• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wuauclt.exe /updatenow| Krijg je een product key?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouzywouzy

Vaak hier
Lid geworden
7 nov 2010
Berichten
591
Waarderingsscore
1
Hallo iedereen

Ik heb net de wuauclt.exe /updatenow manier toegepast en zou graag willen weten of je via deze manier ook een product key toegestuurd krijgt van Microsoft. Anders kan ik de download maar beter annuleren en wachten op de notificatie van Windows zelf omdat ik graag een reinstall wil doorvoeren na de upgrade.

Zijn er mensen die via deze manier de upgrade hebben uitgevoerd die mijn vraag kunnen beantwoorden?

Groetjes Bouzy

Noot: De MediaCreationTool geeft de veelzeggende foutmelding "Er is iets gebeurd."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee er word geen key toegestuurd of vermeld ..
indien echter jouw huidige systeem een legaal verkregen licentie heeft dan word ook de upgrade Windows 10 geactiveerd jij hoeft zelf geen key inn te geven .
 
Dankjewel Emi.

Ik heb de key echter wel nodig om na de upgrade via de iso file een verse installatie uit te voeren, dus bij deze annuleer ik de download.
 
je dient dus eerst de upgrade te doen de key vind je via een keyfinder of door zelf in het register te gaan zoeken ...

start daar voor een "regedit " op
ga naar HKey-Local-Machine \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ SoftwareProtectionPlatform
dubbel klik deze laatste en je ziet de key in het linker veld onder de naam " BackupProductKeyDefault "
 
Deze tip van je heb ik al in een ander topic gelezen maar deze laat geen item met de naam " BackupProductKeyDefault ".

Hierbij een screenshot:

Knipsel.PNG

Ook de zoekfunctie levert helaas niets op.

--- Update ---

Op zich staat de win7 key gewoon op de achterkant van de laptop, maar als die eenmaal overgezet is op win10 moet ik wel aan de nieuwe aankunnen natuurlijk. Ik denk dat afwachten gewoon het beste is.

Bedankt voor je reactie Emi !!
 
welke win7 versie draait er bij u ... of staat er nu een windows 10 er op ... zo ja welke versie : home , pro of de enterprise ?
klik dan eens op de Windows toets +X en kies systeem ..
is deze dan ook geactiveerd ?

*wat mij al direct opviel is dat het scherm bij mij veel meer laat zien dan bij u ...

55ba55ed7933b-Ashampoo_Snap_2015.07.30_18h49m44s_003_.png
 
Deze laptop draait op een geactiveerde Windows 7 met SP1.

En nog altijd geen melding om Windows te upgraden. Ik was nochtans een van de testers, voor ik Windows 10 er af gegooid heb tenminste. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel Emi.

Ik heb de key echter wel nodig om na de upgrade via de iso file een verse installatie uit te voeren, dus bij deze annuleer ik de download.

Dat gaat niet lukken hoor . Een upgrade is geen verse installatie uitvoeren .Een Upgrade is je huidige OS opwaarderen naar een nieuwere hogere versie. Bij een verse installatie begin je vanaf 0 en heb je een nieuwe licentiecode nodig en met de produktcode ga je jouw windows dan activeren .
De Upgrade is n jaar gratis , een nieuwe installatie niet !!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb De MediaCreationTool aan de praat gekregen door de landinstelling van Belgi naar de VS te veranderen. Mijn key wordt in Windows 10 mooi weergeven in het register en hij werkt wanneer ik via de ISO file een verse installatie probeer uit te voeren. Maar die is al (min of meer) uitgevoerd door de upgrade omdat ik er voor gekozen heb om geen apps te behouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat niet lukken hoor . Een upgrade is geen verse installatie uitvoeren .Een Upgrade is je huidige OS opwaarderen naar een nieuwere hogere versie. Bij een verse installatie begin je vanaf 0 en heb je een nieuwe licentiecode nodig en met de produktcode ga je jouw windows dan activeren .
De Upgrade is n jaar gratis , een nieuwe installatie niet !!!

Eindelijk iemand die het snapt, zo heeft microsoft het mij dus ook telefonisch uitgelegd. Maar het is aan dovenmans oren gericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan