderd.

Ik had windows 7. niet (meer) problemen mee gehad na Abraham's hulp. Wel werd de pc wat langzamer, is ook een ouwetje. Hij lijkt nu wel wat sneller te zijn.
 
Als ik mijn pc upgrade naar win 10 blijven dat mijn programma`s en instellingen dan gewoon hetzelfde.
Of moet ik mijn los genstalleerde programma`s dan opnieuw installeren.
En ik ie na de upgrade net zo fris als een install. na een format c.
 
@Cashje

De bestanden en instellingen blijven behouden ->
Behoud van data bij Windows 10 upgrade
Windows 7 Service Pack 1 en Windows 8.1 Update gebruikers behouden hun instellingen, persoonlijke bestanden en de meeste apps bij de gratis upgrade naar Windows 10. Het is altijd aan te raden om eerst een back-up van je bestanden te maken (dit kan via een externe harde schijf of via OneDrive).

Maar programma`s zoals antivirus moet je meestal er weer even er opnieuw opzetten.
 
Ik heb mijn pc nu een paar dagen geleden geupdate naar win 10.
Voor zo ver als ik kan ontdekken zijn al mijn foto's en zo mee over gegaan.
Ik had voor deze update een verse installatie (format c) van Windows 7 gedaan zodat ie helemaal fris was.
Daarna de Windows 10 update erover heen.
Toen dit allemaal klaar was heb ik een complete back up gemaakt van mijn systeem (35gb).
Dit voorals de pc een keer crashed of iets dergelijks.
Dat hoef ik in elk geval niet te betalen voor Windows 10.
Verder is het even wennen hoe het er uit ziet maar went wel snel.
Al mijn programma's die ik er op had staan in Windows 7 heeft de update mee overgenomen en werken prima.
Tot nu toe niets te klagen lekker uitgebreid en ziet er leuk uit.
 
Jouw PC is al door MS voor Windows 10 geregistreerd.
Dus al zou je over twee jaar Windows 10 opnieuw installeren, dan is 'ie nog steeds gratis.
 
Zojuist op de eerste (STOK OUDE) HP Windows 10 succesvol geinstalleerd. Ik heb mijn oorspronkelijke bureaublad kunnen aanhouden en wanneer ik Windows Update uitvoer worden geen nieuwe updates gevonden. Ik ga er dan ook van uit dat alles nu ok is.

Wel viel het me op dat het tool Speccy niet door Windows 10 wordt ondersteunt er werd gewaarschuwd dat het niet geinstalleerd zou worden. Vreemd, omdat alle andere (ook oudere) programma's wel werken. Nu nog mijn tweede pc doen.

NOG EEN VRAAG: Vanmiddag heb ik eerst een backup van Windows 7 op een externe harddisk gezet. Nu wil ik meteen ook een backup van Windows 10 maken. Ik ben bang dat in dat geval de backup van Windows 7 wordt overschreven. Is dat zo? En zo ja, wat moet ik dan doen (wel een beetje zonde om daarvoor een nieuwe externe HD aan te schaffen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak mijn back ups mat redo.
http://redobackup.org/.
Maak eerst een mapje op je externe hdd waar je back up in moet komen.
Start redo vanaf de cd en selecteer waar je een back up van wil hebben.
En selecteer daarna de map die je hebt gemaakt op je externe hdd.
Dit kan wel even duren.
Je kan zoveel verschillende back-ups maken als je maar wilt.
Op deze manier overschrijf je niets.

@abraham.
Dat wist ik niet maar erg fijn om te weten.
Maar is ie dan nog wel gratis als deze week voorbij is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maak je geen zorgen; net zo als bij mij (ben teruggegaan naar win 8.1 Pro na wel eerst een complete back-up te hebben gemaakt (ik gebruik daarvoor Paragon Back-up & Recovery) blijft ook bij jou Windows 10 gratis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan