• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bootsectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Ik gebruik sinds kort Windows 10 en ik vraag mij af, of Windows 10 ook een aparte Bootsectie heeft, zoals Windows 8.1. Zo niet, hoe is het opstarten dan geregeld in Windows 10? Ik hoor het antwoord graag,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Aparte bootsectie? wasda?

W7 en later gebruikt de na de GPT of MBR de BCD.
 
Ja dat bedoel ik; heeft Windows 10 ook zoiets als de MBR?

Cor
 
Is os onafhankekijk.
De gpt of mbr staat in startsector om de schijf aan te kunnen spreken en daar staat de vewijzing naar de bootloader van het os.
 
Laatst bewerkt:
Dat wilde ik weten. Bedankt Lange Pier.

Cor
 
Dankjewel Lange Pier, maar ik heb wel een SSD en mijn Engels is overigens belabberd.
Trouwens over SSD gesproken; ik meen te merken, dat ondanks het feit dat ik inderdaad een SSD-Schijf gebruik, deze niet meer de snelheid heeft die hij in het begin had. Is dat mogelijk en zo ja, is daar iets aan te doen?

Groet,
Cor
 
Merk en type?
De meeste sites die het goed uitleggen zijn die met in Engelse taal, op de Nederlandse vind je alleen sites waar het niet echt wordt uitgelegd en die Engelse kun je nog altijd door de Google vertaler gooien.

Staat ook een gpt of mbr op maar staat in een schrijfbaar blijvend geheugen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive
 
Bedankt voor jouw reactie,

Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan