• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kritieke fout windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonyw

Vaak hier
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
668
Waarderingsscore
0
Krijg regelmatig bij het opstarten de melding kritieke fout start menu en internet werken niet moet opnieuw opstarten.
Eerst was het verholpen nadat hij opnieuw opstartte maar nu moet ik soms wel drie a vier maal opnieuw opstarten.
Hebben meer mensen hier last van?
 
neen heb er geen last van ...
je kan via start> instellingen > bijwerken en herstellen > systeemherstel ..
de eerste optie nemen om de pc opnieuw te installeren maar denk er aan dat je programma's verwijderd worden ...deze worden niet mee genomen !
**er komt een snelkoppeling op je bureauscherm met een lijst van al de verwijderde programma's deze kun je dan vervolgens opnieuw gaan installeren ..

je kan ook de 2de optie nemen en terug gaan naar je vorig besturingssysteem om nadien dan weer de upgrade te doen !

of je haalt de iso op met het media creation tool en je herstelt de huidige Windows maar ook hier betwijfel ik dan of je programma's behouden blijven !
 
Krijg nu ook nog de melding startmenu en Cortana werken niet meer, en dan moet ik opnieuw opstarten.
 
wil je beweren dat je een herstel gedaan heb en nog steeds is er een fout aanwezig !
dan kan het best zijn dat je systeem niet geschikt is !
 
Nee, heb nog geen herstel gedaan, maar waarom komt iedere keer die melding. Na twee keer opstarten werkt alles weer normaal en heb ik nergens last van.
Als ik de computer uitzet en even later weer opstart krijg ik die melding. Dus het is best wel irritant. Wacht nog een paar dagen misschien komt er een fix voor.
 
Heb herstel gedaan en een paar dagen nergens last van gehad. Maar vandaag weer de melding kritieke fout startmenu en Cortana werken niet meer, opnieuw opstarten.
Als ik heb herstart werkt alles weer normaal. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
 
ga dan via "start" naar "instellingen" en vandaar uit naar "bijwerken en beveiliging" > "systeemherstel"
of je neemt de eerste optie "deze pc vernieuwen " hierbij verkrijg je een nieuwe Windows al dan niet met bestanden die behouden blijven (dit hangt van je keuze af ) of je neemt de optie "terug naar " waarmee je deze terug zet naar je vorig besturingssysteem !
 
Hallo Emi, dit heb ik enkele dagen geleden gedaan. En toen heb ik er een paar dagen geen last meer van gehad en vanmorgen begon het weer opnieuw.
Het rare is het komt een keer voor en dan kan ik weer normaal werken. Het lijkt erop alsof er met opstarten iets fout gaat, nu nog de vraag wat?
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Hallo Abraham, Ik gebruik malware altijd en scan regelmatig. Heb hem vanmorgen nog laten draaien en hij geeft aan nul fouten, dus daar zit het `m ook niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke antivirussoftware draait er in die Windows van jouw?
 
Ik heb AVG free erop draaien. Heb m`n pc enkele malen opnieuw opgestart en moet zeggen dat hij het nu weer gewoon doet, dus het is niet iedere keer dat ik de melding krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al een systeemscan met AVG gedaan?
Zo niet, dat dan toch maar doen.
 
Dat heb ik net nog gedaan en ook hier was alles goed, dus wacht maar af of ik nog een melding krijg bij het opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan