• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 afsluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJvD

Vaak hier
Lid geworden
2 feb 2013
Berichten
539
Waarderingsscore
2
Beste mensen,
na het installeren van Windows 10 (via pictogram) lukt het niet meer om mijn laptop af te sluiten.
Afsluiten lijkt goed te gaan, scherm wordt zwart, maar daarna blijft de power knop verlichting branden en ook de fan blijft draaien.
Uiteindelijk lukt het dus alleen om de powerknop enige tijd ingedrukt te houden.
Laptop is Dell Latitude E5410.

Note: ik heb dit ook gemeld bij de MicrosoftCommunity

Wie weet raad?
groet, Jan
 
En daarna opnieuw opgestart en nogmaals laten afsluiten?
En hoe heb je afgesloten bij mij ging het de eerste keer verkeerd via de powerknop, via menu afsluiten ging wel goed, daarna ging het ook goed met de powerknop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste pdexie,
Heb alles geprobeerd via menu afsluiten, dat lukt niet. Alleen via power-off knop langdurig ingedrukt te houden lukt het.
Hebben we het over dezelfde power-off knop? De hardware knop bedoel ik, waarmee je ook je systeem aan zet.

Inmiddels heb ik gemerkt dat wanneer ik eerst kort op de power-off knop druk, het systeem in een soort slaapstand gaat, als ik dan nogmaals kort op de knop druk dan komt het systeem weer terug en als ik daarna via het menu afsluit, dan gaat het goed. ?!?!
Daarna systeem opstarten en via menu afsluiten, gaat het weer niet goed.
 
Dan zou ik het volgden doen: ga naar configuratiescherm , dan naar energie beheer, kies dan gedrag van de aan/uitknoppen bepalen.
Kijk daar of bij actie als ik op de aan/uit knop druk afsluiten staat.
Staat dat er wel verander die dan eens naar sluimerstand, opslaan en daarna weer veranderen naar afsluiten en opslaan.
Het kan gebeuren dat er ergens een hikje heeft gekregen zeg maar.
 
Hoi pdexie, de instellingen zoals jij beschreef stonden inderdaad op slaapstand ingesteld. Ik heb dat veranderd in afsluiten, helaas zonder resultaat.
Standaard stond bij mij alles onder Samsung High Performance, dat heb ik op gebalanceerd ingesteld en daar ook ingesteld dat aan/uit knoppen op afsluiten stonden, toepassen en ok gegeven, echter nog steeds zonder resultaat.
Heb jij enig idee welke de beste instelling is Samsung High Perf of Gebalanceerd ?
 
Ik denk zelf dat dat weinig uitmaakt, die van samsung komt uit de fabriek zeg maar en is wat samsung zelf zo heeft ingesteld, bij mijn medion laptop staat de instelling op gebalanceerd.

Schiet me nog iets te binnen, heb je de laatste bios versie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pdexie, bedankt voor het meedenken, ik laat het hier weten zodra er een oplossing is

--- Update ---

Heb idd een oud bios, ben het nu aan t downloaden. Je hoort het resultaat nog, heb je enig idee hoe lang zoiets duurt?
Scherm ging op zwart en hdd lampje knippert al een poosje (is voor mij namelijk de 1e keer dat ik dit doe)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb van de Dell site versie A11 gedownload (dacht ik), maar hij staat nog steeds op A10
Morgen weer verder want ik zag op Google ook een A14 versie staan voor de Latitude E5410.
Maar hoe lang moet zoiets duren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
beste vanschagen, ik kan daar geen download link vinden voor de patch
 
het gaat erom of je die update hebt die er genoemd word????
 
Beste allemaal, voorlopig is de oplossing, eerst in slaapstand, dan afsluiten, dan gaat alles goed.
 
Beste Abraham54, ik ben een beetje huiverig om de bios te updaten. Op de site van Dell kom ik namelijk het bericht tegen dat de Latitude E5410 niet wordt ondersteund voor Windows 10. Of heeft dat niets met elkaar te maken? Wat te doen als het mis gaat?
 
Het maakt niet uit in welke Windows versie jij die update installeert.
Als je biosupdate opstart zoals ik heb beschreven - zal di update zelf windows afsluiten en nog voor de eerste opstart het bios gaan flashen, ook dat kan je volgen via het beeldscherm.
 
Nou, op hoop van zegen dan maar...
Als je niets meer van mij hoort...

--- Update ---

JIPPIE !!!
Bios update is gelukt en het systeem kan ik weer op een normale manier afsluiten.
Abraham54 en alle anderen: MIJN DANK IS GROOTS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan