• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

goed verhaal over windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is mij nu ook volkomen duidelijk.

Windows 10 schoon installeren is in eerste instantie niet mogelijk, omdat je geen licentie kan ingeven.

Je zal dus eerst Windows 7 of Windows 8 moeten upgraden met Windows 10.
Daarna kan je dan via bijv. de Windows Product Key Viewer de licentie uitlezen die Windows 10 gebruikt en met die licentie kan je dan een schone installatie van Windows 10 doen.
 
Inderdaad zo kun je de product key vinden. Alleen de vraag als je hem opnieuw installeert of microsoft hem dan ook accepteert als legaal.
 
Abraham54 zoals ik in een nieuw topic al aangaf kan dat tot 29 juli 2016. Daarna kan dat niet meer en zul je of je oude versie van windows moeten installeren of je moet windows 10 kopen.
 
Daar ben ik dan met Win 10.
Een oudere Seagate HD in mijn notebook gedaan.
Eerst Windows 7 genstalleerd en gaktiveerd met de licentie van mijn notebook.
Op de tweede partitie de ISO van Windows 10 Pro x64 met 7Zip uitgepakt en geopend.
Met rechts geklikt op de setup.

Het installeren van de upgrade duurde vooralsnog wel langer dan ik had gedacht.

Maar, alles is goed gegaan.
En hoera: in local AppData was de map Windows gadgets in de Microsoft map toch aanwezig.
De door mij gebruikt gadgets daarin teruggezet.
Allereerst in het Win 10 startmenu alle tegels op non aktief gezet en eentje verwijderd.
Daarna de nieuwste versie van Classic shell genstalleerd en DesktopGadgetsRevived-2.0.exe met adminrechten genstalleerd.

Maar het internetten (Firefox) geeft toch problemen - voorbeeld: ondanks gedeaktiveerde Smartscreen kan ik niks naar www.imgdumper uploaden.
Het uploaden van een afbeelding blijft op 0% staan.

Surfen naar Chip.de en NOS teletekst is omgeven met problemen.

Dus de HD met Windows 10 Upgrade erop ga ik verwijderen uit mijn notebook en keer dan terug naar Windows 8!
En dan wacht ik verder af wat anderen te melden hebben over Windows 10 aleer ik een hernieuwde poging onderneem.
Overigens heb ik de licentie voor een schone installatie van Windows 10 inmiddels opgevist.

Mijn Windows 10 heeft schijnbaar een flinke update te verwerken gekregen.
Na het opnieuw opstarten (duurde wel even) Firefox weer opgestart en nu kwam imgdumper.nl vlot in beeld.
Ook de eerste upload was nu vrijwel meteen gedaan:

Mijn desktop:



Dito met startmenu:



Een en ander geeft mij nu toch het idee om een schone installatie te gaan doen.
 
Laatst bewerkt:
Abrahm54 begint jouw code ook met VK7JG en eindigd op 3V66T?
 
Overigens las ik dat het met onze privacy in Windows10 slecht is gesteld. Las daarstraks een stukje van de consumentenbond. Daarnaast tracht Microsoft Firefox de nek om te draaien...
 
Abrahm54 begint jouw code ook met VK7JG en eindigd op 3V66T?

Hebben wij dan allemaal dezelfde code, bij mij idem. Is een Pro-versie.
 
de Windows 10 home code begint met TX9XD ( de laatste 2 zijn X - D )
de Windows 10 home Single Language code begint met 7HNRX
de Windows 10 Pro code begint met VK7JG
de Windows 10 Enterprise code begint met NPPR9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben een home tegen gekomen die begint met YTMG3
 
ik denk dat dit systeem afhankelijk is... een Medion HP of Acer enz...
 
nou bij pro beginnen de meeste met VK7JG, maar ik heb een medion laptop en ik denk dat er meer van asus, hp, acer in omloop zijn.
Maar heb je mijn ander topic hier gelezen m.b.t. de default code?
 
Ik heb nu windows 10 draaien op de M-SATA SSD en wel op de systeempartitie van Windos 8.1 Pro.
Dit maal koos ik voor een upgrade zonder apps mee te menem uit de oude Windows.

Firefox: daarvan heb ik de bestanden van Win 8 uit overgezet en alles werkt.
 
Ja, ik bedoelde te zeggen dat de grote baas van Firefox recent klaagde over het feit dat Microsoft in de nieuwe windows10 opnieuw alleen de eigen webbrowser duidelijk zichtbaar aanbied (naar de anderen moet zorgvuldig worden gezocht).

Hij verwees daarbij naar de (door Microsoft verloren) miljoenenrechtszaak m.b.t. de vorige webbrowser van Microsoft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad heeft Mozilla op windows 10 behoorlijk gescholden.
Het probleem zit er vooral in dat het instellen als standaard browser lastiger geworden is en daar doelt hij op.
 
De advocaten zullen waarschijnlijk goed hebben uitgezocht of nieuwe claims te verwachten zijn :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan