• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ruimte tussen icoontjes op het bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

YdieresiS

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
5 dec 2003
Berichten
36.385
Waarderingsscore
468
Windows 10 hier nu even in gebruik en het bevalt me prima, echter het enige dat ik niet prettig vind is de ruimte tussen icoontjes op het bureaublad. Zou dat graag hetzelfde hebben als in een vorige Windows (XP). Momenteel zit er veel te veel ruimte tussen naar mijn idee.

Weet iemand of hier een handige tool voor is (Windows instelling zelf misschien) waarmee je dit kan doen zonder in het register te prutsen? Ik vind bij veel oplossingen op internet alleen maar registertweaks, terwijl ik liever via een tooltje dit fix.

Iemand een idee?
 
Niet om het een of het ander, maar een tooltje maakt toch veranderingen in het register
 
Ja, dat klopt, ik bedoelde eigenlijk of er een oplossing van Microsoft is, of iets waarbij ik zelf niet het register in hoef (niet dat dat erg is, maar dan moet ik ergens gaan opschrijven wat de default waarden zijn als ik terug wil). Ik vind de afstand verticaal nu niet om aan te zien. Ik had gehoop dat Microsoft hier zelf iets voor had, maar het lijkt erop dat ze dit er na Windows 7 hebben uit gesloopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je hoeft daarvoor niets aan te passen in het register ..
rechtsklik op het beeldscherm en kies " beeld" zorg dat nu de vinkjes weg zijn bij
-pictogrammen automatisch schikken
-pictogrammen uitlijnen op raster

Ashampoo_Snap_2015.08.01_17h09m08s_021_.png

versleep nu je pictogrammen ...

zie hier hoe dicht de mijn bij elkaar staan ..

Ashampoo_Snap_2015.08.01_17h13m12s_022_.png
 
Hmmz, klinkt als een goede oplossing, alleen is het dan drama om de icoontjes mooi recht naast elkaar te krijgen. Ik denk dat ik toch een beetje last heb van OCD wat dat betreft.
 
die van mij staan nog thans recht onder elkaar ..
hulp middel is om elastiek rond het scherm te doen en nmaal je icoontjes van de eerste rij op hun plaats staan schuif je de elastiek op om de tweede rij te doen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan