• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
De vraag, heb jij windows 10 al geinstalleerd? En zo nee, wanneer ga je dit dan doen?

Zelf heb ik Windows 10 nog niet geinstalleerd, ik wil dit vanavond gaan doen. Even kijken of ik eraan toe kom, maar anders wordt het zaterdag.
 
Nog geen bericht gekregen van Microsoft
 
Nog niet...ik kijk het nog even aan, windows 7 kan ik alles mee.
Ik vrees dat Windows 10 een hele kale versie wordt die gratis voor gebruikers is die nu upgraden, maar dat je straks bijna gedwongen wordt om te betalen voor een beetje volwaardig besturingssysteem. De toekomst zal het uitwijzen.
 
Nog niet...ik kijk het nog even aan, windows 7 kan ik alles mee.
Ik vrees dat Windows 10 een hele kale versie wordt die gratis voor gebruikers is die nu upgraden, maar dat je straks bijna gedwongen wordt om te betalen voor een beetje volwaardig besturingssysteem. De toekomst zal het uitwijzen.
 
ik ben nu win 10 op USB stick zetten,straks nog een ISO downloaden voor op dvd.
maar ik twijfel of ik hem ga gebruiken
 
Ik twijfel nog. Kijken of ik mijn nieuwschierigheid kan bedwingen. Ik zal zeker de posts hier volgen over de ervaringen.
 
Ik ga Windows 10 vrijwel zeker niet installeren. Het argument dat het voor tab, mobiel en pc dan hetzelfde is geld voor mij niet omdat ik alleen op mijn pc surf.
Kenners zeggen dat als je op Windows 7 zit, er weinig redenen zijn om op Windows 10 over te stappen. Het schijnen vooral de Windows 8 gebruikers te zijn die er voordelen van hebben ivm met startscherm en nog wat dingen.
"Je zit op Windows 7
Windows 10 herstelt allerlei gebreken in Windows 8, dat vooral was ontworpen voor aanraakschermen en niet voor traditionele pc's. sterker nog, twee van de grootste verbeteringen ten opzichte van Windows 8 zijn de glorieuze comback van het Startmenu en de mogelijkheid om volledig in desktop modus te zitten. Dus als je Windows 7 gebruikt heb je die 'voordelen' feitelijk al. Kortom: als je happy bent met Windows 7, blijf gerust hangen."
Maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen redenen hebben om toch over te stappen:smile:
 
Ik heb intussen 4 pogingen gedaan om Windows 10 te installeren (via Windows Update) op een desktop pc die draait op Windows 8.1 Pro, 32-bit.
Allemaal mislukt na 75%. Bij fase 3 van 3: Instellingen configureren geeft hij er de brui aan en wordt de vorige versie van Windows hersteld.
En dit waren de foutmeldingen na die 4 pogingen:

1. 80240020
2. C1900101
3. C1900101
4. 80240054
Voor foutcode 80240020 werd deze oplossing geboden:
What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Bron: https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/

Dat heb ik gedaan. En bestand uit de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download kon niet verwijderd worden omdat het in gebruik was. Na opnieuw opstarten lukte dat wel.
16:16 uur De download is binnen en hij gaat direct door met Installatie voorbereiden
Ik ben benieuwd of het deze keer wel gaat lukken.

Op mijn netbook, draaiend op Windows 7 Starter, had ik Windows 10 ook gereserveerd. Ik heb in de root van C gekeken. Er is nog helemaal niets binnen gekomen van Windows 10 op dat netbook. Geeft niet. Kan over 11 maanden ook nog gebeuren. Dat netbook is volgens mij een probleemgeval voor Windows 10. Daarom zal Windows 10 daarvoor pas (veel?) later aangeboden worden, als dat al gaat gebeuren.

Met mijn nieuwste pc, die draait op Windows 7 Home Premium 64-bits, zal ik zeker niet overstappen op Windows 10.
 
Ik denk dat ik vanavond een n op n image maak van mijn windows 7 als backup, daarna windows 10 ga proberen. Ik heb de ervaring nodig voordat familieleden en vrienden vragen stellen erover. Die krijgen natuurlijk ook een keer die melding van de upgrade op hun computer.
 
de installatie bestanden waren hier geheel binnen gekomen ...in de map "source " zag ik dan ook de " instal.esd" vermeld staan ..
door deze instal.esd te kopiren naar een nieuwe map "esd2iso" genaamd en door in deze map ook de "decrypt.cmd " te plaatsen ..
en vermits ik deze "decrypt.cmd" opgestart heb via een rechtsklik en uitvoeren als administrator verkreeg ik de Windows 10 pro NL x64 bit .iso
***er was toen geen Media Creation Tool beschikbaar gesteld ...

de Windows 10 iso heb ik vervolgens virtueel opgeladen in een virtuele station en vandaar uit klikte ik de setup.exe aan ...
het gevolg was dat de upgrade opstartte en met succes 2 x uitgevoerd werd ..
1x op de SSD en 1x op een HDD
ik ben zeer tevreden over deze Windows 10 pro wetende dat dit systeem (desktop) inmiddels 13 jaar oud is ...
deze werd destijds aangekocht met XP 32 bit home edition ...
nadien werd er de vista home edition x32 bit er op gezet ... de vista werd vervolgens vervangen door een Windows 7 pro x64 bit ..
de Win7 werd vervolgens geupgrade naar de Win8 pro x64 en deze wederom naar de Win8.1 pro ..
deze Win8.1 pro werd de 28 juli al geupgraded naar de Windows 10 pro en dit zonder problemen ..


hier heb ik zelfs er een filmpje van gemaakt ... decrypt het esd bestand en bekom de iso
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu Windows 10 Pro gedownload en zal deze waarschijnlijk morgen gaan uitproberen.
 
Ik geef het op. Na Windows 10 voor de vierde keer (via Windows Update) gedownload te hebben, brak de installatie op hetzelfde moment af.
Nu had ik mijn camera in de aanslag, want de foutmelding (een BSOD) kreeg ik maar een fractie van een seconde te zien:

55ba4541ca2ee-Fout_bij_configureren_Windows_10.png


PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Ja, het zal wel. Maar waarom krijg ik zo'n BSOD alleen wanneer ik Windows 10 probeer te installeren en niet wanneer ik gewoon werk met het oude besturingssysteem Windows 8.1?
Ik heb de update Bijwerken naar Windows 10 Pro nu verborgen. Ik ben er wel klaar mee. In ieder geval voor vandaag. :mellow:
 
Ja, ik heb Windows 10 vanmorgen geinstalleerd op mijn laptop met Windows 7. Tot nu toe weinig problemen. Ik heb alleen de standaardbrowser moeten wijzigen en de contacten in google worden iets anders weergegeven. Ik ben benieuwd of er zich in de komende dagen toch nog probleempjes voor doen.
 
@kieken10: Nee, dat is niet normaal. Jij hebt 5 keer geprobeerd om je besturingssysteem bij te werken naar Windows 10 Home en dat is alle vijf de keren mislukt.
Dubbelklik in dat scherm op zo'n melding. Dat krijg je een foutcode te zien. En met die foutcode kun je weer verder zoeken naar de oorzaak waarom het bijwerken naar Windows 10 mislukt is.
Bij mij is het tot nu toe ook 5 x mislukt. Na een dubbelklik op die vermeldingen zag ik maar liefst 4 verschillende foutcodes. Bijna iedere keer weer een andere.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik installeer Windows 10 vooralsnog op een aparte SSD in mijn notebook om de RTM-versie te kunnen uittesten en of wat in een eerdere preview nog mogelijk was herhaalbaar is in de RTM-versie.
Ik doel bijv. op gadgets en de Windows 7 games, wat toen werkte en ook werkt in mijn huidige Windows 8.1 Pro.
Verder zal ik alle instellingen goed doorlopen om phone home instellingen te deactiveren.

Ben net bij Intel langs geweest in verband met de Intel Graka in mijn mijn notebook (HD40000).

Intel geeft aan dat een en ander middels de Windows update genstalleerd gaat worden: https://downloadcenter.intel.com/do...ro-and-HD-Graphics-Beta-Driver-for-Windows-10

Ik ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren met de chipset.....
 
Laatst bewerkt:
Elke keer deze fout krijg ik ""WindowsUpdate_80240020""
 
Ik las dat dan de inhoud van de installatiemap corrupt of niet volledig zou zijn.
Dat las ik hier: https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/
Voor foutcode 80240020 werd deze oplossing geboden:
What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.​

Dat heb ik gedaan. En bestand uit de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download kon niet direct verwijderd worden omdat het in gebruik was. Na opnieuw opstarten lukte dat wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan