• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hem er gisteren op gezet en eigenlijk nog geen problemen gehad. Alles lijkt goed te werken. Ook in apparaatbeheer niets vreemd te zien.
Dus we wachten af of het zo blijft.
 
net Windows 10 pro 64-bit op mijn reserve notebook Compaq Presario CQ70 genstalleerd die nieuw met Windows Vista Home 32-bit was gekomen en het loopt als een treintje moet ik zeggen. Ik had er wel al enkele maanden de preview insiders versie opstaan op een reserve harde schijf en vandaag pas een upgrade naar de definitieve versie uit gevoerd. Alles is zonder problemen verlopen en ik ga zo snel mogelijk al mijn pc's en notebooks ( van vrouw en zoon ) op Windows 10 zetten.
 
Ik las dat dan de inhoud van de installatiemap corrupt of niet volledig zou zijn.
Dat las ik hier: https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/
Voor foutcode 80240020 werd deze oplossing geboden:
What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.​

Dat heb ik gedaan. En bestand uit de map C:\Windows\SoftwareDistribution\Download kon niet direct verwijderd worden omdat het in gebruik was. Na opnieuw opstarten lukte dat wel.

Snap niet echt veel engels
 
Nou ik heb de upgrade uitgevoerd en het is goed verlopen. Computer draait snel en gelikt. kortom een geslaagde actie. Nu maar even kijken hoe ik mijn productkey tevoorschijn kan toveren voor het geval ik een keer een schone installatie wil doen. Ik had al ergens gelezen hoe dat moest. even weer zoeken.
 
@kieken10: Ok, hier mijn vertaling uit het Engels naar het Nederlands:

Foutcode 80240020 betekent het volgende: De installatiemap van Windows 10 is niet volledig of sommige onderdelen in die map zijn corrupt/beschadigd.
Dat gaan we repareren, en dat doen we zo:
1. Ga met de Verkenner naar deze map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download. Open die map Download en verwijder dan alles wat in die map staat. Lukt het niet om in een keer alles wat in die map staat, te verwijderen? Start dan de pc opnieuw op en verwijder daarna de rest van de items die in die map Download staan.
2. Als dat gebeurd is, sluit je de Verkenner.
3. Klik op de knop Start en type in het zoekvak dat pal boven de knop Start staat het volgende: cmd
Je ziet dan een lijst met resultaten verschijnen. Helemaal bovenaan in die lijst zie je cmd.exe staan. Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren. Type in het venster de volgende tekst: wuauclt.exe /updatenow (je mag die tekst natuurlijk ook selecteren, kopiren en dan plakken)
Druk dan op de Enter toets.
3. Ga daarna via Start > Configuratiescherm naar Windows Update. Windows 10 zal dan opnieuw gedownload worden. Hopelijk deze keer zonder fouten.
 
Nu maar even kijken hoe ik mijn productkey tevoorschijn kan toveren voor het geval ik een keer een schone installatie wil doen. Ik had al ergens gelezen hoe dat moest. even weer zoeken.


start een "regedit " op
ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "
 
Ik heb inmiddels Windows 10 genstalleerd en ik vind het tot dusver een verademing tov Windows 8.1. Bij mij ging alles vlekkeloos. Ik was wel vergeten mijn favorieten veilig te stellen onder Explorer, want die kan ik niet meer vinden helaas.

GRTZ CompGerd
 
je kan de favorieten importeren vanuit een andere browser ..
klik op de 3 puntjes om het menu te openen van de edge browser..
klik verder op " instellingen " en klik op favorieten importeren vanuit een andere browser ..

Ashampoo_Snap_2015.07.30_20h58m35s_003_.png Ashampoo_Snap_2015.07.30_21h01m36s_004_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goeie tip en bedankt EMI, het is gelukt.

GRTZ CompGerd
 
Heb windows 10 gedownload via de door jou opgegeven link YdieresiS.
Ik had er windows 7 op staan en heb alles behouden bureablad is gelijk gebleven.
Je hebt 1 maand de tijd om weer terug te gaan naar windows 7.
Ziet er verder goed uit was wel even aan het zoeken naar favorieten maar heb die terug gevonden.
Er is mij verteld dat windows 10 blijft en er alleen updates komen ( Het wordt net als bij Aple ).
Als het mij niet aanstaat komt windows 7 er weer op tot die verdwijnt net als XP.

O ja ik ben 70 jaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik haalde hier een versie op:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
en met veel geduld (wel -tig keer zo'n balkje van 0-100%) kwam er aan na een uur of wat een upgrade van W 7 naar W 10 waarbij alles intact gelaten was. Met classic shell (voor W 10) ook een rustig startmenu. Uiteraard nog niet alles bekeken, zoals Edge en zo.
 
Bij mij was windows 10 in eenmaal geinstaleerd op een Toshiba Satellite 50A met 8 Gb geheugen en de Intel i5 processor.

Bedankt voor de link, dat zoeken is niets voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
om de productkey of licentiesleutel te vinden kan dat ook heel simpel via het progje Speccy dat gratis is te downloaden, gewoon even intikken in google en je komt zo op de linken terecht.
 
je bent niets met deze licentie ik bedoel hiermee dat je deze niet kunt gebruiken om een verse installatie te activeren ..
je kan deze wel gebruiken om een verse installatie op te starten maar de Windows zal niet geactiveerd zijn .
 
ja Emi ik ben eens benieuwd wat het gaat geven indien ik na juli 2016 opnieuw wil installeren. Zelf heb ik er geen probleem mee om eerst Windows 7 of 8 ( 8.1 ) te installeren en nadien een upgrade naar Windows 10 uit te voeren maar zal dit dan nog gratis zijn of niet na juli 2016, de toekomst zal het wel uitwijzen. Ik heb Windows 10 nu al op 2 notebooks genstalleerd ( telkens de pro versie ) en vandaag ga ik op een 3de notebook een home versie installeren. Op de 2 vorige stond op 1 Windows 8.1 en op de andere een Windows 7 ultimate. Op diegene die ik vandaag ga doen staat Windows 7 home. Indien dit niet meer gratis is na juli 2016 schakel ik gewoon over op de vorige versies en heb ik toch een jaartje kunnen genieten van Windows 10.
 
je begaat weer een fout ...
diegene die de upgrade hebben gedaan die kunnen ook nadat het gratis upgraden gestopt word eind juli 2016 de pc gewoon vernieuwen via de herstel optie die aanwezig is ...de vernieuwde Windows zal ook dan geactiveerd blijven ... echter is het niet meer mogelijk om zoals jij aangeeft om eerst terug een oudere Windows te installeren en deze dan weer te upgraden met deze ingebakken licentie ..( die dus aanwezig is in de huidige beschikbaar gestelde gratis upgrade Windows 10 ).
 
indien je dan uw Windows vernieuwd met de herstel optie kan je dan ook kiezen om alle bestanden en app's mee te verwijderen Emi of is dit onmogelijk. Ik doe normaal altijd een clean install als ik Windows installeer kwestie om zeker te zijn dat eventuele spam, malware en virussen en dergelijke zeker geen resten kunnen nalaten.
 
ja je kunt aangeven om ook alles te verwijderen ...dit word er zelfs vermeld ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan