• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Win 10 ,hoe snel start hij bij jullie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hallo
Ik heb win 10 Home.
duurt 3,5 minuut voor alles opgestart is,en ik er echt mee kan werken.
is alles gestart gaat ie wel sneller dan win 7 dacht ik.
mijn vraag is hoe snel start hij bij jullie op,op gewone HDD.
 
wetende dat ik hier eerst een bootkeuzescherm krijgt te zien waar ik dan gedurende 10 seconden kan beslissen of ik van de SSD of van de HDD opstart ..
is de Windows 10 op deze HDD gebruiksklaar in 3 minuten vanaf een koude opstart .
 
ok het zelfde tijd dus,vind ik wel erg lang duren,of niet???
 
voor een HDD is dit vrij normaal ...in dualboot.
als ik zorg dat via msconfig enkel de opstartregel vermeld staat van de HDD zodat deze direct doorstart dan kom ik op iets minder dan 2 minuten ...
het is dus hier het bootkeuzemenu dat voor de vertraging zorgt ...
 
Mijn eerste Windows 10 als upgrade van Windows 7 was een proeve op een gewone HD in mijn notebook.
En het opstarten duurde echt niet zo lang als jullie aangeven - dit was binnen een minuut helemaal geregeld.

Maar: met de tweede Win 10 op mijn SSD - is dat niet te vergelijken met mijn Win 8.1 Pro nu - 15 sec.
 
Ik merk dat het opstarten van windows 10 pro hier ietsjes langer duurt dan bij windows 8.1 pro, maar zeer zeker geen 3.5 minuten.
Het opstarten is bij bij iets langer dan een minuu gepiept. Ik heb een gewone harddisk in mijn laptop.

Maar ik heb mijn laptop nog niet gefragmenteerd. Zo heb ik voor iemand anders waar de upgrade van windows 10 verkeerd was gegaan kunnen redden, maar het opstarten duurde daar 3,5 minuten na defragmentatie ging het opstarten binnen een minuut en die laptop heeft ook een gewone harddisk
 
Alleen op mijn HP Mini netbook heb ik nu Windows 10 staan.
Jammer dat ik daarvoor (toen Windows 7 Starter erop stond) de totale opstarttijd niet heb gemeten.
Ik heb de indruk dat er op de achtergrond verbeteringen plaatsvinden waardoor de opstarttijd van Windows 10 (voorlopig) steeds iets verbeterd wordt.
Zo duurde gisteren Opnieuw opstarten maar liefst 5 minuten.

Vandaag heb ik de opstarttijd twee keer gemeten:
Eerste keer:
0 minuten en 0 seconden: netbook aangezet
0 minuten en 55 seconden: inlogscherm
1 minuut en 30 seconden: bureaublad zichtbaar
2 minuten en 50 seconden: Chrome is opgestart

Tweede keer (nadat ik een paar opstartitems had uitgeschakeld):
0 minuten en 0 seconden: netbook aangezet
0 minuten en 29 seconden: inlogscherm
1 minuut en 2 seconden: bureaublad zichtbaar
2 minuten en 8 seconden: Chrome is opgestart.

Een koude start van Chrome lijkt dus erg lang te duren, maar dat komt omdat er op dat moment op de achtergrond nog andere processen bezig zijn.

Mijn hoofdpc (een desktop pc die draait op Windows 7) is in 45 seconden geheel opgestart, maar de hardware is niet te vergelijken.
In het netbook zit slechts 2 GB aan werkgeheugen (er kan ook niet meer in) en een trage Atom processor. Dan valt de opstarttijd mij eigenlijk nog wel mee.

Ik heb wel de indruk dat, wanneer Windows 10 eenmaal draait, de programma's sneller reageren dan onder Windows 7 Starter.
 
nu win 10 paar dagen in gebruik.
maar opstarten duurt lang,maar kan je zien waar hij met opstarten mee bezig???

--- Update ---

ik heb in msconfig wat dingen uitgeschakeld nu 2,5 minuut opstart.
maar wat ik niet snap dat het lang duurt voor hij skype opgestart heeft.
 
skype is denk ik nog niet helemaal geoptimaliseerd voor Windows 10, hoogstwaarschijnlijk draait hij hem in een compatibiliteitsmodus, of iets anders. Heb hier zelf ook last van. Maar ik start mijn skype handmatig op omdat ik er niet van hou dat hij meteen mee opstart
 
Wat een afschuwelijke wachttijden voor "een verbeterde" Windows versie. Wanneer deze klachten blijven aanhouden dan stap ik never nooit over naar dit hoog opgehemelde product :foei:
 
Ik heb een opstarttijd van iets meer dan een minuut en dan staat alles op mijn bureaublad en heb gewoon een I3 processor met 4GB werkgeheugen en een gewone harddisk ( geen ssd schijf) . En voor vermelding de laptop start op uit uitstand dus geen slaapstand op iets dergelijks
Skype gebruik ik niet meer, maar net getest en start ook gewoon op.

Wat ik wel heb gedaan is na installatie een volledige defragmentatie via defraggler laten draaien , dat duurt een tijd maar het resultaat is er ook naar.
 
@pdexie, dankje dat zal ik dan ook maar eens doen een defragmentatie laten lopen
 
ja pdexie opstarten tot alles op bureaublad staat duurt hier ook 1.5 minuut maar dan voor je rustig kan werken en hij uit gerateld is ,dat duurt even
maar zal defragmentatie ook laten lopen eens kijken of dat helpt.

--- Update ---

k zat me af te vragen ik heb QIHOO antivirus program op win 10.
kan die ook voor de vertraging zorgen????
 
Ik zelf werk met Eset smarsecurity 8 en die vertraagd de boel niet.
Voor degene die geen antiviurs/firewall willen kopen installeer ik Qihoo , maar merk inderdaad dat het opstarten met vergelijkbare laptop zoals ik heb iets langer duurt, de laptop ratelt dan inderaad even door , maar als dat voorbij is merk ik verder geen verschil in snelheden.
 
Op mijn Dell Latitude E4510, duurt tot 1 min en 5 seconden tot het bureaublad in gestart.
 
gedefragmenteerd nu 2 minuten opstart tijd dat vind ik acceptabel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan