• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geluid erg zacht na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

pixels66

Junior lid
Lid geworden
21 dec 2014
Berichten
87
Waarderingsscore
0
Hallo,

Helaas een nieuw probleem. Na de upgrade naar W10, is het geluid van de laptop extreem zacht. Diverse driver updates van Realtek al geprobeerd, zonder resultaat helaas.
Betreft een Asus Zenbook UX305.

Wie kan mij helpen? Dank alvast!
 
Ja, de mixer bekeken, ook daar niets mis mee..
 
Ook die heb ik geprobeerd, zonder resultaat helaas..
 
Maar had je toen wel de Realtek weer verwijderd en opnieuw opgestart, want wat ik aangeef is de originele driver.

Installeer anders eerst de Intel INF Update Driver en herstart na de installatie dat ultrabook van jou.
 
De realtek is verwijderd, en daarna de ander geinstalleerd.. Toch is nog steeds het geluid erg zacht, ook de INF driver heeft hierin niets betekend helaas..
 
Of teruggaan of nog even geduld hebben, want het zogeheten Service Release 1 (SR1) komt of deze week of medio volgende week uit.
Dit is een update pakket dat vooral bedoeld is om Windows 10 stabieler te maken.


Wil je toch echt terug naar Windows 8.1, dat doe je dan door het volgende te doen - ga naar Start Instellingen Bijwerken en Beveiliging Systeemherstel Terug naar Windows 8.1

55c1cfc42bfee-Win10_naar_Win_8.1.png
 
Tja, ik blijf graag bij 10, maar dit is wel balen.. Heb via DriverIdentifier al de laatste drivers net geinstalleerd, inclusief Conexant en de chipset... Niets werkt daarin helaas... Ben benieuwd of er meer zijn die hier last van hebben...
 
Ik had in mijn Windows 10 een hyper actieve muis.
Dus ben nu alweer dagen terug in Windows 8.1 Pro.
En dat bevalt mij vooralsnog prima.
Want Windows 10 is mijn ogen te snel uitgebracht; zo heb jij bij de eerste updates al een update van 1GB gehad, om verbeteringen in Windows 10 aan te brengen.

Probeer ik over een poosje weer een upgrade uit van Windows 10 Pro - dan heb ik daarvoor nog nog een komplete back-up gemaakt van mijn huidige Windows 8, die ik altijd kan terugzetten.
 
Laatst bewerkt:
Is de update tegen die tijd dan nog gratis eigenlijk?

Ik vind het tot nu toe best lekker werken, kun je uitleggen waar je voornamelijk tegenaan liep? Best interessant om te weten namelijk.
Het is wel te hopen dat W10 niet gigantisch groot wordt met alle patches, voor je het weet heb je amper ruimte op de schijf..

Nog even ontopic: het is voor elkaar. Ik heb dus conexant geinstalleerd, maar ik mistte ICEsound, een klein 5 mb drivertje welke op de support site onder windows 8.1 staat, maar wel noodzakelijk is. Gelukkig alles weer in orde!
 
Mooi zo, zat daarin het probleem.
En maak jou geen zorgen, die upgrades zijn alle gratis, voor alle gelicenceerde Windows 10 versies!
 
Heb je geen mogelijkheid tot een soort realtek sound mixer misschien staat hier wat fout in?

Hier kan je in komen via het icoon bij de klok.

Klik hier dubbel op.

Zoiets als dit:

realtek1.png
 
Bedankt voor je antwoord, maar het probleem is al opgelost(wellicht heb je er overheen gelezen), ik mistte de ICEsound driver. Schijnt bij meerdere mensen met een Asus het geval te zijn geweest las ik vandaag op internet. Probleem was dat ik een laptop uit de US heb, en door de installatie van W10 met Nederlands taalpakket konden geinstalleerde programma's niet bewaard blijven(ook zo achterlijk maar goed).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan