• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Terugzetten van Windows 10 naar Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosingwa

Nieuw lid
Lid geworden
15 mrt 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Beste lezer,

Ik heb een heel raar probleem met mijn laptop (onlangs nieuw gekocht met Windows 8.1). Een paar dagen geleden had ik mijn Windows 8.1 versie gratis geupgradet naar Windows 10. Aangezien een aantal programma's niet meer werkten (SolidWorks) en mijn laptop in het algemeeen een stuk langzamer was geworden, had ik besloten mijn laptop te downgraden naar Windows 8.1. Dit is niet helemaal goed gegaan..

Bij het opstarten kom ik netjes bij het inlogscherm, maar na inloggen krijg ik volledig zwart scherm. Nu zie ik de cursor wel en kan ik gewoon taakbeheer starten via CTRL ALT DELETE. Tevens werkt (bijna) al mijn software (Word, Excel, SolidWorks), maar kan niet bij de instellingen van Windows komen om een automatische herstel te starten.

Geen enkel Windows command werkt --> windows+R , windows+C, windows+X etc.

Weet iemand hoe ik bv via de verkenner bij systeemherstel kan komen? Of hoe ik dit moet oplossen?

Enorm bedankt!

Mvg,

Alex
 
Mijn inziens rest dan enkel nog een recovery-installatie naar staat van aankoop.
Welk merk notebook gebruik jij?
 
Een Asus N550JK-CN361H, geen installatie cd erbij gekregen helaas.. Is er ook een andere manier?
 
Using the Recovery Partition(on selected models)
1. Press < F9 > during bootup.
2. Press [Enter] to select Windows Setup [EMS Enabled].
3. Select the language you want to recover and click Next.
4. Read the ASUS Preload Wizard messages and click Next.
5. Select a partition option and click Next. Partition options:

Recover Windows to first partition only.
This option deletes only the first partition and allows you to keep other partitions, and to create a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD.
This option deletes all partitions from your hard disk drive and creates a new system partition as drive "C".
Recover Windows to entire HD with two partitions.
This option deletes all partitions from your hard drive and creates two new partitions "C" (25%) and "D" (75%).
6. Follow the onscreen instructions to complete the recovery process.
 
Ok het is gelukt! Helaas werkt F9 niet, maar had mijn laptop een keer hard afgesloten.

Daarna opende het systeemherstel direct bij opstarten.

Ben helaas wel al mijn programma's kwijt, (nog) niet aan te raden dus dat Windows 10...
 
Die programma's kan je natuurlijk opnieuw installeren.
 
**waarom werd er hier niet terug gegaan via de optie die gedurende 1 maand aanwezig is in deze upgrade Windows 10
via start> instellingen >bijwerken en beveiliging > systeemherstel > terug naar Windows 8.1

Ashampoo_Snap_2015.08.03_15h50m58s_001_.png
 
Volgens mij omdat TS niet bij de instellingen kon komen
 
sorry had het bericht van de TS zelf niet gelezen !
 
Een Asus N550JK-CN361H, geen installatie cd erbij gekregen helaas.. Is er ook een andere manier?

Bij eerste maal in gebruik nemen van je laptop heb je een scherm gekregen om herstelschijfjes aan te maken . Staat ook te lezen in de handleiding van je laptop . Bijna iedereen schenkt daar geen aandacht aan .Had je voor de Upgrade naar Windows 10 eerst een systeemkopie gemaakt , kon je jouw windows 8.1 terugzetten naar de toestand toen je de systeemkopie gemaakt had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan