• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zijn anchor-links 'uit'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiaRa

Gevestigd lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Ik heb een pagina met anchor-linkjes, interne linkjes dus die verwijzen naar een kopje op diezelfde pagina (ik noem het gemakshalve vaak 'springlinks')
Iemand zei me 'dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer hoor'.
Ik was daar erg verbaasd over.

Wat is jullie mening?
Zijn anchor-links inderdaad 'uit'? En waarom dan?
Of kan ik het gewoon blijven gebruiken?
 
Ik zie ze inderdaad niet zoveel meer. Maar als het bij jou goed werkt, zie ik weinig reden om iets te veranderen.

Ik denk dat men tegenwoordig meer gebruik maakt van javascript/css, waarbij je bijvoorbeeld in een pagina zelf tabbladen kunt maken. De pagina verschuift dan niet, je krijgt alleen iets anders te zien in het veld wat gekoppeld is aan die tabs. Wat je ook tegenkomt is ongeveer hetzelfde maar dan met ajax (javascript/xml/css), waarbij de pagina blijft staan, maar je andere data uit een database krijgt te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
'Dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer hoor' klinkt haast een de uitspraak van iemand die vooral hippe dingen wil maken. Heb je ook gevraagd naar de reden? Want dat is natuurlijk interessant om te weten, ook om te waarde van zo'n uitspraak te kunnen bepalen.

Zolang jij je bezoekers met een anchorlink snel en overzichtelijk naar een bepaald onderdeel van je website laat klikken is er niets aan de hand. Sterker nog, het w3 consortium, dat verantwoordelijk is voor de standaardisatie van html, maakt zelf ook veelvuldig gebruik van deze weblinks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan