• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Overgang naar Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik krijg net een melding bij het downloaden naar Win 10 Hellas kan Win 10 niet op deze PC worden uitgevoerd.
Reden:Compatibiliteitsprobleem..Nvidia Geforce 7050PV/Nvidia nforge 630a
De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt voor Win 10
Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning!

Ik heb alles afgezocht maar ik heb de laatste update
Wat nu???

Mvg schorpioen 40
 
zijn er bij u 2 videokaarten aanwezig omdat je dus Nvidia Geforce 7050PV / Nvidia nforge 630a vermeld.
 
Ik heb de kast geopend:geen videokaarten aanwezig.
Beeldscherm rechtstreeks op moederbord.(Asrock-Alive NFG7G-FullHD)
 
dan dien je eens te zoeken naar een mogelijke nieuwe driver voor je moederbord of je koopt je een losse videokaart aan ...
deze vervangt dan deze van je moederbord
 
Ik heb gisterenavond zo'n zelfde probleem gehad en dit vanmorgen opgelost door eerst de chipset driver te installeren. Die kan je gewoon van 8.1 pakken. heb je 64 of 32 bit genstalleerd?
 
Lange Pier heb hem genstalleerd (alleen hoe doe ik dat in compatibiliteitsmode,kan het niet vinden!)
maar geen resultaat,ik zoek verder!

Mvg schorpioen40

--- Update ---

Rubensky,waar vind ik die chipsetdriver?? Ik heb 32 bits Win 8.1 Pro genstalleerd!

Mvg schorpioen40
 
Abraham,uitgevoerd zoals je aanraadde echter het heeft geen resultaat gehad!
Houd dat nu in dat ik op deze pc geen Win10 kan installeren?(hij draait perfect op Win 8.1)
Ik kan nl nergens grafische drivers vinden waarom wordt gevraagd.
Heb je misschien nog een oplossing???

Mvg schorpioen40
 
Ik zou nog even geduld hebben als ik jou was.
Windows 10 RTM zit nog vol kleinere problemen, er komt deze of anders volgende week een systeemupdate uit - geen nieuwe onderdelen voor Windows 10 maar een een grote update om Windows 10 stabieler te maken!


Videokaart: NVIDIA GeForce 7050
Chipset: nForce 630A MCP

Dit is een gecombineerde chip van nVidia voor Intel processor: http://www.nvidia.com/object/mcp_intel_techspecs.html

Mogelijk dat Windows 10 daar geen driver voor heeft.

Indien jij nu hier kijkt: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=124428, download dan het betreffende MediaCreationTool en start dat op met administratorrechten.

Indien er comptabiliteitsproblemen zijn, krijg je dat te zien!
 
Abraham,uitvoeren zoals jij omschreven hebt,dus optie 2??
 
Nee - in jouw geval de eerste optie nemen.
Want download jij de ISO (tweede optie) - vindt er geen comptabiliteitscontrole plaats.
 
Abraham,BEDANKT!!!!!
Uitgevoerd zoals jij voorstelde:Draait PERFECT!!

Toch nog een vraagje:stel Win 10 bevalt niet kan ik dan terug naar Win 8.1??
Zoja,Hoe en kan ik daarna weer toch weer terug naar Win10??
(je weet maar nooit!)
Maar ik ga nu eerst "studeren"!!

Nogmaals BEDANKT!!!!
schorpioen40
 
Abraham,sorry toch een klein probleempje:in de taakbalk heb ik hele maal links de knop van win 8.1 staan en als ik die aanklik krijg ik op meu van win 8.1!!
verder staan wel de pictogrammen van win10 in de taakbalk en de werken ook.Hoe kan ik dat wijzigen???

Mvg schorpioen40
 
Wat jij nu schrijft is mij onbekend.
Dus even wachten of Emi dan el iemand anders daar meer over weet.
 
wat schorpioen40 vermeld is mij onbekend ...
graag had ik ook hiervan een afbeelding gezien ...
wat ik mij wel afvraag is of dat er hier gebruik word gemaakt van Classis Shell of Start 8
 
Mocht je niet weten hoe jij afbeeldingen maakt van jouw Windows, laat het dan weten.
 
Emi ik denk het gevonden te hebben in Win 8.1 stond Start 8 deze stond in "opstarten" en daar heb ik het vinkje verwijderd...start nu normaal op!!

Abraham hoe maak ik zo'n afbeelding?(sorry lukt niet meer is reeds verwijderd!)

Mvg schorpioen40
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan