• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win ISO branden in Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ook linux mint op die pc
geprobeerd die ISO met het brandprogramma te branden
zelfde melding als in win 10.
Retry failed ,power calibration area error



ik had een herstart gedaan @pdexie


ik ga dit proberen
Disable IMAPI Service (Work's in most cases):

Launch Control Panel -> Administrative Tools -> Services .
Browse for "IMAPI CD-Burning COM Service", Right-click on it and select properties.
Change Startup Type to Disabled.
Click Apply and Reboot.



Read more: How To Fix "Power Calibration Error" While Burning CD/DVD | Megaleecher.Net http://www.megaleecher.net/Fix_Power_Calibration_Error#ixzz3hegQb2JL

--- Update ---

waar vind ik dat in win 10
ik zie het niet bij service
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het niet.
Waarom een DVD-rom branden als je Windows 10 ook via USB-stick kan opstarten om te installeren, de installatie gaat dan veel sneller dan middels DVD.
Gebruik Rufus om een opstartbare Windows 10 USB stick aan te maken.
 
Ik denk dat vanschagen toch graag wil weten waarom hij opeens geen dvd's meer kan branden en nog wel cd's.

Als ik me niet vergis, dan zitten er in een dvd brander 2 laser diodes:
1. een met rood licht en een golflengte van 650 nm om dvd's mee te branden
2. en een met infrarood licht en een golflengte van 780 nm om cd's mee te branden.

Hier meer info: https://en.wikipedia.org/wiki/DVD#Technical_information.
Kijk daar onder Laser en optics.

Het kan heel goed dat je nog wel cd's kunt branden, maar geen dvd's.
Bij dvd's luistert het veel nauwer om een dvd goed te branden. Ga zelf maar na: uiterlijk zie je geen verschil tussen een cd of een dvd schijfje, maar op een dvd past bijna 7 x zoveel aan data. Dat betekent dat alles veel dichter op elkaar gebrand moet worden. De geringste afwijking of het kleinste beetje vuil voor de lens zal ervoor zorgen dat een dvd niet meer goed gebrand kan worden.

Jij kreeg de foutmelding: Power calibration error.
En je gaat nu de aanwijzingen op deze pagina uitvoeren: http://www.megaleecher.net/Fix_Power_Calibration_Error#axzz3hf0k5RT7
Lees ook de commentaren. Bij sommigen hielp het om de lens schoon te blazen.

Helpt dat niet, dan zou ik een nieuwe dvd-brander kopen. Ik weet niet of het om een laptop gaat of om een desktop pc. Bij een desktop pc ben je voor zo'n 20 euro klaar.
 
het is een desk top.

maar ik wou dit proberen,maar vind het niet in win 10

Disable IMAPI Service (Work's in most cases):

Launch Control Panel -> Administrative Tools -> Services .
Browse for "IMAPI CD-Burning COM Service", Right-click on it and select properties.
Change Startup Type to Disabled.
Click Apply and Reboot.
en ik wil gewoon dat de brander werkt,heeft niks met die windows.iso te maken
want die het ik op dvd gekregen met een externe dvd brander
 
Ik kan de "IMAPI CD-Burning COM Service" niet eens vinden in Windows 7. Zou dat advies alleen gelden voor Windows XP?
Lens reinigen al geprobeerd?
 
ik heb geblazen,en schoonmaak dvd gebruikt,geen resultaat,doet het niet.

@Lange pier ,ik heb nog een paar pc's die ik niet gebruik,daar kan ik de brander wel uit halen.
maar ik vind het vreemd dat met win 7 de dvd gewoon gebrand werden en opeens naar update naar win 10,niet meer.

--- Update ---

firmware geflasht,helpt ook niet

dvd brander ATA is dat de zelfde aansluiting als SATA???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon even een andere dvd brander erin (je hebt er genoeg immers), dan weet je of het aan de brander ligt.
Kan toeval zijn dat de brander het begeven heeft, vlak nadat je er Windows 10 op hebt gezet.
 
ja ga ik van de week eens doen
bedankt allen

--- Update ---

met compressor geblazen helpt ook niet
 
Ik kan nog dit toevoegen.

Windows 10 heeft twee dagen in mijn notebook gezeten.
Op een m-SATA-SSD.
Verder zitten er een 1TB harddisk en een nieuwe 2TB harddisk in mjn notebook.
Na Windows 8.1. terug te hebben gezet werd de 2TB HD niet meer herkent.
Een oudere HD op zijn plaats gemonteerd en die werd wel herkent, dus de SATA aansluiting bleek in orde te zijn.

Ik heb ter controle daarna de 2TB in een USB-2 behuizing gedaan en aangesloten - het duurde even - maar toen werd de HD volledig herkend.

Teruggezet in mijn notebook en na Windows te hebben opgestart werd de HD gelukkig nu wel herkend.
 
andere dvd brander erin gedaan en het werkt nu.
bedankt allemaal

--- Update ---

ik krijg geen meldingen meer van NCF per mail
MAC,thunderbird,het is altijd goed gegaan.??????
vinkje weer aangeklikt eens kijken of ik nu wel wat krijg :D

--- Update ---

nu dan???


veranderd steeds in geen notificatie????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent blijkbaar de enige niet. Bij mij staat het op "Directe e-mailnotificatie" en daar blijft het ook op staan, maar toch krijg ik sinds 2 dagen helemaal geen e-mailnotificaties meer van het NCF.
Ik heb eerder in dit topic gereageerd, dus zou ik zo'n notificatie moeten krijgen na jouw reactie. Niet dus.
Voor mij is dat geen ramp; ik klik een of twee keer per dag op Nieuwe berichten", maar als je een vraag hebt en op een antwoord wacht, dan zou zo'n e-mailnotificatie toch wel erg prettig zijn.
Een oplossing heb ik helaas niet voor je.

Overigens krijg je geen notificatie als je zelf een reactie of vraag post. Je weet immers zelf wel dat je dat gedaan hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan