• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Heb jij windows 10 al geinstalleerd, of wanneer ga je dit doen?

Heb jij Windows 10 al geinstalleerd?


  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
ha ok bedankt, dan zal ik in de toekomst dit wel eens proberen.
 
Ben heel blij met jouw bericht. Nu ben ik zeker dat ik ook nog wacht om te installeren. Ben nog steeds tevreden met windows 7. Bedankt.
 
Mijn download is binnen en staat gereed om te upgraden:
55bc916ee3113-w10_upgrade.JPG

Ik wilde vandaag gaan upgraden, maar ik zie een heleboel foutmeldingen in mijn systeem logboeken sinds de download.
Dus ik wacht nog even.
 
Gisteravond en vandaag twee pc's hier in huis voorzien van een update naar Windows 10. Beide gedaan zonder zaken te behouden en beide gegaan zonder enige problemen. Werkt lekker Windows 10 :)
 
Hier draait win 10 nu ook.
ziet er goed uit.
 
@kieken10: Ok, hier mijn vertaling uit het Engels naar het Nederlands:

Foutcode 80240020 betekent het volgende: De installatiemap van Windows 10 is niet volledig of sommige onderdelen in die map zijn corrupt/beschadigd.
Dat gaan we repareren, en dat doen we zo:
1. Ga met de Verkenner naar deze map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download. Open die map Download en verwijder dan alles wat in die map staat. Lukt het niet om in een keer alles wat in die map staat, te verwijderen? Start dan de pc opnieuw op en verwijder daarna de rest van de items die in die map Download staan.
2. Als dat gebeurd is, sluit je de Verkenner.
3. Klik op de knop Start en type in het zoekvak dat pal boven de knop Start staat het volgende: cmd
Je ziet dan een lijst met resultaten verschijnen. Helemaal bovenaan in die lijst zie je cmd.exe staan. Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren. Type in het venster de volgende tekst: wuauclt.exe /updatenow (je mag die tekst natuurlijk ook selecteren, kopiren en dan plakken)
Druk dan op de Enter toets.
3. Ga daarna via Start > Configuratiescherm naar Windows Update. Windows 10 zal dan opnieuw gedownload worden. Hopelijk deze keer zonder fouten.

Dankje ik doe het morgen enkele dagen niet thuis geweest, hou je op de hoogte
 
@kieken10: vrij veel mensen krijgen blijkbaar die foutmelding. Op dit moment is het advies van Microsoft om nog niets te ondernemen, maar een tijdje (een paar dagen of weken) te wachten:
Dit is een onverwachte melding die aangeeft dat de eerste fase van de installatie niet afgerond kan worden. Dit is het grootste software upgrade event ooit en we voeren dit op een dusdanige manier uit zodat iedereen de best mogelijke ervaring kan hebben. We adviseren dan ook om te wachten tot je op je systeem de melding krijgt dat de upgrade klaar staat om uitgevoerd te worden, en om dan vervolgens de instructies op het scherm te volgen.

Het is belangrijk om te weten dat er geen probleem is met je reservering of je upgrade download. De upgrade download is niet corrupt zoals op sommige paginas gemeld wordt, en je zult alsnog een notificatie krijgen in de komende dagen of weken zodra je systeem klaar is om te upgraden.
Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...0/a321db50-dafd-4344-ae8b-4eba6ab52a0c?auth=1 (Emi maakt daar elders op het forum ook al melding van)

Als je daar het volledige antwoord leest van DaveC, dan zie je dat je zelf ook wat kunt gaan wijzigen in het register. Als je daar geen ervaring mee hebt of huiverig voor bent, dan kun je het beste gewoon wachten, totdat je de melding krijgt dat je systeem klaar is voor de upgrade naar Windows 10.
 
Vandaag heb ik op mijn HP Mini netbook Windows 7 Starter vervangen door Windows 10.
Wel wat aanloopprobleempjes. Zo verdween de taakbalk niet automatisch, terwijl dat toch aangevinkt stond. En het automatisch verbergen van de taakbalk is absoluut noodzakelijk bij een resolutie van 1024 x 600. Anders zijn de onderste knoppen in veel vensters niet bereikbaar. Maar dat was verholpen na een herstart.
Om de knop Zoeken (die staat pal rechts van de knop Start) te laten werken, moest ik de netbook 3 x herstarten.
Diverse programma's werken niet meer of zijn zomaar verdwenen. Zo was Speccy verwijderd en ook mijn wachtwoordmanager Sticky Password. Opnieuw de nieuwste versie van zo'n programma downloaden en installeren verhielp meestal dat probleem. Soms is van een programma nog geen versie ontwikkeld die geschikt is voor Windows 10.
Ik had gelezen dat programma's die werkten onder Windows 7, doorgaans ook zouden werken onder Windows 10. Dat klopt dan toch niet helemaal. Maar dat is geen ramp. Ik vind het leuk om te ontdekken hoe Windows 10 werkt, waar je de diverse instellingen vindt enz.
 
In ben terug naar Windows 8,1 gegaan.
Vrijdagavond kreeg ik ineens last van een hyper actieve muis in Windows 10 Pro.

Waar de muiswijzer ook over ging - alles werd aangeklikt en startte op.
Surfen werd te gek voor woorden.
Aktieve links werden alle geopend in nieuwe tabs.

Heb toen de Windows 8 Chipsetdrivers genstalleerd en na opnieuw opstarten werkte alles weer normaal.
Tot vanavond, toen begon het gelazer met de muis weer; ook het touchpad veroorzaakte het zelfde.
Klikken op de startknop veroorzaakte het aan en uit knipperen van het startmenu.

Afsluiten kon ik gelukkig via de aan/uit knop van de computer.
Maar afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet.

Ik heb het notebook uitgezet en ben een paar biertjes gaan drinken.
Maar wederom, na het aanzetten weer die hyper actieve toestanden.

Inmiddels is Windows 8.1 druk bezig met updaten.
 
Ik heb ook een Lenovo notebook Abraham54 een type B590 en Windows 10 pro genstalleerd sinds 2 dagen en alles loopt gelijk een trein, geen probs hier.
 
Ik installeer windows 10 pas medio volgend jaar, wanneer bijna alle zwakke punten en problemen verholpen zijn.
Mijn windows7 Home (x64) doet het prima en doet alles wat ik er van verwacht. Gn Windows10 avontuurtjes voor mij.
 
Goedemorgen allen.

Ik denk er net zo over als HansGu, zoals ik het allemaal lees in het topic Windows 10.
Wat een trammelant allemaal.
Heb op mijn beide computers Windows 8.1 staan, en ben daar dik over te spreken.
Op de 1 heb ik Windows 10 gereserveerd, maar die weigerd ik dan wel als ik er bericht over krijg.
Denk zelf nu gewoon een kant en klare te kopen met Windows 10 er op.Als ik een
computer wil vernieuwen.
 
Ach, er zijn berichten te vinden dat Windows 10 mogelijk toch te snel is uitgebracht, dit vooral om in de winkels nieuwe PC's met Win 10 te hebben liggen eer het nieuwe schooljaar gaat beginnen.

Dat na installatie van de upgrade er een update van 1GB wordt genstalleerd zegt wel iets.
En in Oktober a.s. staat er weer een grote update te wachten.
 
Zaterdag probleemloos op laptop genstalleerd, op mijn desktop waar ik meestal mee werk, wacht ik nog, eerst eens zien hoe alles werkt, heb wel nog de preview staan op een andere HD van mijn desktop, krijg daar geen melding om up te graden naar win 10.
 
Tot nu toe ondervind ik geen enkel probleem met Windows 10. Draait echt super bij mij thuis op twee systemen.
 
ook hier geen problemen vast gesteld op een 13 jaar oude desktop.
 
Hoi Abraham. Ik heb gisteren contact gehad met jouw terwijl je de computer van mijn dochter aan het helpen was. Ook ik heb last van een hyper mousepath. Ik heb een Toshiba laptop.
 
Ik ben inmiddels weer terug naar win 7. Spreekt mij meer aan.
Als win 10 zich weer aanbied, kan im de upgrade verbergen?
 
Ik kon gisteren de upgrade niet uitvoeren want hij heeft problemen met de boot, ik denk dat hij niet accepteert dat ik naast Windows een Linux draai
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan